۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۸۱۵۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رستم نژاد:

شعار جنگ و دیوارکشی از دسیسه‌های دشمن است

شعار جنگ و دیوارکشی از دسیسه‌های دشمن است
معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به دسیسه و مکر دشمنان گفت: دشمنان با سخنانی مثل جنگ و دیوارکشی، در مردم ایجاد رعب می‌کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد شنبه شب در نشست بصیرتی انتخابات که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با بیان تأثیر مستقیم حاکمیت و ولایت در تربیت انسان گفت: در قرآن کریم حیله و مکر دشمنان، وظیفه مردم و راه توکل بیان شده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به دسیسه و مکر دشمنان گفت: ترساندن و ناامید کردن از جمله این دسیسه‌ها است و دشمنان با سخنانی مثل جنگ و دیوارکشی و.. در مردم ایجاد رعب می‌کنند. در کتاب «دشمن‌شناسی از منظر قرآن» توضیح داده شده است که دشمنان با چه حربه‌هایی با پیامبر اسلام (ص)، حضرت ابراهیم (ع)، حضرت موسی (ع)، مقابله کردند؛ امروزه روش‌های مبارزه دشمن همانگونه است و فقط ابزارهای آن را تغییر داده است.

وی افزود: از دیگر حربه‌های دشمن، حرکت دادن افراد و پیاده نظام‌ها است. قرآن کریم می‌فرماید که بعضی افراد در بین شما هستند ولی به صحبت‌های شما گوش نمی‌دهند، شنوده دشمنان هستند و فقط جسمشان در بین شما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم نژاد ادامه داد: از جمله وظایف مردم در قرآن، توکل و مشارکت کردن است. خداوند متعال مؤمنین را کسانی می‌داند که اهل شانه خالی کردن نیستند و شرط ایمان را ویژگی حضور می‌دانند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: خداوند متعال عملی را که باعث غیظ و خشم کفار است، به عنوان عمل صالح ذکر می‌کند و خداوند هر قدمی را که در راه غیظ و خشم کفار برداریم هم به عنوان عمل صالح می‌داند.

وی با اشاره به شرایط نامزد اصلح در انتخابات گفت: حضرت علی (ع) به مالک اشتر ۱۲ شرط را می‌فرمایند که از جمله این شروط، زبان عذرخواهی داشتن، خیرخواه بودن، دل‌پاک و دست‌پاک بودن و اعلمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم نژاد افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که حاکم در برابر افراد صاحب نفوذ، باید با شدت و سخت باشد ولی در برابر ضعیفان باید نرم خو باشد؛ مقصود حضرت از ضعیفان، فقرا نیست بلکه افرادی است که در حکومت صدایشان به‌جایی نمی‌رسد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: صندلی ریاست را برای هرکسی آماده نکنید؛ مگر آنکه حجت و دلیل شرعی و عقلی برای آن موجود باشد. به کسانی که در حرف و عملشان تفاوت وجود دارد، به زیاده خواهان و سیری ناپذیران، به افراد ناتوان در خدمت و کسانی که به دنبال اختیارات بیش از حد هستند، رأی ندهید.

وی افزود: برخی افراد بدزبان هستند ولی به دیگران می‌گویند که بداخلاقی انتخاباتی نکنید. تأثیر بدزبانی در لباسی که ۸۰ میلیون نفر بیننده دارد بسیار متفاوت است با بدزبانی‌هایی که در کوچه و بازار اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: بعضی افراد حرفشان مطابق حرف امام خمینی (ره) و مسیر انقلاب است ولی عملشان متفاوت است. در قرآن و در کلام مقام معظم رهبری یکی از نشانه‌ها برای شناخت افراد، حمایت و عدم حمایت بیگانگان از شخص است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه افراد مستقیماً توسط شیطان صید نمی‌شوند، گفت: این انسان است که ابتدا شیطان را دعوت می‌کند؛ متأسفانه بعضی افراد پس از تأیید شورای نگهبان، ارتباط با بیگانگان و دشمنان و شیاطین را شروع می‌کنند.

وی افزود: شخصی که مورد تعریف و تمجید دشمن است، بدانید که در دام دشمن است؛ این مساله را در انتخابات قبل به وضوح تجربه کردیم و دیدیم که دشمن، پیاده نظام و فضای مجازی و… را در جهت پشتیبانی از این افراد آماده و به‌کارگیری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر سخنان مورد پسند دشمن از جانب برخی افراد، گل به خودی است؛ همچنین در اغتشاشات ۸۸ فرمودند که اگر دشمنان، شما را حمایت می‌کنند، بدانید که شما در کار خود مشکل دارید.

ارسال نظرات