۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۸۰۵۶۴
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

لزوم شبکه سازی نخبگان کشوری برای جلب مشارکت مردم در انتخابات

لزوم شبکه سازی نخبگان کشوری برای جلب مشارکت مردم در انتخابات
حجت الاسلام فردآقایی با اشاره به لزوم شبکه سازی نخبگان کشوری گفت: هر چه بتوانیم خواص جامعه را به سوی مشارکت سوق دهیم می‌توانیم شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.
حجت الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب به ویژه انتخابات بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بنا شده و حق تعیین سرنوشت برای مردم در انتخابات نقش تحقق واژه جمهوریت را ایفا می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص ثمرات حضور مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی عنوان داشت: باتوجه به هدف تشکیل انقلاب اسلامی و مشاهده ثمرات حضور مردم در عرصه‌های مختلف در می‌یابیم که در صورت عدم  همدلی و هماهنگی مردم با نظام کار‌ها به صورت ناقص انجام خواهد شد؛ پس بر اساس تحقق اصل مردم سالاری دینی نقش مردم در انتخابات اثرگذار و پررنگ است.

حجت الاسلام فردآقایی به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت حضور مردم در انتخابات تصریح کرد: ثمرات حضور پرشور آحاد مردم در انتخابات فارغ از نتیجه آرا بسیار مهم است در واقع مشارکت حداکثری مردم افزون بر برگزاری موفق انتخابات سبب تقویت کشور خواهد شد.

وی با اشاره به دکترین و باور‌های متعالی مقام معظم رهبری در رابطه با قوی شدن ایران اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بار‌ها بیان کردند که ایران اسلامی باید به حدی تقویت شود که فکر دست اندازی به این مرز و بوم به ذهن دشمنان خطور نکند؛ ایران اسلامی باید به چنین نقطه‌ای برسد که درگیری و مخامصه با او در عرصه‌های مختلف برای طرف مقابل دارای هزینه باشد و او را از این فکر منصرف کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: تقویت ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی و علمی دارای مؤلفه‌هایی است؛ مردمی که به نظام خود علاقه مندند با حضور پای صندوق‌های رأی به تأیید نظام می‌پردازند از این منظر مسئله حضور مردم در انتخابات رابطه مستقیمی را تقویت ایران اسلامی دارد.

حجت الاسلام فردآقایی با اشاره به نقش رسانه‌های ارتباط جمعی معاند در رفتار انتخاباتی مردم ابراز داشت: اکنون در دورانی به سر می‌بریم که رسانه‌ها به جزء جدانشدنی و زبان گویای بسیاری از مسائل تبدیل شده اند و نقش انکار ناپذیری را در وضعیت فعلی ایفاء می‌کنند.

وی  ادامه داد: رسانه‌ها به دو دسته موافق و مخالف نظام تقسیم می‌شوند در واقع رسانه‌های موافق نظام باید از حداکثر تلاش خود برای جلوگیری از سیاه نمایی و باز کردن گره‌های رسانه‌های معاند و مخالف نظام انجام دهند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیت‌های ۴۰ ساله رسانه‌های معاند برای دلسردکردن مردم نسبت به نظام اسلامی گفت: با مشاهده فعالیت‌های ۴۰ ساله رسانه‌های معاند در می‌یابیم که آن‌ها قصد آزار و اذیت ذهن مردم و سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران را دارند؛ اما بحث قابل توجه این سوی ماجرا است اگر ما نتوانیم در مقابل رسانه‌های معاند نقش سلبی داشته باشیم این نافی ایفای نقش ایجابی ما در کشور خود با استفاده از ظرفیت رسانه‌های همسو با انقلاب نیست.

حجت الاسلام فردآقایی مهمترین راهکار جذب مشارکت در انتخابات را شبکه سازی اقشار تأثیرگذار و خواص جامعه دانست و گفت: افراد تأثیر گذار و خواص جامعه نقش مؤثری در هدایت فکری و جریانی جوامع دارند؛ عده‌ای از افراد به این اشخاص اتصال فکری، اجرایی و عملی دارند هر چه بتوانیم خواص جامعه را به سوی مشارکت سوق دهیم می‌توانیم شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

وی در پایان به لزوم شکل گیری جریان نخبگان در کشور تأکید داشت و بیان کرد: نخبگان کشوری با یافتن یکدیگر، تشکیل شبکه گسترده و اقدام برای تبیین دستاورد‌های انقلاب میان افراد متصل به خود ضمن ایجاد جریانی جوششی می‌توانند افراد را به سوی مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کنند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
حتی بچه های سه ، چهار ساله هم برای رسیدن به یه لواشک ، روشهاشون پیچیده تر شده
سیاسیون در ما چی دیدن که اینجوری عمل می کنن ؟
1
0