۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۸۱۱۰۳
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

قانون، مانع کاندیداتوری برخی افراد می شود، نه اعضای شورای نگهبان

قانون، مانع کاندیداتوری برخی افراد می شود، نه اعضای شورای نگهبان
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه همه باید در برابر سازوکار قانون در راستای احراز صلاحیت ها تسلیم باشند، گفت: هجمه به شورای نگهبان هجمه به قانون است.

آیت الله محمود رجبی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به پشت پرده های هجمه ها به شورای نگهبان در ایام احراز صلاحیت ها، گفت: بنده اعضای شورای نگهبان را از نزدیک می شناسم و نسبت به آنها ارادت دارم؛ اعضای محترم شورای نگهبان انسان های متقی و از شخصیت های علمی و انقلابی حوزه بوده و تنها در اندیشه عمل به وظیفه هستند و حب و بغض ها و سایر عوامل در تصمیم گیری هایشان در بررسی صلاحیت ها هیچ نقشی ندارد.

وی ادامه داد: اعضای محترم شورای نگهبان انصافا و حقیقتا در پی آن هستند که به آنچه که بین خود و خدایشان حق است عمل شده و مر قانون در جامعه پیاده شود.

قانون، مانع کاندیداتوری برخی افراد می شود، نه اشخاص و اعضای شورای نگهبان

آیت الله رجبی با بیان اینکه قانون، مانع کاندیداتوری برخی افراد می شود، نه اشخاص و اعضای شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: طبیعی است هنگامی که قانونی اجرا می شود و افرادی در حیطه آن قرار می گیرند، عده ای واجد صلاحیت دانسته شده و عده ای دیگر واجد صلاحیت دانسته نمی شوند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم تبعیت همه کاندیداها و هوادارانشان از قانون ابراز کرد: امام خمینی(ره) در پاسخ به کسانی که می گفتند ما قانون را قبول نداریم، می فرمودند که قانون شما را قبول ندارد»؛ آنچه که در عرصه احراز صلاحیت ها رخ می دهد، حاکمیت قوانین و ضوابط است.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان بر اساس مدارک و اطلاعاتی که به دستشان می رسد صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار می دهند و در این عرصه هیچ نظر شخصی را دخالت نمی دهند.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه کسانی که وقتی کاندیدای متبوعشان احراز صلاحیت می شود، سخنی نمی گویند، اما اگر کاندیدای مورد نظرشان احراز صلاحیت نشود، شورای نگهبان را زیر سؤال می برند، در حقیقت تابع قانون نیستند، تصریح کرد: معنایی ندارد که برخی افراد عملکرد یک نهاد خدوم با سابقه ای درخشان و 40 ساله را قبول نداشته باشند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه باید در برابر سازوکار قانون در راستای احراز صلاحیت ها تسلیم باشند، ابراز داشت: در نظام اسلامی نوعی سازوکار برای احراز صلاحیت کاندیداها در نظر گرفته شده است و شورای نگهبان در حقیقت این سازوکار را اجرایی می کند؛ شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تا کنون بر اساس همین موازین عمل کرده و طبق قانون اساسی صلاحیت تأیید یا رد صلاحیت کاندیداها را دارد.

هجمه به عملکرد شورای نگهبان به منزله هجمه به قانون است

وی با اشاره به اینکه هجمه به عملکرد شورای نگهبان در حقیقت نوعی هجمه به قانون بوده و به منزله قبول نداشتن قانون است، گفت: قانون اساسی، شورای نگهبان را به عنوان مرجع احراز صلاحیت ها معرفی کرده و این مرجع نیز طبق قانون به وظیفه خود عمل کرده و می کند.

آیت الله رجبی یادآور شد: اعضای محترم شورای نگهبان افرادی عادل و فقیه بوده و بدون حب و بغض و در نظر گرفتن منافع شخصی افراد به وظایف خود عمل می کنند و به هیچ وجه هم راضی نیستند حقی از کسی ضایع شود؛ ملت باید قدردان این عزیزان باشند.

وی اظهار داشت: به دلیل عمل به‌ وظیفه قانونی شورای نگهبان است که یکی از نهادهایی که مورد هجمه دشمنان نظام در خارج از کشور است، همین شورا می‌باشد و کاندیداها و طرفدارانشان نباید با دشمنان نظام خدای‌نکرده هم‌صدا شوند./841/

ارسال نظرات