۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۸۱۰۵۱
بسته انتخاباتی رسا؛

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان/ لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان/ لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!
در این بسته، اخباری شامل ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان، شباهت‌های روحانی و لاریجانی و حمله فائزه هاشمی به رئیسی را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، قطار انتخابات ریاست جمهوری 1400 در حال عبور از ایستگاه شورای نگهبان است؛ طبق آخرین اخبار اعلام شده از سوی این شورا، نتایج نهایی احراز صلاحیت ها روز سه شنبه چهارم خرداد اعلام خواهد شد.

بنا بود چند روز گذشته نتایج نهایی احراز صلاحیت ها اعلام شود، اما سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد شورا هنوز در رابطه با کاندیداها به جمع بندی نرسیده و مهلت احراز صلاحیت ها 5 روز دیگر تمدید شد.

طبق گمانه زنی برخی رسانه ها، بررسی اقامت آمریکای فرزند یکی از کاندیداهای مشهور و بررسی سلامت جسمانی یک کاندیدای دیگر از جمله دلایل این تأخیر است.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل ملاقات برخی کاندیدا‌ها با اعضای شورای نگهبان، تکذیب حمایت رستم قاسمی از علی لاریجانی، راه‌اندازی ستاد دانشجویی «نسل تحول» با هدف حمایت از آیت‌الله رئیسی، ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان، شباهت‌های روحانی و لاریجانی، حمله فائزه هاشمی به رئیسی و یک خط از خط و ربط های کاندیداهای ریاست جمهوری را تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

مردم در انتخابات فریب شعارهای توخالی و وعده‌های پوچ را نخورند

امام جمعه ساری، دادن هزاران وعده به مردم از سوی کاندیداها را کار نادرستی دانست و گفت: خلف وعده گناه کبیره است و نباید وعده های بدون پشتوانه به مردم داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که دادن هزاران وعده به مردم صحیح نیست، ادامه داد: این روزها که تبلیغات انتخاباتی در حال اجرا است شاید شاهد وعده‌هایی باشیم که هرگز عملی نمی‌شوند در حالی که خلف وعده گناه کبیره است، پس بیایید کاندیداها را بر طبق وعده هایشان بسنجیم و فریب شعارهای توخالی و وعده‌های پوچ را نخوریم.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که پاکی و پاک دستی از افراد منتسب به نظام باید مشهود تر باشد، تصریح کرد: اصل صداقت، امانت و وفا از اصول اسلام است.

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

ملاقات برخی کاندیدا‌ها با اعضای شورای نگهبان/ ۴ خرداد نتیجه احراز صلاحیت‌ها

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پس از نشست امروز این شورا در خصوص روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 در جمع خبرنگاران، گفت: برخی از آقایان به شورای نگهبان مراجعه کردند و برخی دیگر به صورت مکتوب مطالبی را اضافه کردند.

وی افزود: طبیعتا ما باید طبق قانون اگر نکته‌ای برای خود دارای ابهام می‌بینیم و یا مطلبی هست که فرد ثبت نام کننده لازم می‌بیند توضیح دهد باید با اعضا صحبت کند.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ما در طول هفته گذشته به همراه اعضای شورای نگهبان ملاقات‌هایی داشتیم و همچنین به صورت مکتوب مطالبی را دریافت کردیم که در جلسات شورای نگبهان هم مطرح شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه نتایج احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری سه شنبه اعلام می‌شود، گفت: خوشبختانه این دور با توجه به توضیحی که داده شده بود عموما کاندیداها برنامه‌های خود را ارسال کرده بودند، و برنامه‌ها هم موثر بود. برنامه‌هایی که خودم دیدم و یا به اعضا ارائه کردیم، آقایان بر اساس همان برنامه‌ها اعلام نظر کرده بودند.

حمایت رستم قاسمی از علی لاریجانی تکذیب شد

در پی انتشار برخی اخبار مبنی حمایت و کناره گیری رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  از علی لاریجانی، دفتر وزیر نفت دولت دهم اطلاعیه ای را صادر کرد.

دفتر رستم قاسمی در این اطلاعیه انتشار اخبار را کذب شدیداً محکوم و شایعات منتشر شده مبنی بر حمایت وی از علی لاریجانی را تکذیب کرد.

دفتر وزیر نفت دولت دهم، اعلام کرد این کاندیدای مستقل به نفع هیچ گروه و فردی کناره‌گیری نکرده است.

دفتر رستم قاسمی از تمامی رسانه ها خواست به اخلاق شایسته رقابت ملتزم باشند.

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

راه‌اندازی ستاد دانشجویی «نسل تحول» با هدف حمایت از آیت‌الله رئیسی

ستاد دانشجویی «نسل تحول» به همت دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و با هدف حمایت از آیت‌الله رییسی راه‌اندازی شد.

در متن بیانیه اعلام موجودیت این ستاد آمده است:

امروز در گام دوم انقلاب حضور افراد با تقوای سیاسی، توانمند، با برنامه های عملیاتی و باورمند به مبانی اسلام و انقلاب می تواند نقطه امیدی برای استقرار دولت اسلامی باشد. انقلاب ساز و کار و تحول در حکمرانی میسر نخواهد شد مگر با روی کار آمدن تفکر جوان و انقلابی.

امروز باید تفکر نسل تحول ساز جوان و انقلابی توحیدی، تفکر واداده و وابسته به غرب و لیبرالیسم را کنار بزند  و با اتکا به ذات اقدس احدیت و با یاری مردم و نخبگان در مسیر رشد و تعالی کشور حرکت نماید. حال با تأسی به روح ملکوتی امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری ستاد دانشجویی نسل تحول اعلام موجودیت خود را اعلام می دارد.

امروز دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در قالب ستاد دانشجویی «نسل تحول» در حمایت از حضرت آیت‌الله رییسی، گرد هم آمده ایم تا ان شاالله مقدّمات انتخاب قاطع ایشان را فراهم آوریم و عَلَم گفتمان مبارزه با فساد و عدالت خواهی درست به دستان توانمند مرد باسابقه عرصه صداقت به ودیعه نهیم.

و تلاش خود را تا روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی شاهد حرکت کشور در مسیر گسترش عدالت و ان شاءالله رشد و پیشرفت و توسعه کشور ادامه خواهیم داد.

یک خط از خط و ربط نامزدها

در یکی دو روز پایانی هفته گذشته فعالیت رسانه‌ای نامزدهای انتخابات شدت گرفته بود. اما اخبار انتخاباتی اولین روز هفته با این تذکر کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان آغاز شد که: تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان آغاز می شود و قبل از آن، تبلیغات ممنوع است. البته امروز روز تقابل مستقیم بعضی‌ نامزد‌ها هم بود.

ارز ۴۲۰۰ تومانی سم است

محسن مهرعلیزاده گفته: ارز ۴۲۰۰ تومانی سم است، تولید را خوابانده و دلالی را رشد داده است.

آرزوی خاص کواکبیان

مصطفی کواکبیان گفته: آرزوی من این است که مردم ۶۰ درصد در انتخابات شرکت کنند اما یک اصولگرا رای بیاورد. او البته تأکید کرده که: خودم را حتما واجد شرایط می دانم که آمده ام و اصلا خیانت می دانم که کسی خودش را واجد شرایط نداند و بیاید یا حتی خودش را نسبت به دیگران اصلح نداند.

شاهین محمدصادقی معتقده که اعلام نداشتن اختیار از سوی رئیس جمهور فرافکنی بوده و انداختن توپ در زمین دیگران است او گفته: دخل و خرج و اداره و استخدام و تعطیلات و کار و ... در اختیار رئیس جمهور است.

مسئله مردم مرغ و واکسن است نه مذاکره

ابوالحسن فیروزآبادی گفته که: دولت فکر می‌کند مساله مردم مذاکره است اما داده‌کاوی‌ها نشان می‌دهد مرغ و واکسن است.

علیرضا افشار معتقده که مردم به کسانی که نماد تداوم دولت فعلی هستند رأی نمی‌دهند، او گفته: مردم به جای اینکه بروند طلا و ارز بخرند پول خود را به بازار سرمایه آوردند که می‌توانست پشتوانه بزرگی برای کشور شود اما متولیان امر با یک بی‌عرضگی فاجعه‌ای ملی را رقم زدند.

ابوالقاسم رئوفیان گفته که: اگر احراز صلاحیت شوم تا آخر می‌‌مانم و در مناظرات برنامه‌هایم را اعلام کنم.

خوشحالم برنامه‌هایم را بقیه به نام خود می‌زنند

رامین مهمانپرست گفته: خوشحالیم برخی از دوستان داوطلب طرح‌های ما را عینا به نام خود می‌زنند اما اشکالی ندارد و دوست داریم طرح‌های خوب عملیاتی شود.

حسن سبحانی معتقده که: تحریم‌ها در اقتصاد ایران اثر دارد اما اینکه تاثیرگذاریِ آن موجب توقف اقتصاد ملی شود خیر، در این حد نیست. اقتصاد ایران به مثابه‌ کشتی عظیمی است، هرچند امواج تحریم ممکن است تکان‌هایی به این کشتی بدهد، اما نمی‌تواند آن را واژگون کند.

کاندیداتوئیت | از تقابل توئیتری نامزدها تا ورود شارلاتانیزم مدرن

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

 

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

 

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

 

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

 

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

 

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

 

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

 اصلاح‌طلبان به لاریجانی نزدیک‌تر شدند/ هندوانه سربسته!

علی محمد نمازی، از اعضای کارگزاران معتقده که چون لاریجانی در صحنه نبوده حکم هندوانه سر بسته داره. او گفته: جهانگیری کاندیدایی است که رزومه تقریبا خوبی دارد. البته کاندیدای اصلی اصلاح‌طلب‌ها از نظر نمازی تاجزاده است.

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم گفته: سخنان علی لاریجانی درست بود که نمی‌توان با منطق دادگاه و پادگان وارد عرصه سیاست شد.

رونمایی از الگوی انتخاباتی لاریجانی

اسماعیل گرامی مقدم تصریح کرده که الگوی انتخاباتی لاریجانی، روحانی است. او معتقده که انتخابات عرصه بازی در میانه‌ها نیست و هر یک از نامزدها باید تکلیف خود را مشخص کنند که متعقل به جناح اصلاح‌طلب هستند یا اصولگرا.

صادق زیباکلام هم گفته: تفاوت زیادی بین علی لاریجانی‌ای که در کلاب‌هاوس ظاهر شد با علی لاریجانی‌ای که ما می‌شناسیم وجود داشت. او سعی کرد که در حقیقت به نوعی توجیه‌گر خیلی از تلخی‌هایی باشد که در گذشته رخ داده است.

فائزه هم طرفدار لاریجانی شد!

فائزه هاشمی در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی از علی لاریجانی حمایت کرده است.

محمد جواد صادقی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد هم گفته: اگر پاسخ مطلوب لاریجانی به حاجات و مطالبات اصلاحات رخ بدهد، چه اشکالی دارد که اصلاح طلبان با علی لاریجانی دولت ائتلافی تشکیل بدهند؟ اتفاقاً می‌تواند اتفاق خیلی خوبی هم باشد.

شاید خاتمی دیگر تَکرار نکند

حسن رسولی از اعضای جبهه اصلاحات ایران معتقده که احتمالا رئیس دولت اصلاحات در این دوره از انتخابات دیگر تَکرار نکند. او گفته که خاتمی در این دوره از انتخابات مداخله مستقیم نداشته و احتمالا نخواهند داشت.

فرزانه ترکان، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی معتقده که اگر اصلاحات بهترین اصلاح‌طلب را هم به مردم معرفی کنند باز اقبالی برای رای آوری ندارند. او گفته: نسبت به فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان خوش بین نیستم؛ هیچ جایگاه مردمی برای جبهه اصلاحات وجود ندارد.

فرید مدرسی،‌ فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب معتقده که لاریجانی می‌خواست بدون حرکت رسمی تبلیغاتی با نخبگان گفت‌وگو کنه و صدای خودش را برساند که به هدف خودش رسید.

جهانگیری برای دفاع از وضع موجود آمده

منصور حقیقت‌پور، از افراد نزدیک به علی لاریجانی پیش‌بینی کرده که در نهایت از بین این تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات ریاست‌جمهوری تنها ۵ تا ۶ نفر تایید صلاحیت می‌شوند. این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که امروز سایت‌های خبری مختلف درباره تأیید صلاحیت سعید محمد به گمانه‌زنی پرداختند.

فلاحت پیشه، دیگر فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی هم معتقده که جهانگیری برای دفاع از وضع موجود به میدان می‌آید و در نهایت احتمال این که به نفع آقای لاریجانی کناره گیری کند، هست.

اجماع اصولگرایان بر روی رئیسی

غلامرضا مصباحی مقدم تأکید کرده که تمام گروه‌های اصولگرا بر روی حمایت از سید ابراهیم رئیسی اتفاق نظر دارند و از این طیف کسی در این‌بازه ساز مخالف نزده است. او گفته اگر لاریجانی تا آخر در انتخابات بماند بعید نیست که مقداری از آراء رئیسی را جذب کند.

دوقطبی‌های غلط‌انداز

پرویز سروری معتقده که: دوقطبی‌هایی چون دادگاه و پادگان بازی هایی هست تا مردم و افکار عمومی را در مسیر دوقطبی غلط بیاندازند و تمرکز مردم را از روی ناکارآمدی های موجود بردارند.

محمدرضا باهنر معتقده که: اگر میان رقبای سیاسی اختلاف‌نظر وجود دارد، این موضوع اختلاف میان کفر و دین نیست که راه‌حلی نداشته باشد. نباید چنین پنداشت که یک طرف دین کامل دارد و طرف مقابل در کفر مطلق دست و پا می‌زند. این افراط و تفریط‌ها امید اجتماعی را کاهش می‌دهد.

پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در توئیتر نوشته:‌ ‏اسناد تخلفات اسحاق جهانگیری که منجر به رای دادگاه شده است، جهت بررسی در تایید صلاحیت‌ها به شورای محترم نگهبان ارسال کردم.

شباهت‌های روحانی و لاریجانی

روزنامه جوان در سرمقاله خود یکی از شبا‌هت‌های روحانی و لاریجانی را حمایت اصلاح‌طلبان از او عنوان کرده و در توضیح شباهت دیگر این دو نفر نوشته که: جمله معروف روحانی که «کشور مدیر می‌خواهد و نه نوکر» در ادبیات رسمی لاریجانی تبدیل شد به «کشور مدیر می‌خواهد و نه سوپرمن». همین خوی و منش است که در تعامل با مردم نیز هویدا می‌شود.

سید مصطفی هاشمی‌طبا هم درباره اقبال نامزدها گفته: بروز و ظهور افراد باید در جلسات اول و دوم مناظرات انتخاباتی دیده شود و ببینیم تدارکات استان‌های کدام نامزد بیشتر است تا صحنه انتخابات روشن شود.

مهدی فضائلی معتقده که هر کاندیدایی که بتواند برنامه‌ها و اقدامات را پیرامون مسائل اقتصادی و معیشتی و رفع نگرانی‌های مرتبط با آن متمرکز کند، موفقیت بیشتری خواهد داشت.

و نکته آخر اینکه امروز در شبکه‌های اجتماعی از نشان رسمی ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی هم رونمایی شد.

تازه‌ترین اخبار از شورای نگهبان/ بحث جدی در مورد اقامت فرزند یک کاندیدای مشهور در آمریکا

شورای نگهبان معیارها و شاخص های تعیین شده در قانون اساسی خصوصا از نظر شرایط مدیر، مدبر، رجل سیاسی و رجل مذهبی را در تک تک 40 نامزدی که از میان ثبت نامی ها شرایط ثبت نام را داشتند، بررسی و تعیین تکلیف کرده که گفته می شود اغلب این نامزدها تاکنون احراز صلاحیت نشده‌اند.

اعضای شورای نگهبان بررسی صلاحیت کاندیداها را مطابق قانون و بی توجه به فشارهای بیرونی انجام داده‌اند که دقت و بررسی مجدانه در پرونده کاندیداها، منجر به تاخیر در اعلام نتایج شده است و پیش بینی می‌شود که نظر نهایی شورای نگهبان با گمانه‌زنی‌های مطرح شده فاصله زیادی داشته باشد.

در همین رابطه خبرنگار فارس مطلع شد که یکی از دلایل این تاخیر، بحث و بررسی وضعیت اقامت فرزند یکی از کاندیداهای مشهور در آمریکا از نظر اقامت و تابعیت است و مساله مورد بحث دیگر مربوط به احراز سلامت جسمی یک کاندیدای باسابقه است.

پیش‌بینی روزنامه حزب کارگزاران از رأی بالای رئیسی

روزنامه سازندگی در تحلیل آرا انتخاباتی نوشت:آیت الله رئیسی در زمان ثبت‌نام گفت که باید شرایط تغییر کند و بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده اوضاع باشند. با این وجود تا این لحظه رئیسی با ثبت‌نام و تشکیل منسجم ستاد و تبلیغ شعارهایش نشان داده که می‌داند دست برتر را دارد؛ هم سبد رأی اصولگرایان را در اختیار دارد و هم این که نماد مبارزه با ناکارآمدی و فساد نشان داده می‌شود.

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان

حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: ‏اسناد تخلفات اسحاق جهانگیری که منجر به رأی دادگاه شده است، جهت بررسی در تأیید صلاحیت‌ها به شورای محترم نگهبان ارسال کردم.

پژمانفر ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری نمی‌توانند در تاریکی تخلف کنند و در برابر مردم نسبت به وضعیت فعلی، بُغض نمایشی داشته باشند.

تخلفات اسحاق جهانگیری یک روی سکه است و واکنش های وی به محاکمه برادرش نیز روی دیگر سکه است. «مهدی جهانگیری» به دلیل «قاچاق حرفه ای ارز» محکوم شده است.

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

حمله فائزه هاشمی به رئیسی

«فائزه هاشمی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با رسانه «سعودی-انگلیسی» ایندیپندنت فارسی گفت:« در مورد انتخابات سخت است پیش بینی شود که چه کسی می‌ماند و چه کسی رد صلاحیت می‌شود که در نهایت بدانیم رئیس جمهور آینده کیست. ۵۲ نفر از مقامات فعلی ثبت نام کرده‌اند. البته شورای نگهبان یک سری شرایط را تعریف کرد به صورت غیر قانونی که کسانی می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری باشند که وزیر بوده باشند استاندار بوده باشند، شهردار تهران یا کلان شهرها بوده باشند و از این شرایط گذاشت، خوب ممکن است بعضی از مقامات که این شرایط را نداشته‌اند رد صلاحیت بشوند».

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال «کاملیا انتخابی فر» سردبیر ایندیپندنت فارسی- که از او به عنوان واسطه رساندن کمک‌های مالی آل سعود از طریق بن سلمان به رضا پهلوی نام می برند- افزود:«با شرایط فعلی آقای لاریجانی تازه آمده‌اند، اما آقای رئیسی دو سال است که رئیس قوه قضائیه شده‌اند و در این مدت دارند برای انتخابات ریاست جمهوری کار می‌کند. اینقدر که آقای رئیسی سفر رفت، گفتگو کرد و حرف زد و حرف‌هایی زد که عمدتاً هم عملی نشد و بیشتر شعار بود تا واقعیت که برای ریاست جمهوری کار می‌کرد. تا اینجا طبق نظر سنجی‌ها به نظر می‌آید آقای رئیسی بالاتر است. البته آقای احمدی‌نژاد هم آرا خوبی دارد ولی احتمال می‌دهیم آقای احمدی‌نژاد هم تایید نشود...آقای رئیسی سوابقشان مشخص است و در قوه قضائیه هم در این دوسالی که بودند عملاً حرف زیاد بوده اما عمل نبوده و بیشتر شعار و نمایش بوده تا عمل».

ترقی: اصلاح‌طلبان سراغ نامزد اجاره‌ای می‌روند

حمیدرضا ترقی درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار فردا گفت: انتخابات حالت ۳ قطبی پیدا می‌کند. البته قطب اصلاح طلبان ضعیف خواهد بود، اما نامزد جریان اعتدال قوی‌تر به نظر می‌رسد که با توجه به موضوع احیای برجام و احتمال رفع پاره‌ای تحریم‌ها ممکن است زمینه رأی قابل توجهی را داشته باشد. طرف اصولگرایان را نیز آقای رئیسی نمایندگی می‌کند. وی افزود: میزان مشارکت نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد اضافه شده و به ۴۲ درصد رسیده که این مسئله برآمد از فعال شدن نامزد‌ها و انتخاباتی شدن فضای کشور است. یقینا اگر مناظرات نامزد‌ها برگزار شود باز هم میزان مشارکت افزایش پیدا خواهد کرد و پیش بینی می‌شود به ۵۴ تا ۶۰ درصد برسد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره یک مرحله ای یا دو مرحله ای شدن انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بستگی دارد مناظرات چقدر متأثر از شرایط اقتصادی تعیین تکلیف برجام شود. هرچند کشیدن انتخابات به دور دوم ضعیف است، نمی توان احتمال آن را رد کرد.وی درباره کسب رأی علی لاریجانی از پایگاه اجتماعی اصولگرایان ادامه داد: این احتمال وجود دارد چون برخی ها اعتقادی به حمایت از نامزدی با شخصیت روحانی ندارند؛ بنابراین، بعضی ها ممکن است به سمت آقای لاریجانی گرایش پیدا کنند، چون آقای لاریجانی هنوز از کسوت اصولگرایی خارج نشده است؛ هرچند آقای لاریجانی خودش را ورای جناح بندی های سیاسی می داند، از جرگه اصولگرهایی هنوز کسی او را خارج نکرده است.ترقی درباره نامزد جریان اصلاحات بیان کرد: بستگی دارد کدام یک از نامزدهای آنها تأییدصلاحیت شوند اگر طیف تندرو اصلاحات نامزدی نداشته باشد، آنها به طرف نامزدی مثل آقای پزشکیان خواهند رفت که کمی دوز اصلاح طلبی اش کم باشد یا به سمت نامزد اجاره ای می روند.

آخوندی خطاب به شریعتمداری: محمد جان حرف‌های پوپولیستی نزن

محمد شریعتمداری، وزیر رفاه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی نوشت: ‌نفت ملی شد ولی تبدیل به ثروت مردم نشد. دولتی شفاف و پاسخگو تشکیل می دهم و به فوریت طرحی را اجرا می کنم که مالکیت این سرمایه ملی به خود مردم اعطا شود و همه از تمامی عواید فروش مطلع و متنفع شوند. جزئیات آن به زودی منتشر خواهد شد.عباس آخوندی وزیر سابق راه و دیگر نامزد انتخابات ۱۴۰۰ در پاسخ شریعتمداری گفت: ‌محمد جان اونی‌ که نسخه اصلی این ماجرا بود و قرار بود که ‎نفت را سرِ سفره‌ی مردم بیاره، مردم را سر ‎سفره‌ی فقر و بدبختی نشاند؛ چه رسد به تو! نفت ثروت میان‌نسلی ایرانیهاست، نه بودجه ستاد تبلیغاتی که هر کی براش یک برنامه‌ای بریزه.‌ به‌ فکر افزایش رفاه ‎ملت از طریق افزایش ظرفیت تولید و ‎رشد اقتصادی و ‎اشتغال باش، نه این حرف‌های پوپولیستی و بی‌مبنا.

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

دستور همکاری شعب جام با ستادهای آیت‌الله رئیسی

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی گفت:  جامعه اسلامی مهندسین با احترام به همه کاندیداها از جناب رییسی حمایت می کند و لازم است تمامی شعب استانی این تشکل با ستادهای مردمی ایشان همکاری داشته و خود نیز برای پیروزی جبهه اصولگرایی تمام تلاش و امکانات خود را در استانها بکارگیرند./841/

ارسال پرونده تخلفات جهانگیری به شورای نگهبان / لاریجانی؛ هندوانه ای سربسته!

برای مشاهده و دریافت فایل بسته رصد انتخاباتی رسا اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
شورای محترم نگهبان بایستی اسحاق جهانگیری و شریعتمداری رو که ... انتخاباتند و تایید صلاحیتشان بمنزله پاشیدن نمک بر روی زخم جراحات مردم است را با قاطعیت رد صلاحیت کند.
1
0