۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۸۱۱۶۴
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

دوتابعیتی ها نباید در نظام اسلامی مسؤولیت بگیرند

دوتابعیتی ها نباید در نظام اسلامی مسؤولیت بگیرند
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی گفت: افرادی که خود، خانواده و فرزندان آنها دو تابعیتی هستند، به صلاح نیست که مسؤولیت های مهم در نظام اسلامی را عهده دار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر لزوم تمکین به آرا و نظرات شورای نگهبان از سوی تمام نامزدهای ریاست جهموری تأکید کرد و گفت: مردم ایران رأی به جمهوری اسلامی ایران دادند و حاکمیت اسلامی را پذیرفتند، در کشور ناموسی به نام قانون اساسی وجود دارد که همه نامزدهای انتخاباتی باید تابع قانون اساسی باشند.

حجت الاسلام والملسمین سلیمانی بیان کرد: شورای نگهبان برگرفته از متن قانون اساسی و به دستور امام خمینی(ره) تأسیس شده تا اینکه این نهاد مصونیت و حفظ نظام اسلامی را برعهده داشته باشد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه شورای نگهبان از فقهای عادل و حقوقدان سرشناس تشکیل شده است، که بر صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری نظارت دارند، افزود: تمام نامزدهای انتخاباتی برای شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری زمان ثبت نام احتمال می دهند که یا تأیید یا رد صلاحیت خواهند شد.

وی بر لزوم تمکین به نظر شورای نگهبان از سوی تمامی نامزدها تأکید و بیان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری که تأیید صلاحیت از شورای نگهبان را اخذ نکردند، لازم است که نظر این نهاد را قبول و تمکین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به اینکه نامزدهای رد صلاحیت شده نباید وارد حیطه هایی شوند که خلاف منافع و مصالح ملی است، گفت: دلیلی وجود ندارد که این نامزدها و هواداران آنها امنیت یک شهر یا کل کشور را به سبب رد صلاحیت بر هم زنند و سبب ایجاد اغتشاشات در کشور شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد اغتشاش و نارضایتی میان مردم، تنها سبب سوژه دادن به دست دشمنان نظام و رسانه های بیگانه خواهد شد، افزود: شجاعت در این است که نامزدهایی که رد صلاحیت شدند به هواداران خود اعلام کنند که تابع نظر شورای نگهبان بوده و در انتخابات حضور فعالی خواهند داشت.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب در بخش دیگر سخنان خود به آسیب های دوتابعیتی بودن فرزندان مسؤولان اشاره داشت و گفت: دوتابعیتی بودن فرزندان مسؤولان سبب می شود که در آینده آنها امیدهایی برای تصدی ارکان نظام اسلامی را داشته باشند یا اینکه دشمنان از آنها به عنوان طعمه ای برای همیاری با سرویس های جاسوسی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی ابراز داشت: افرادی که خود، خانواده و فرزندان آنها دو تابعیتی هستند، اصلا به صلاح نیست که پست ها و مسؤولیت های مهم در نظام اسلامی را عهده دار شوند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه افرادی که دل در گرو کشورهای غربی دارند، هرگز نخواهند توانست دغدغه مردم رنج دیده را داشته باشند، افزود: زمانی که افراد غربگرا پست و مقام مهم و بالایی در نظام را به دست بیاورند، سبک و روش زندگی غربی را دنبال خواهند کرد، از این رو مردم با هوشیاری خود باید به افرادی رأی بدهند که دغدغه مردم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان اینکه باید دولت آینده برای ارتقای علمی کشور و جلوگیری از فرار مغزها تلاش کند، گفت: باید دولت انقلابی و اسلامی با حفظ زمینه های امنیتی و سیاسی، در صورت لزوم محصلانی را برای ارتقای علمی ایران به کشورهای خارجی بفرستد و بعد از پایان تحصیل دوباره آنها به داخل کشور برگردند تا از علم و دانش آنها برای پیشرفت و آبادانی کشور استفاده کنند./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه کوچک حوزه
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
عوامل فرستادن فرزندان به خارج کشور چیست؟
0
0
ناشناس
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
امام برای همین فرمود علیکم بالبیوت
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
....... انتقاد از آقای لاریجانی...
0
0