۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۸۰۷۲۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

خوزستان دارای ۴۱۷ امامزاده واجب تکریم و تعظیم است

خوزستان دارای ۴۱۷ امامزاده واجب تکریم و تعظیم است
خوزستان - حجت الاسلام خاکباز گفت: خوزستان دارای ۴۱۷ امامزاده واجب تکریم و تعظیم است، در میان این امامزادگان قریب بر ۱۸ امامزاده شاخص ملی و یک پیغمبر وجود دارد.
حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مدیریت اماکن فرهنگی مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و امام زادگان را از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و بیان داشت: افزون بر مدیریت اماکن فرهنگی و مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و امام زادگان نظارت بر موقوفات از وظایف عمده سازمان اوقاف و امورخیریه به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه خوزستان دارای ۴۱۷ امامزاده واجب تکریم و تعظیم است عنوان داشت: در میان این امامزادگان قریب بر ۱۸ امامزاده شاخص ملی و یک پیغمبر وجود دارد، امامزادگان شاخص در استان شامل بقعه متبرکه علی بن مهزیار اهوازی در اهواز، دانیال نبی، امامزاده عبدالله، امامزاده حیدر در بهبهان، بقعه مقام صاحب در شوشتر و امامزاده سبزقبا در دزفول از جمله بقاء‌های شاخص ملی استان هستند.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به وجود ۱۵ هزار رقبه انتفاعی و منفعتی تصریح کرد: موقوفات دارای درآمد برای اجرای نیت را منفعتی و موقوفات انتفاعی شامل موقوفات حسینیه‌ها و مساجد است که همه مردم از انتفاع آن بهره مند می‌شوند.

وی به وضعیت موقافات استان اشاره داشت و تصریح کرد: موقوفات مستعدی در استان وجود دارد که خوشبختانه بیشتر آن‌ها از قرارداد موجر و مستاجر برخوردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: در خوزستان سرمایه گذاری‌های خوبی صورت گرفته تا درآمد موقوفات را به نرخ عادله روز برساند؛  از جمله این اقدامات مؤثر می‌توان به کشت ۲۰۰ هکتار نخل در موقوفه نظام السلطنه ماهشهر،تأسیس، راه اندازی دامداری در موقوفات، کشت اراضی موقوفه به وسیله اداره اوقاف و امورخیریه استان و انعقاد قرارداد موجر و مستاجر با متصرفان اراضی وقفی اشاره داشت.

حجت الاسلام خاکباز در پایان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در آستان متبرک علی بن مهزیار اهوازی ابراز داشت: فعالیت‌های بنایی و نمایی حرم علی بن مهزیار اهوازی در سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات