۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۸۰۸۰۸
مشاور برنامه و بودجه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

وظیفه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، اجرا کردن دین در جامعه است

وظیفه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، اجرا کردن دین در جامعه است
حجت‌الاسلام رجایی گفت: وظیفه اصلی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، زمینه سازی برای حضور دین در عرصه زندگی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم رجایی، مشاور برنامه و بودجه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در آغاز دومین مدرسه پارلمانی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی که صبح امروز در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی آغاز به کار کرد، به ایراد سخنانی درباره اهمیت کاربرد فقه در تقنین پرداخت و با اشاره به تفاوت مکتب امام جعفر صادق(ع) با سایر مکاتب فقهی گفت: هدایت به سمت پیشرفت و یا توسعه، محتاج یک رهنما و هادی است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه این هادی، حاوی یک برنامۀ جامع و کامل به نام دین است و همین مسأله منشاء تفاوت نظریه پیشرفت اسلامی با مجموعه نظریات توسعه می‌باشد که حاکمیت در اسلام و در قرارگاه و موضع رسالت قرار دارد.

حجت‌الاسلام رجایی، موضع رسالت را موجب رسیدن به حیات طیبه و نور هدایت دانست و ابراز داشت: موضع رسالت محتوای برنامه است که ما معتقدیم اگر جامعه، بر مبنای برنامه دین حرکت کند، «فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً» و یا «يَجْعَلْ لَكُمْ نُوراً تَمْشُونَ بِهِ» رقم می‌خورد.

وظیفه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، اجرا کردن دین در جامعه است

وی ادامه داد: دو سهم از دنیا و آخرت، در گرو اقامه دین در جامعه است که عصاره آن ایمان و تقوا می باشد و می‌توان گفت احساس و باور به وجود خداوند متعال در زندگی هم منشاء خیر دنیا و خیر آخرت می‌شود و جهت گیری جامعه به سمت پیشرفت به صورت کاملاً شفاف و روشن خواهد شد.

مشاور برنامه و بودجه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس وظیفه اجرایی کردن دین در عرصه اجتماعی را مهمترین وظیفه این مرکز دانست و گفت: بنابراین مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، وظیفه اصلی خود را زمینه سازی برای حضور دین در عرصه زندگی اجتماعی می‌داند. این نحو کارگاه‌ها و آموزش‌ها در راستای زمینه سازی برای اقامه دین در عرصه جامعه است.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات