۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۸۱۵۵۳

فرهنگ اعتماد مهم ترین سرمایه اجتماعی

فرهنگ اعتماد مهم ترین سرمایه اجتماعی
حجت الاسلام حسینی خراسانی: فرهنگ و آداب اعتماد نیاز به بازسازی دارد و لازمه آن احیای بخش فرهنگی جامعه می باشد که مردم بتوانند به شخص رئیس جمهور اعتماد و او را حمایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری در موضوع اهمیت و جایگاه فرهنگ در انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه یکی از موضوعات حساس، سرنوشت ساز و تعیین کننده کشور است که با توجه به برگزاری انتخابات شورا و انتخابات میان دوره ای مجلس نیز، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از چهارچوب یکی از ارکان مهم کشور به نام شورای نگهبان عبور کرده که شمار احراز صلاحیت شدگان ۷ نفر می باشد، در این بین عده ای از دستگاه شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت ریاست جمهوری برای انتخابات شده بودند که با وجود عدم احراز مردم را به شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح تشویق و ترغیب می کردند.

عضو مجلس خبرگان بیان کرد: افرادی با توجه به رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری دست به اقدام نامتعارف و تشویق اذهان جامعه برای عدم حضور در انتخابات زده اند که می بایستی ملزم به احترام تصمیم شورای نگهبان و قانون کشوری باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی در مورد موضوعیت انتخابات اظهار داشت: در موضوع انتخابات دو مبحث مطرح است اول انتخاب شوندگان و دوم انتخاب کننده گان که انتخاب شوندگان کاندیدهای انتخاباتی هستند و دوم مردمی که رئیس جمهور آینده را تعیین می کنند که دشمنان نظام همیشه در صدد توئطعه بر کاهش میزان مشارکت در انتخابات می باشند که کم کاری مسئولین دولت نیز به این فتنه دامن می زند.

وی با توجه به انتخابات پیش رو ادامه داد: امسال با پیگیری مسئولین ناظر و اشتیاق مردم، انتخابات ریاست جمهوری خوبی خواهیم داشت که باعث شادی روح شهدا و دل مقام معظم رهبری خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان بیان کرد: موضوع دوم انتخاب شوندگان می باشد که انتظار زیاد و پر توقعی از آنها طلب می شود که افراد کاندید شده باید از ادب، احترام و برنامه های منطقی زیاد برخوردار باشند و نباید با سخنان و مناظرات نامطلوب موجب تشویش اذهان عموم بشوند زیرا بهبودی اوضاع کشور وقت و زحمت زیادی را می طلبد که باید از سر دادن شعار و وعده های انتخاباتی نا متعارف جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم یکی از معیار ها و دغدغه های کاندید های انتخابات ریاست جمهوری باشد اما نباید تمام مشکلات متکی و وابسته به اقتصاد قرار گیرد زیرا بیشتر مشکلات دولت با فرهنگ و آموزه های دینی تناسب دارند و با اصلاح فرهنگ برطرف می شوند.

حجت الاسلام حسینی خراسانی ادامه داد: مناظره کنندگان با توجه به دیدگاه علمی و فرهنگی رقبای خود را به چالش دعوت کنند و از صحبت و اعمالی که موجب ضربه به اسلام و نظام می شود به شدت پرهیز کنند زیرا فرصت را برای هتاکی دشمن مهیا می کند.

وی افزود: فرهنگ و آداب اعتماد نیاز به بازسازی دارد که لازمه آن احیای بخش فرهنگی جامعه می باشد که مردم بتوانند به شخص رئیس جمهور اعتماد و او را حمایت کنند زیرا اگر دولت و شخص رئیس جمهور صادقانه به مردم خدمت کند، مردم نیز یار و مددکار دولت خواهند شد و خیلی از مسائل مانند اختلاس، فساد و ... شکل نخواهد گرفت.

سینا ریاحی
ارسال نظرات