۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۸۰۷۳۳
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ شهید چمران اهواز؛

راه صیانت از نظام جمهوری اسلامی انتخابات است

راه صیانت از نظام جمهوری اسلامی انتخابات است
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: صیانت از نظام جمهوری اسلامی از طریق انتخابات است و هرچه مشارکت بیشتر باشد این صیانت با ضریب و امنیت بیشتری تأمین می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بامداد امروز در جلسه‌ی مشترک دبیران تشکل‌های اسلامی دانشگاه و هیئت نظارت بر تشکل‌ها با موضوع انتخابات، گفت: در بحث انتخابات امسال کار دشواری بر عهده‌ی نخبگان جامعه است، باید فراتر از تمامی سختی‌ها و تنگنا‌ها این مهم را یادآوری کنیم که فرصت و حق انتخابات در جامعه‌ی ما پدیده‌ای است که قرن‌ها وجود نداشته است و این پدیده از برکات انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان داشت: برای تفاوت انتخابات در جمهوری اسلامی با آنچه به نام انتخابات در رژیم گذشته صورت می‌گرفته است، خاطرات سردمداران رژیم ستمشاهی، از جمله امیر اسدالله علم در دست است و بهترین مستندات را در اختیا ما می‌گذارد و می‌توان در خلال این مستندات دریافت که چگونه شخص شاه در انتخاب افراد دخالت می‌کرده است.  

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ادامه داد: هیچ انقلابی پس از پیروزی، موجودیت خود را به رأی نمی‌گذارد و بعضاً در طول تاریخ انقلاب‌های شناخته‌شده، جریان‌های انقلابی بدون این که به آرای عمومی مراجعه کنند، برای چند دهه مقررات خاص خود را اعلام و بر مبنای همان هم حکومت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اینکه انقلاب خود را به رأی گذاشت، به طور انحصاری مربوط به انقلاب اسلام ایران است و امام خمینی (ره) بود که از همان فردای پیروزی انقلاب اصرار داشت که در کوتاه‌ترین زمان ممکن همه‌پرسی برپا شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: در ۴۲ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، حتی یک انتخابات نه زودتر نه دیرتر برگزار شده است و دقیقا رأس زمان تعیین‌شده این رخداد تحقق پیدا کرده است؛ حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز امام خمینی (ره) بر برگزاری به موقع انتخابات با حفظ امنیت مردم تأکید داشتند.

وی گفت: رقابت‌های انتخاباتی گاهی آنقدر فضا را تلخ و سیاه می‌کند که اصل مسئله که انتخابات است، مغفول می‌ماند و این در حالی است که نخست باید روی مشارکت حداکثری مردم تأکید شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تصریح کرد: صیانت از نظام جمهوری اسلامی از طریق انتخابات است و هرچه مشارکت بیشتر باشد این صیانت با ضریب و امنیت بالاتری تأمین می‌شود.

وی همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد که امسال انتخاباتی پرشور همراه با حاکمیت اخلاق برگزار شود و شاهد مشارکت حداکثری مردم برای تعیین سرنوشت خود و کشور باشیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات