۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۸۰۸۹۰
در دیدار حجت الاسلام محققی مطرح شد؛

تقدیر مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم از اقدامات و فعالیت های خبرگزاری رسا

تقدیر مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم از اقدامات و فعالیت های خبرگزاری رسا
مدیرعامل و جمعی از مسؤولان خبرگزاری رسا با آیت الله محمود محمدی عراقی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل و جمعی از مسؤولان خبرگزاری رسا با آیت الله محمود محمدی عراقی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محققی به ارائه گزارشی مختصر از روند فعالیت های خبرگزاری رسا در عرصه های مختلف پرداخت و ضمن تسلیت ارتحال علامه مصباح به آیت الله محمدی عراقی، گفت: متأسفانه با ارتحال ایشان، تخریب ها و هجمه هایی که به این عالم ربانی می شد، هنوز هم ادامه دارد. به تازگی نیز مشاهده کردیم که آقای رشید داودی از اعضای هیأت تحریریه نشریه حریم امام(ره) توهینی به علامه مصباح داشت و تعابیر ناشایستی را در مورد تئوریسین انقلاب به کار برد که نفرت عموم حوزویان را به دنبال داشت. خبرگزاری رسا نیز اقداماتی را در خصوص تقبیح این اقدام رسانه ای ناشایست انجام داد.

آیت الله محمدی عراقی در این دیدار با بیان اینکه بنده به تأثیرگذاری رسانه های سنتی همچون مسجد و منبر معتقد هستم، اما تاکید می کنم که نباید از ظرفیت فضای مجازی، رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی غفلت کرد، ابراز داشت: حضرت امام خمینی(ره) در آن زمان رادیو و تلویزیونی نداشتند و فضای مجازی در کار نبود، بلکه این منبرها، مساجد، وعظ و خطابه بود که پیام امام را به جامعه می رساند.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم کار ویژه عملیاتی حوزه را کار رسانه ای دانست و گفت: خصوصا در ارتباط با حوزه های علمیه که ماهیت فرهنگی و پژوهشی دارند، پیام رسانی باید دقیق، منضبط و فعال باشد.

وی افزود: در کنار این واقعیت باید اعتراف کنیم که در این میدان ضعف داریم؛ امام خمینی(ره) همواره می فرمودند ما در تبلیغ اسلام ضعیف هستیم و اسلام در میدان تبلیغاتی دچار ضعف است و بیگانگان در این میدان می تازند.

تعداد بازدید : 7

وی بر لزوم ارزیابی فعالیت ها و اقدامات رسانه ای جبهه انقلاب تاکید و ابراز کرد: امروز امکانات بسیاری در اختیار داریم و باید از آنها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم؛ یکی از کارهایی که جا دارد امروز به آن توجه کنیم، مسأله ارزیابی عملکرد رسانه ای نیروهای انقلاب است.

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه کار رسانه ای، حرفه ای و تخصصی بوده و نیازمند نیروسازی، آموزش، کار و تمرین است، گفت: یکی از ذخایر و منابع عظیم نیروی انسانی با انگیزه و با استعداد در این زمینه، حوزه های علمیه هستند.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم در پایان از تلاش ها و اقدامات خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار حوزه های علمیه، مراجع و علما و نیز نشر دستاوردهای علمی، پژوهشی و تبلیغی حوزه و روحانیت تقدیر کرد./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷
...انتقاد..
به کجا می رود این کاروان خدا میداند
0
0