۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۶۸۰۸۸۹
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق:

تبلیغ و آگاهی بخشی از رسالت های اصلی حوزه علمیه و علما است + فیلم

تبلیغ و آگاهی بخشی از رسالت های اصلی حوزه علمیه و علما است + فیلم
مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه تبلیغ، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از رسالت های اصلی حوزه علمیه و علما است، بر لزوم تقویت بعد رسانه ای حوزه های علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران در دیدار مدیرعامل و جمعی از مسؤولان خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم تقویت بعد رسانه ای حوزه های علمیه، تبلیغ و رساندن پیام را از رسالت های اصلی حوزه برشمرد و گفت: تبلیغ جزء ذاتیات حوزه علمیه است و کسی نمی تواند آن را از بدنه حوزه جدا کند.

وی معنای تبلیغ را از دیدگاه امام خمینی(ره) اینگونه توصیف کرد: از دیدگاه ایشان تبلیغ به معنای شناساندن خوبی ها به جامعه و تلاش برای گسترش آنها است، از این رو باید دانست تبلیغ، رسانه ای بودن و اطلاع رسانی جزء هویت حوزویان است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان اینکه تبلیغ، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از رسالت های اصلی حوزه علمیه و علما است، عنوان کرد: امروز متأسفانه حوزه در این بعد مقداری ضعیف است و باید در این زمینه نوعی آسیب شناسی صورت گیرد تا علت حضور کمرنگ حوزویان در رسانه ها مشخص شده و برای آن چاره اندیشیده شود.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به اینکه ما باید در زمینه حضور کمرنگ حوزویان در رسانه ابتدا آسیب شناسی کرده و سپس درصدد توسعه این حضور در رسانه برآییم، مطرح کرد: افزون بر این موارد باید نوعی الگوسازی از سوی حوزویان برای جامعه صورت بگیرد، زیرا امروز فضای مجازی دچار آسیب های جدی بوده و جامعه برای غلبه بر این آسیب ها نیازمند الگو است.

وی یادآور شد: امروز فضای مجازی برای جامعه آسیب هایی را به وجود آورده است و حوزویان باید در این عرصه ورود کرده و با الگوسازی متناسب، یک سلسله معروف هایی را در این فضا شکل دهند.

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات