۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۸۱۳۱۸

گفتمان سازی برای لیله القدر انقلاب

گفتمان سازی برای لیله القدر انقلاب
حجت‌الاسلام زمانی گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب شرکت حداکثری اهم و انتخاب اصلح مهم است و ما طلاب باید تمام تلاش خود را کرده تا حضور حداکثری رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جلسه تبييني و تحليلي انتخابات ويژه مبلغان، نخبگان، طلاب و فضلاي استان خراسان جنوبي با هدف شناسایی و سازماندهی مبلغان برگزار شد.

در این جلسه تبیینی حجت‌الاسلام محمدصادق گلزار به عنوان مجری، حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر حسینی‌نژاد ریاست مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی به عنوان سخنران اصلی سخنانی را پیرامون بحث انتخابات و روشن کردن تکلیف طلاب و حوزویان ایراد کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی در ابتدای بحث خود از برگزاری چنین جلسه‌ای برای طلاب و روحانیون کمال قدردانی را داشت و این قبیل جلسات را ضروری و مبارک دانست و گفت: امام خمینی(ره) زمان انتخابات به طلاب می‌فرمودند که شما باید تمام تلاش خود را بکنید و درس و بحث را رها کنید که مسأله انتخابات بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب شرکت حداکثری اهم و انتخاب اصلح مهم است و ما طلاب باید تمام تلاش خود را کرده تا حضور حداکثری رقم زده شود؛ چرا که از ابتدای انقلاب با رای 98درصدی مردم، امروز به 48درصد رسیده است و این یک آفت است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به برنامه‌های گوناگون دشمن برای کاهش حضور مردم در صحنه انتخابات خاطرنشان کرد: ما طی تحقیقات و بررسی‌هایی که داشته‌ایم به چندین برنامه اساسی دشمن برای کاهش حضور مردم رسیده‌ایم و یکی از آن برنامه‌ها، ناکارآمد نشان دادن نظام و اسلام برای بهبود وضعیت جامعه است که از طریق دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن در افکار عمومی تأثیر گذاشته‌اند.

وی پشتوانه انقلاب را مردم عنوان کرد و هشدار داد: با پشتوانه مردم این انقلاب به جریان افتاد و حال اگر حضور مردم در انتخابات کاهش پیدا کند به دشمن یک پیام منتقل می‌شود که دیگر انقلاب بدون پشتوانه شده است و شما بیایید و کشور را مانند کشورهای خودتان به نابودی بکشانید.

دشمن خیلی بیشتر از برخی مسؤولان داخلی روی انقلاب حساب باز کرده است

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد با اشاره به افزایش انتقادات نسبت به طلاب و حوزویان در چندسال اخیر خاطرنشان کرد: بیش از 6 الی 7 سال است که طلاب و حوزویان مورد انتقاد بیشتری قرار گرفته‌اند، آن هم به خاطر وضعیت نا بسامانی که در این چندسال برای مردم به وجود آمده است.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: مردمان و بزرگان کشورهای دیگر به خوبی از توانایی‌های انقلاب با خبر هستند و یا چشم امید به انقلاب اسلامی دارند و یا می‌دانند با دشمن سرسختی درحال مبارزه هستند؛ اما متأسفانه مردم و حتی برخی مسؤولان داخلی نیز به انقلاب و نظام چنین نگاهی ندارند و بر روی توانایی‌های انقلاب حسابی باز نمی‌کنند که باعث سرشکستگی و ناشکری می‌شود.

لیله القدر انقلاب برگرفته از گفتمانی دینی است

حجت‌الاسلام گلزار لیله القدر انقلاب را پر ثمر و به مانند شب های قدر ماه رمضان دانست و گفت: لیله القدر انقلاب اسلامی، انتخابات است که به مانند شب‌های قدر ماه رمضان باید یک عدۀ محدود از آن بهره ببرند یا همه در به دست آوردن ثمرات شب‌های قدر تلاش کنند؟

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) حفظ نظام را اوجب واجبات می‌دانست، حال که انتخابات لیله القدر انقلاب است و دشمن برای مشارکت حداقلی تمام تلاش خود را کرده است؛ بنابراین وظیفه ما طلاب و حوزویان در انتخابات معلوم و مشخص است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
در انتخابات 1400 فضای اصلی گفتمان حول‌وحوش تعیین‌تکلیف با ایده‌های دولت روحانی شکل خواهد گرفت.
1
0