۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۸۰۷۷۸
محمود عباس:

قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است

قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست فوق‌العاده پارلمان عربی جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه را مصداق تروریسم دولتی سازمان‌یافته دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نشست فوق‌العاده پارلمان عربی، امروز (چهارشنبه - ۱۹) در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره به ریاست «عادل بن عبد الرحمان العسومی» برای بررسی اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و تجاوز‌های این رژیم به مسجد الاقصی نوار غزه برگزار شد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در این نشست تصریح کرد: قدس، جوهره و هسته هویت ملی فلسطین و بخشی از هویت عربی و اسلامی ما است. بدون قدس، صلح، ثبات و توافقی حاصل نخواهد شد. قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و ما به جایگزینی برای آن راضی نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال صلحی عادلانه و فراگیر بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح ابتکاری صلح عربی هستیم. اقدامات دولت اشغالگر در غزه [مصداق]تروریسم دولتی سازمان یافته است. ما از پیگرد قانونی عاملان جنایات علیه ملت خود در دادگاه‌های بین‌المللی کوتاه نخواهیم آمد.

عباس با اشاره به تلاش برای توقف تجاوز اشغالگران علیه مردم فلسطین در قدس، کرانه باختری و نوار غزه گفت: ما به دولت آمریکا اعلام کردیم که برای همکاری با آن در چارچوب گروه چهار جانبه بین المللی آماده‌ایم. ما نمی‌توانیم از هیچ یک از حقوق مردم و ملت خود به ویژه در شهر قدس غافل شویم.

وی در بخش پایانی سخنرانی‌اش در نشست پارلمان عربی گفت: تلاش‌های ما برای برگزاری انتخابات سراسری همچنان ادامه دارد و ما زمانی که اطمینان یابیم این انتخابات در سراسر فلسطین انجام خواهد شد، آن را برگزار خواهیم کرد. ما آماده تشکیل یک دولت وفاق ملی پایبند به قطعنامه‌های بین‌المللی هستیم.

در نشست امروز پارلمان عربی، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز حضور دارد و قرار است درباره تحولات فلسطین سخنرانی کند./۹۸۸/

ارسال نظرات