۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۶۶۴۷۰
به مناسبت هفته وقف برگزار شد؛

دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه خوزستان با امام جمعه اهواز

دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه خوزستان با امام جمعه اهواز
خوزستان - به مناسبت هفته وقف، کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کارکنان اوقاف و امور خیریه خوزستان، امروز در مسجد رضوان با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز دیدار کردند، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه اهواز هدف از برگزاری این نشست را تبیین معارف سنت حسنه وقف و ارائه عملکرد یک ساله این سازمان خواند و گفت: نشست با مسؤولان و بزرگان استان می‌تواند کمک شایانی را در راستای بهبود بخشیدن به وقف‌های جدید و احیای موقوفات که تا به امروز بلاتکلیف بودند، ارائه دهد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به ۱۵ هزار رقبه‌ انتفاعی و منفعتی، ۴۱۷ امامزاده واجب التکریم در رابطه با دستاورد‌های سال گذشته اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان، عنوان داشت: از سری دستاورد‌های سال گذشته اداره اوقاف می‌توان به احیا، بهره وری، به روزرسازی موقوفات، آبادانی بقاع متبرکه و اجرای برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تعریف دین بیان داشت: دین مجموعه‌ای از دستورالعمل هاست؛ اگر دنیای مردم را نتوانیم آباد کنیم اشکال از ماست زیرساخت‌های دینی فراهم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان دلیل دین گریزی را عدم توجه به دستورالعمل‌های دینی دانست و اظهار داشت: اگر مجموعه دستورالعمل‌های دینی به کار گرفته شود، دنیا و آخرت انسان تامین می‌شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه صدقه جاریه وقف از دستورالعمل‌های حساب شده شعائر مقدس است افزود: انسان اگر بخواهد آخرت خود را تأمین کند، باید بخش قابل توجهی از مایملک و محصول زندگی خود را قبل از مرگ به عنوان صدقه‌ جاریه وقف کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عمل نشدن به دستورات دین را عامل فقر خواند و با اشاره به نقش وقف در این زمینه ادامه داد: زمانی که انسان برکات این موقافات را در جامعه مشاهده می‌کند امیدوار می‌شود، عمل به موارد وقف سبب حل درصدی از مشکلات فقرا، نیازمندان و مباحث فرهنگی توسط موقوفات می شود.

 وی در پایان به مسائل فرهنگی و نیازمندان استان اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صحیح، پرهیز از موازی کاری و حمایت از نهاد‌های فرهنگی مشکلات حوزه وقف حل خواهد شد./۹۴۵۴/پ210/ب1
ارسال نظرات