۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۶۸۰۹۰۱
در گفت و گویی تبیین شد:

پذیرش چهار تیم ایده جدید در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق

پذیرش چهار تیم ایده جدید در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق
معاون پشتیبانی و فناوری فرهنگی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به تعداد ایده های ارسالی به این مرکز، از پذیرش چهار تیم ایده جدید در مرکز مذکور خبر داد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزرای رسا، جواد دلاوری در گفت و گویی با اشاره به برگزاری نشست شورای فناوری فرهنگی این مرکز ابراز داشت: در این شورا به جهت دهی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق و فرایندهای مد نظر پرداخته و تصمیم گیری می شود.

معاون پشتیبانی و فناوری فرهنگی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ادامه داد: در جلسه اول این شورا، ۴۶ ایده دریافتی که پذیرش اولیه شده بودند، مورد داوری اولیه قرار گرفتند که از این تعداد، در مرحله اول چهار ایده جهت جلسه داوری پذیرش شدند.

وی گفت: پس از پذیرش، نقاط قوت و ضعف ایده های برگزیده به کمک یک مربی، ایده های ارسالی در فرم شماره دو تکمیل و برای جلسه داوری ارسال گردید.

وی افزود: چهار ایده مذکور در جلسه داوری به صورت حضوری از ایده های خود دفاع کرده و در دهلیز خلاقیت پذیرفته شدند.

* عناوین ایده های تأیید شده

دلاوری ضمن تبیین عناوین این چهار ایده، اظهار داشت: چهار ایده تأیید شده در این جلسه عبارتند از: ایده «قطار قرآنی (آموزش غیرمستقیم قرآن به بچه ها از طریق بازی)»، ایده «شهر علم (ارائه خدمات حرفه ای در حوزه پژوهش به پژوهشگران)»، ایده «مشورتینو (ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه اعتقادات، احکام، مشاوره روانشناسی و مباحث کسب و کاری)»، ایده «مسجدی ها (ارائه خدمات مرتبط با مسجد در قالب اپلیکیشن)».

وی با اشاره به کریدور میزبانی و رشد هسته های فناور در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق گفت: در مسأله سه دال، سه مرحله «دهلیز خلاقیت»، «دالان نوآوری» و «درگاه کسب و کار» را داریم که در مرحله دهلیز خلاقیت، پس از فراخوان و داوری ایده های دریافتی، صاحبان ایده ها می بایست فرم شماره یک را تکمیل کنند.

* سه ویژگی لازم جهت پذیرش ایده

معاون پشتیبانی و فناوری فرهنگی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تصریح کرد: سپس، ایده ها بررسی خواهد شد و در ادامه، می بایست فرم شماره دو توسط صاحب ایده بررسی گردد؛ ایده ها باید دارای سه ویژگی «خلاق و نوآورانه»، «مرتبط با عرصه فرهنگ و تبلیغ» و «تاب آور(مشخص بودن راه های درآمدزایی)» باشند.

وی افزود: پس از تکمیل فرم شماره دو و بررسی در هیئت داوران و کسب امتیاز لازم ایده ها، در دهلیز خلاقیت پذیرش می‌شوند؛ در این مرحله، به ایده پردازان کمک کرده و مشاور و منتور را به آنها معرفی می کنیم و در طول سه ماه فرصت دارند تا بوم کسب و کارشان را بنویسند و تیمی مشتمل بر یک تا سه نفر تشکیل دهند و پس از سه ماه به سمت داوری می‌روند و اگر در داوری، حداقل امتیازات را کسب کنند، به هسته فناور تبدیل خواهند شد.

* خدمات مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به تیم ایده ها

وی یادآور شد: فرآیند هسته های فناور در دالان نوآوری صورت می گیرد و از جمله خدماتی که شامل آنها می شود، می توان به اعطای گواهی تیم ایده، خدمات منتورینگ، ارائه خدمات عمومی و تخصصی (اینترنت، مشاوره و...) و بهره مندی از آموزش‌های مرتبط در مدرسه نوآوری فانوس اشاره کرد.

دلاوری گفت: هدف اصلی در مرحله «دهلیز خلاقیت» آن است که صاحبان ایده یک مدل کسب و کار تکامل یافته را به دست خواهند آورد و هسته فناور خواهند شد.

لازم به ذکر است، شورای فناوری فرهنگی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دارای ۵ عضو، که شامل ۳ عضو حقوقی و ۲ عضو حقیقی است. اعضای حقوقی شورا مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق حجت الاسلام قطبی، معاون پشتیبانی و فناوری فرهنگی جناب آقای دلاوری، معاون آموزش و توسعه فناوری حجت الاسلام محمدصادق و اعضای حقیقی شورا جناب آقای مهندس مدبری رئیس مرکز رشد دانشگاه قم و جناب آقای دکتر روحانی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه را تشکیل می دهند.

علاقمندان به ثبت ایده در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت می توانند به سایت مرکز به آدرس noavari.dte.ir  مراجعه نمایند./822/

ارسال نظرات