۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۸۱۵۳۱

وضعیت‌شناسی پژوهش‌های اسلامی فضای مجازی

وضعیت‌شناسی پژوهش‌های اسلامی فضای مجازی
در این پژوهش، تمامی آثار مرتبط با فضای مجازی با رویکرد اسلامی گردآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا،کتاب وضعیت‌شناسی پژوهش‌های اسلامی فضای مجازی به قلم علیرضا صدوق در 289 صفحه به آثار مرتبط با فضای مجازی با رویکرد اسلامی پرداخته است.

با گسترش روزافزون قلمروی تلاقی دین و مسائل مستحدثه در عصر فضای مجازی ، ضرورت پرداختن به پژوهش‏ های اسلامی در حوزه‌های مرتبط با این قلمرو، بیش از پیش احساس می‏ شود. هرچند دغدغه‏ مندان این فضا تا به حال تلاش‏ های قابل‌توجهی در این زمینه صورت داده‌اند و آثاری از خود بر جای گذاشته‏ اند، هنوز در این عرصه با فقر شدید مطالعات اسلامی مواجه ایم؛ فقری که در اثر آن، پرسش‌های بی‌شمار فقهی، کلامی، فلسفی و اخلاقی در امور مرتبط با فضای مجازی همچنان بدون پاسخ باقی مانده است. آنچه در این بین ضروری به نظر می ‏رسد، گرد‏آوری آثاری است که تا به حال محققان حوزوی و دانشگاهی در این حوزه به رشته تحریر درآورده‏ اند. روشن است که تا وقتی پیشینه‏ پژوهش‏ های اسلامی فضای مجازی به‌درستی بررسی نشود، از سرعت رشد و تعمیق آثار پژوهشی جدید کاسته خواهد شد.

در این پژوهش، تمامی آثار مرتبط با فضای مجازی با رویکرد اسلامی گردآوری شده و با ارائه‏ گزارشی جامع از آن‏، افزون بر معاونت و همراهی پژوهشگران در پرداختن به موضوعات این حوزه، مدیران و سیاست‏گذاران پژوهشی را نیز در مسیر اتخاذ تصمیمات دقیق‏تر یاری می‌کند.

ارسال نظرات