۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۸۱۲۶۶

نگاهی به نامه مهم امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

نگاهی به نامه مهم امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
حجت الاسلام سرلک به نامه مهم امام رضا (ع) به عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و گفت: به دوستان ما بگو اجازه ندهند شیطان بر آنان مسلط شود و اهل امانت داری، رعایت اخلاق باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه هفتگی هیأت میثاق با شهدا همزمان با شب رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پس از تلاوت قرآن کریم و بیان لطائف قرآنی، حجت الاسلام علی سرلک به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: انسان همواره باید خود را در محضر خداوند ببیند و از گناه و معصیت اجتناب کند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر ادامه داد: انسان همواره باید این باور را در وجود خود تقویت کند. قرائت زیارتنامه و زیارت قبور اهل بیت (ع) یکی از راه‌های تقویت روحیه است، طبق صریح روایات؛ انسان باید خداوند را به گونه‌ای عبادت کند که گویی او را می‌بیند.

وی با استناد به نامه مهم امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، عنوان کرد: امام رضا (ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌فرمایند ای عبدالعظیم پیام مرا به دوستان و محبان ما برسان و بگو بر جان خودشان، شیطان را به خود راه ندهند؛ هدف شیطان مدیریت انسان‌ها آن هم از طریق نقاط ضعف آنان است.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: هر انسانی نقطه ضعفی دارد که باید آن ضعف‌ها را به دور از توجیه کردن رفع کند چرا که شیطان همواره آدمی را وسوسه کرده و می‌خواهد او را از راه صراط گمراه کند. پیامبراکرم (ص) می‌فرمایند همه انسان‌ها شیطان دارند و من ابلیس خودم را رام کردم و به محضرم راه ندارد.

ضرورت حفظ امنیت اخلاقی در مناظرات انتخاباتی

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر بیان داشت: در ادامه امام رضا (ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) فرمودند: ای عبدالعظیم به شیعیان و دوستان ما بگو همواره راست بگویند و به گونه‌ای سخن نگویند که طرف مقابل فریب بخورد؛ انسان اگر جایی که باید سخن بگوید عمداً سکوت کند و در جایی که باید سکوت کند از روی قصد سخن بگوید چنین انسانی از صداقت به دور است.

وی به توصیه سوم امام رضا (ع) اشاره و ابراز کرد: حضرت خطاب به عبدالعظیم حسنی (ع) فرمودند ای عبدالعظیم به شیعیان و دوستان ما بگو امانت دار باشند؛ امانت داری تنها به کالا و اقلامی که به انسان سپرده می‌شود اختصاص ندارد گاهی وظیفه و مسؤولیتی که به انسان سپرده می‌شود در زمره امانت قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: به قدری شأن امانت داری بالا است که امام سجاد (ع) می‌فرمایند اگر دشنه و خنجری که با آن سر مبارک پدرم را بریدند به من امانت دهند اصل امانت داری را رعایت خواهم کرد؛ این بیانگر اهمیت امانت داری است. همچنین روایت است اگر به کسی مسؤولیتی پیشنهاد شود و بداند که افراد دیگری هستند که بهتر از او می‌توانند در این جایگاه ایفای نقش کنند چیزی نگوید در حق خدا و رسول الله جنایت کرده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر درباره توصیه چهارم امام رضا (ع) گفت: حضرت فرمودند: ای عبدالعظیم به دوستان ما بگو از جدال و نزاع بیهوده اجتناب کنند؛ امروز با گسترده شدن فضای مجازی شاهد افزایش جدال‌های بیهوده در این عرصه هستیم، این جدال‌ها فرصت‌ها را می‌سوزاند. مرکب جدل مرکبی چموش است و قطعاً انسان را زمین می‌زند. در مناظرات سیاسی باید مشفقانه و مستدل نظر داد و از جدل اجتناب کرد.

وی افزود: جامعه هرگز نباید به سوی دوقطبی شدن حرکت کند متأسفانه برخی از بر هم زدن آرامش جامعه برای خود نان و اقبالی دریافت می‌کنند؛ در مناظرات انتخاباتی از چنگ زدن به صورت یکدیگر باید اجتناب کرد تا امنیت اخلاقی در جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام سرلک در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه حضرت فرمودند ای عبدالعظیم حسنی هر کسی دوستان و شیعیان ما را بیازارد خدا از چنین کسی که قصد اذیت کردن و آبرو بردن دوستان ما را داشت هرگز نمی‌گذرد، چنین انسانی روحش با ایمان غریب و از ولایت من خارج است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات