۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۶۸۱۵۵۴
بسته انتخاباتی رسا؛

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی/ صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی/ صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات
در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات و سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی را تقدیم مخاطبان خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با آغاز ایام تبلیغات انتخاباتی نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، شاهد شکل گیری موجی از تخریب از سوی برخی جریانات داخلی و رسانه های معاند نسبت به کاندیداهای جبهه انقلاب هستیم.

اگر به دقت به این تخریب ها بنگریم درخواهیم یافت که در نهایت به مسائلی همچون قهر با انتخابات و رأی بی رأی منتج می شود؛ حالا جای سؤال است که چرا رسانه های معاند که همواره در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند در لباس خیرخواهی مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می کنند؛ پر واضح است که آنها به خوبی می دانند عدم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی، آنها را به نتیجه مطلوب(بخوانید خیال خام)شان نزدیک می کند.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل نتیجه نظرسنجی خبرگزاری رسا درباره مهم ترین مطالبه مردم از رییس جمهور آینده، بازدید ‌سرزده رئیسی از شهرک صنعتی عباس‌آباد، ترساندن؛ اصلی‌ترین راهکار اصلاح‌طلبان، صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات و سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی را تقدیم مخاطبان محترم خواهیم کرد.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

«اصلاح وضع معیشت»؛ مهمترین مطالبه مردم از رییس جمهور آینده

نظرسنجی های انتخاباتی فراوانی این روزها از سوی رسانه ها صورت می گیرد و خبرگزاری حوزوی رسا نیز این بار «انتظار شما از رییس جمهور آینده چیست» را به نظرسنجی گذاشت.

مخاطبان خبرگزاری رسا در این نظرسنجی با گزینه های الف:«بهبود حکمرانی در فرهنگ و فضای مجازی»، ب:«اصلاح وضع معیشت»، ج:«ارتقای کارآمدی»، د:«تقویت دیپلماسی»، ه:«فساد ستیزی» مواجه بودند.

در این نظرسنجی گزینه «ب» با 45% حایز بیشترین رضایتمندی مخاطبان شد و گزینه های «الف» و «د» با 5% کمترین میزان رضایت را داشتند، همچنین گزینه «ج» نیز 15% آراء مخاطبان را به خود اختصاص داد.

نظرسنجی ها برخاسته از واقعیات جامعه بوده و انتظارات و خواسته های مردم، همگان را متوجه  این موضوع کرده که مشکل اصلی مردم توجه مسؤولان به وضعیت معیشتی و ایجاد کسب و کار بوده و قطعا فضای مجازی، دیپلماسی و مذاکره دردی از آنها دوا نخواهد کرد.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

نوک پیکان هجمه ها همواره در ادوار انقلاب اسلامی به سوی شورای نگهبان قرار داشته است

حجت الاسلام پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پشت پرده هجمه‌های سنگین برخی جریانات به شورای نگهبان تصریح کرد: در موضوع تایید و رد صلاحیت افراد یا به نوعی احراز صلاحیت ها همواره نوک پیکان برخی هجمه ها به سوی شورای نگهبان بوده و هست و آنچه امروز اتفاق افتاده چیز جدیدی نیست.

وی اضافه کرد: برخی جریانات در طول انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که اگر کاندیدای مورد نظرشان از سوی شورای نگهبان تایید شود نسبت به عملکرد این شورا انتقادی ندارند اما اگر کاندیدای مورد نظرشان از سوی این شورا رد صلاحیت شود نسبت به عملکرد آن معترض شده و به آن هجمه می کنند و در مقام حق خواهی برآمده و می گویند در حق ما ظلم شده است.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

آیت الله رئیسی کاندیدای جبهه انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله رئیسی کاندیدای جبهه انقلاب است، گفت: پیروزی حقیقی در گرو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تحقق دولت انقلابی است.

با بیان اینکه آیت الله رئیسی عملکرد و مدیریت مناسبی بر قوه قضاییه داشته، گفت: بیشتر مشکلات کشور به ساختارهای نامناسب، مدیریت فرسوده، عدم اطمینان به جوانان، ناپاکی و اشرافی گری مسؤولان باز می گردد.

نماینده مجلس خبرگان اظهار کرد: سابقه مدیریتی آیت الله رئیسی نشان داده که تا حد ممکن جلوی ریخت و پاش های نامناسب را می گیرد و همچنین وی به مدیریت جوانان و نخگبان اعتقاد دارد، زیرا که سند تحول دستگاه قضا را چندین جوان نگاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ابراز داشت: آیت الله رئیسی چندین ماه پیش تیم هایی از جوانان نخبه تشکیل داده که به نگارش و تدوین برنامه های دولت ایشان می پردازند.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

بازدید ‌سرزده رئیسی از شهرک صنعتی عباس‌آباد/ گفت‌وگوی صمیمی با کارگران

آیت الله رئیسی در این بازدید که به صورت سرزده انجام شد ‌ابتدا در یک کارخانه تولید هواکش حاضر شد و با مدیران و کارگران این شرکت تولیدی دیدار کرد.

رئیس قوه قضائیه سپس بازدیدی هم از یک شرکت بزرگ تولید لوازم خانگی در شهرک صنعتی عباس آباد داشت و با مدیر عامل و تعدادی از کارگران این کارخانه گفت و گو کرد.

در این بازدید کوتاه صابر پرنیان، رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان تهران سید ابراهیم رئیسی را همراهی می کرد.

حمایت دو حزب سیاسی از آیت الله رئیسی

جبهه پایداری و جمعی از اصلاح‌طلبان کشور‌ حمایت خود را از آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین‌کننده امنیت ملی کشور و آینده مردم است

امیر حاتمی با تأکید بر اینکه هدف بلند مدت دشمنان عقب راندن کشور از جایگاه اقتدارِ خود است، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین کننده منافع و امنیت ملی کشور و آینده مردم است.

کسی باید رئیس‌جمهور شود که بتواند بحث تحول بنیادین را پیش ببرد

مهدی فضائلی معاون موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: نباید به بحث ریاست‌جمهوری سطحی نگاه کنیم و یک سری نیازهای دم دستی را ببینیم؛ کسی باید امروز در راس دستگاه اجرایی ما قرار بگیرد که بتواند یک کابینه‌ای را تشکیل دهد که این کابینه بحث تحول بنیادین را پیش ببرد.

نامزدهای ریاست جمهوری از وعده‌های غیرعملی پرهیز کنند

حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری از وعده‌های غیرعملی و پوپولیستی پرهیز کنند، گفـت: افزایش یارانه‌ها تنها با وحدت دولت و مجلس امکان پذیر است.

می‌دانم ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب چه کسانی رفته است

سید ابراهیم رئیسی در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رادیو اقتصاد گفته:‌ آقایان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی توجیهاتی دارند اما باید دید چه‌اندازه از آن به سفره مردم رفته است؟ این ارز به دست افراد خاصی رفته که به تعداد انگشت های یک دست یا دو دست و سه دست هستند. البته تعداد آنها برای من مشخص است. مثلا کسانی که واردکننده نهاده دامی هستند مشخص است. در این رابطه باید اقدام متفاوتی صورت گیرد.

او تأکید کرده: به عقیده من دولت دارد پر هزینه اداره می‌شود که باید از هزینه هایش کاسته شود و به عبارت دیگر نرخ تورم باید کاهش یابد. اینکه باید تورم یک رقمی شود بله، خیلی بایدهای دیگر وجود دارد. اما برنامه هایی داریم که اینها امکان پذیر خواهد بود.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرده: ما باید تولید را رونق دهیم تا مشکل گرانی، اشتغال، تورم و بسیاری از مشکلات حل شود و مسأله اقتصاد مقاومتی پا بگیرد و مردم امید پیدا کنند. تولید یک بحث راهبردی است.

تلاش اعضای ارشد حزب کارگزاران برای جلب نظر اصلاح‌طلبان به سمت «همتی»

اعضای شاخص حزب کارگزاران سازندگی در جلب نظر بزرگان اصلاحات به سمت همتی فعال شده‌اند اما به نظر می‌رسد راس تصمیم‌گیر جریان اصلاحات تا پنج روز مانده به انتخابات استراتژی خود را تغییر نخواهد داد.

بخور در رو تمام!

علیرضا زاکانی در نشست خبری گفته: دولت من، دولت ژنرال های خسته و یا غلامان حلقه به گوش نیست و دولت جوانان فرهیخته است. وی تصریح کرده: تخریب‌کنندگانم مرد باشند و بیایند رودررو صحبت کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرده که هرکسی شعار بدهد دولت هیچ‌کاره است، نشانه بی‌کفایتی اوست. زاکانی همچنین گفته: دوران بخور در رو هم برای رانت‌خواران را خاتمه می‌دهیم.

زاکانی اون را هم گفته که هیچ منبع درآمدی برای تبلیغات ندارم و از فضای مجازی و رسانه‌ها برای تبلیغ استفاده می‌کنم و تمام هزینه‌ای که بتوانم برای تبلیغ صرف کنم صد میلیون تومان است.

 وقت جراحی‌های بزرگ رسیده!

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم گفته: تومورهای بزرگ کشور با مُسکّن حل نمی‌شود و امروز وقت جراحی‌های بزرگ رسیده است. ارز ۴۲۰۰ تومانی یک نمونه از غارت اموال مردم است، برخی توانستند خود را به این شاه لوله برسانند و از این رانت استفاده کنند.

او در گفت‌وگویی دیگر تصریح کرده که این دولت نسبت به ضربه خوردن مردم بی‌رگ بود و آنها را بدون حفاظت رها کرد.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

مسکن چه ربطی به تحریم دارد؟!

سعید جلیلی در گفت‌وگویی تصویری تحت عنوان «روایت مسکن» گفته: مهمترین حقوق شهروندی و وظایف قانونی دولت، تامین مسکن مورد نیاز مردم است. با ساخت مسکن نه تنها نیاز مردم برطرف می‌شود بلکه این صنعت به علت در ارتباط بودن با بیش از صد صنعت دیگر، رابطه مستقیم با بحث اشتغال دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرده که وقتی گفته می‌شد که چرا وضعیت بازار مسکن اینگونه است، می‌گفتند اثر تحریم است؛ زمین، مصالح تولید داخل و نیروی انسانی دخیل در صنعت مسکن چه ربطی به تحریم دارد؟! هر یک واحد مسکنی که متناسب با نیاز جامعه ساخته نمی‌شود، یعنی یک خانواده امید صاحب‌خانه شدنش کمتر می‌شود.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

به بانوان خانه‌دار، حقوق می‌دهم

محسن رضایی هم تأکید کرده که دولت من «دولت اقدام و تحول» است و خانه داری را شغل می‌دانیم و به بانوان خانه‌دار، حقوق خواهیم داد.

او تصریح کرده که در دولت ما هیچ تصمیمی بدون پژوهش و مطالعه انجام نخواهد شد و اینگونه نیست که مردم را به بورس بیاوریم و بورس راه بیفتد و از جیب مردم مشکلات خود را برطرف کرده و مردم را به حال خود رها کنیم.

رضایی معتقده که یکی از مشکلات اساسی ما در توسعه روابط اقتصادی این است که بسیاری از سفارتخانه‌های ما فاقد رایزن اقتصادی هستند. او قول اصلاح این مسئله را هم داده است.

کلید مهرعلیزاده برای حل مشکلات اقتصادی

محسن مهرعلیزاده در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رادیو اقتصاد گفته: من اعتقاد دارم که امروز فقر، تنگدستی، رکود، شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی، رنجی بیش از حد بر مردم وارد کرده است.

او معتقده که یکی از عمده مشکلات کشور این است که تمام برنامه‌های اقتصادی که تولید شده بر محور الگوی مشخص توسعه‌ای طراحی نشده‌ است.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرده: کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور مسئله توجه جدی به امر تولید است. ما باید تمام توجه‌مان را روی مسئله تولید و رفع موانع آن بگذاریم. آنچه تولید را قفل کرده، موانع بروکراتیک است.

کاندیدا توئیت | از طرح هر ایرانی یک خانه جلیلی تا توئیت غیرمحترمانه مهرعلیزاده

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

 

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

 

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

یک تقابل تند توئیتری!

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

رستم قاسمی در توئیتی اطلاع داده که:

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

پزشکیان هم توئیت کرده:

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

واکنش کدخدایی به دروغ‌پردازی جدید بی‌بی‌سی فارسی

در پی شیطنت جدید انتخاباتی رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر به این دروغ‌پردازی واکنش نشان داد.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

گفتنی است، این رسانه ضدانقلاب با تحریف سخنان کدخدایی گفته است که سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید به صادق لاریجانی درباره اعتراضی که به رد صلاحیت‌ها داشته تذکر داده است.

ترساندن؛ اصلی‌ترین راهکار اصلاح‌طلبان!

حسین شریعتمداری گفته: اصلی‌ترین راهکار اصلاح‌طلبان در انتخابات ترساندن مردم است. مدیرمسئول روزنامه کیهان معتقده: اصلاحات در این ۸ سال از آقای روحانی حمایت کرد و همه‌ این عملکردها پای اصلاحات هم نوشته می‌شود

اصلاح‌طلبان صدای مردم شوند!

روزنامه شرق معتقده دولت بعد کار مهمی از پیش نخواهد برد، احمد غلامی در سرمقاله این روزنامه امروز شرایط اصلاح‌طلبان را بهترین زمان برای تبدیل شدن به صدای مردم عنوان کرده و نوشته: البته نه صدای اپوزیسیون. بین این صدا یعنی صدای مردم بودن و صدای اپوزیسیون راه پرخطری وجود دارد. اگر اصلاح‌طلبان به آن سمت نلغزند، می‌توانند موج سوم اصلاح‌طلبی را به راه انداخته و خارج از قدرت، قدرت بی‌قدرتان را تجربه کنند.

الیاس حضرتی نیز در واکنش به مطرح شدن ادعایی در فضای مجازی مبنی بر حمایت حزب اعتماد ملی از محسن مهرعلیزاده که از طرف برخی مخاطبان از او پرسیده شده بود، در توییتر نوشت: «حزب اعتماد ملی پشت سر هیچ‌کس نرفته و نامزدی ندارد»

از گوشه و کنار انتخابات

- معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه سپاه در انتخابات ورود مصداقی ندارد گفته:  این نهاد نه تنها نامزدی در انتخابات ندارد بلکه از هیچ فرد و یا لیست خاصی حمایت نمی‌کند.

- سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات تأکید کرده که اظهارات ساختار شکنانه در مناظره‌ به مراجع ذیربط گزارش می‌شود.

- دبیر ستاد انتخابات صداوسیما درباره زمان پخش مناظره‌ها و رقابت‌های فوتبال جام جهانی بیان کرد که تلاش می‌شود ساعت پخش این دو با هم تلاقی نداشته باشد.

- محمود زمانی قمی عضو ارشد بنیاد باران و استاندار استان مرکزی در دولت حسن روحانی نیز به عنوان رئیس ستاد محسن مهرعلیزاده منصوب شد. همچنین مهرعلیزاده در حکمی حسین معینی را به عنوان مشاور عالی و معاون ستاد مرکزی خود منصوب کرد.

انتشار تصویر مشترک سعید محمد و آیت‌الله رئیسی

- فعالان مجازی نزدیک به سعید محمد با انتشار توییت‌هایی خبر از اتفاقی دادند که جزئیاتی درباره آن ذکر نشده، اما باعث جنب و جوش در بدنه حامیان وی شده است. با اینکه هنوز زمان و جزئیات اتفاق مذکور روشن نشده اما تعدادی از این افراد، تصویر مشترک سعید محمد را در کنار آیت‌الله رئیسی منتشر کرده و خبر از فصل جدید فعالیت‌های انتخاباتی داده‌اند.

تاثیر زیاد مناظره‌های انتخاباتی بر پیروزی کاندیداها

- نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می‌دهد:  ۶۴.۲  درصد پاسخگویان تاثیر مناظره‌های انتخاباتی را در پیروزی داوطلبان «زیاد» می‌دانند. همچنین  ۴۸.۵ درصد اعلام کردند «شبکه‌های اجتماعی» موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است.

تنها نامزد اصلاح‌طلب منم / اولین ضربه مهرعلیزاده به همتی

ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اخیرا در یک اطلاعیه از این گفت که مهرعلیزاده تنها نامزد اصلاح‌طلب حاضر در انتخابات است!

در این بخش از اطلاعیه ستاد مهرعلیزاده می‌خوانیم: ستاد انتخاباتی دکتر محسن مهرعلیزاده، به عنوان تنها نامزد انتخاباتی اصلاح طلب تایید صلاحیت شده، با اعتقاد به قانون اساسی و اصول و مشی و منش اصلاح طلبی، معتقد است علیرغم همه محدودیت‌ها و گلایه‌ها می‌توان حماسه‌ای دیگر از جنس دوم خرداد آفرید و دولت سوم خاتمی را تشکیل داد. آنچه اهمیت دارد خواست و اراده ملت و حیات و تاثیر تفکرو جریان اصلاح طلبی است و افراد جز نقشی برای نمایندگی این جریان و اراده مردم را ندارند."

*این جملات خالی از خردمندی در حالی است که علاوه بر آقای مهرعلیزاده، آقای همتی هم یک نامزد اصلاح‌طلب است.

همتی که از اعضای حزب کارگزاران است همچنین در نزد اصلاح‌طلبان نیز گویا از پذیرش بیشتری نسبت به مهرعلیزاده برخوردار است.

اگرچه این گمانه‌زنی‌ها در حالی است که اصلاح‌طلبان تا این لحظه رسما اعلام کرده‌اند که دست به تحریم انتخابات می‌زنند و بعید است به سمت حمایت رسمی از چهره‌هایی مثل مهرعلیزاده یا همتی حرکت کنند.

ما همچنین قضاوت درباره لزوم تشکیل "دولت سوم خاتمی" را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

در روزهای گذشته و پس از احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، «محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات در بیانیه ای اعلام کرد: «آنچه این روزها در جریان معرفی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رخ داده است، ناشی از رویکرد، برداشت و اقدامی است که پیش از این هم عرصه را بر انتخاب مردم تنگ کرده و این‌بار بی‌پرده‌تر و بی‌پرواتر ظهور و بروز داشته است...در واقع جمهوریت نظام که مبتنی بر رأی آزاد ملت است، روز به روز کم‌رنگ‌تر شده است».

به فاصله کوتاهی پس از انتشار بیانیه خاتمی، سایت گروهک ورشکسته و جنایتکار منافقین به بازنشر پیام خاتمی پرداخت و این بخش از پیام رئیس دولت اصلاحات را بولت کرد: «جمهوریت نظام مورد تهدید جدی قرار گرفته است و هیچ جریانی با هر وابستگی و رویکردی که دارد نمی‌تواند و نباید نسبت به این خطر بزرگ بی‌تفاوت باشد!».

سایت گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین همچنین در روزهای گذشته در چندین مطلب به سید ابراهیم رئیسی حمله کرده و نسبت به احتمال پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرده است.

اما این اولین بار نیست که ارگان رسانه ای گروهک ورشکسته منافقین با لیدر اصلاح طلبان همصدا شده است. در سال ۸۸ نیز این گروهک تروریستی با سران و لیدرهای فتنه همصدا شده و به اتفاق علیه جمهوریت و اسلامیت نظام شورش کردند.

در آن سال آحاد مختلف مردم- از جمله کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری به موسوی و کروبی رأی داده بودند- در روز ۹ دی در گردهمایی باشکوه علیه فتنه گران شرکت کرده و «شورش فتنه گران علیه جمهوریت و اسلامیت» را محکوم کردند. 

سم پاشی BBC علیه رئیسی، هر روز بیشتر از دیروز

سایت بی بی سی فارسی- رسانه ملکه انگلیس- در گزارشی با عنوان «اولین نشست انتخاباتی رئیسی: دفاع از خصوصی‌سازی در اتاق بازرگانی» نوشت: «ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، اولین نشست انتخاباتی خود را در اتاق بازرگانی تهران برگزار کرد، نهادی که قلب تشکیلات سرمایه‌داران، تاجران و صاحبان صنایع در چانه‌زنی با حکومت است».

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

این رسانه انگلیسی در ادامه نوشت: «ابراهیم رئیسی کارش را در قوه قضاییه ایران با تبلیغات گسترده درباره مبارزه با فساد مالی شروع کرد... دستگاه قضایی که ابراهیم رئیسی دهه‌ها از مقام‌های عالی و سرانجام رئیس آن بوده، سابقه‌ای طولانی در سرکوب کارگران معترض دارد، تا جایی که بارها فعالان کارگری را با شلاق مجازات کرده است».

سم پاشی رسانه های معاند علیه رئیسی در حالی است که در سالهای اخیر و با آغاز دوره تحول در دستگاه قضایی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای احیای واحدهای تولیدی توسط قوه قضاییه در استان‌های مختلف کشور صورت گرفته است و هزاران کارگر به سر کار بازگشته اند. براساس مستندات موجود، قوه قضاییه در ۲ سال گذشته ۲۰۰۰ واحد تولیدی را احیاء کرده است.

تنها در یک نمونه در اواخر سال گذشته پلمب کارخانه قند یاسوج شکست و حدود هزار کارگر به سر کار بازگشتند.

از دیگر اقدامات ویژه آقای رئیسی در سالهای اخیر، رسیدگی به پرونده اقتصادی دانه درشت ها و مفسدان کلان اقتصادی- آن هم بدون هیچ خط قرمزی- بوده است، به گونه ای که در این مسیر، تخلفات مسئولان قوه قضاییه نیز به صورت ویژه و بدون اغماض رسیدگی شد.

حجم بالای عفو و تخفیف مجازات زندانیان نیز از جمله اقدامات بسیار مهم قوه قضاییه در سالیان اخیر بوده است.

سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی و گفت و گوی رودر رو با مردم نیز از جمله اقدامات مهم حجت الاسلام رئیسی در سالهای اخیر بوده است.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

شایعه سازی علیه زاکانی توسط زخم خورده های مبارزه با فساد

«علیرضا زاکانی» نماینده مجلس و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: «قبلا کابینه ای از مفسدان را در مبارزه با فساد راهی زندان کرده ام».

همین جمله، پشت پرده شایعه سازی های گسترده در روزهای اخیر علیه زاکانی را نمایان می کند. اینکه رسانه های وابسته به مفسدان اقتصادی برای تسویه حساب با زاکانی و انتقام از وی، شایعات را در حجمی وسیع منتشر کرده اند.

زاکانی در این نشست خبری تاکید کرد: «دو روز قبل گفتم که دو آپارتمان ۹۵ متری دارم و همسرم هم یک آپارتمان ۷۵ متری در پردیسان دارد که بعدا دختر و دامادم آنجا ساکن خواهند شد. بعد حاشیه درست کردند که دو همسر یکی در تهران و یکی در قم دارم؟ شرم نمی کنند؟ من چه خاری در گلوی آنها هستم؟ وقتی روی کار بیایم آنها را راحت نمی گذارم هر چه خوردند بردند از گلویشان بیرون می کشم».

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

همتی: من نقشی در تصمیم گیری دولت روحانی ندارم

«عبدالناصر همتی» رئیس بانک مرکزی دولت روحانی و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی مستقیم با دوربین شبکه یک سیما گفت: «بانک مرکزی در دولت رای ندارد بنابراین من نقشی در تصمیم‌گیری دولت ندارم...عوامل سیاسی و نظرات سیاسی بر نظرات فنی حاکم شده است. یکی از دلایلی که من به این نتیجه رسیدم که در رقابت انتخاباتی وارد شود همین است که فن سالاری را در تنظیم و اجرای بودجه حاکم بکنیم.  مادر همه مشکلات ما، بودجه سالانه است».

همتی افزود: «ما تورم را با هدف ۸ تا ۱۲ درصد پیش بینی می کنیم که ان شاء الله بتوانیم تحقق ببخشیم و رشد اقتصادی حداقل ۵ درصد. من فکر می‌کنم بر اساس برنامه بلند مدت باید بشود ۸ درصد. با توجه به مشکلاتی که تحریم ایجاد شده و کمبودهایی که در سرمایه گذاری ها داشتیم، من با احتیاط می گویم حداقل ۵ درصد میانگین رشد ۴ سال آینده را باید در اقتصاد شاهد باشیم».

برای دریافت بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

سم پاشی روزافزون BBC علیه رئیسی / صدای مشترک خاتمی و منافقین علیه انتخابات

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
به دنبال برکناری(توافقی) همتی از ریاست بانک مرکزی، طبق بررسی های بعمل آمده، این اقدام سناریو طراحی شده دولت روحانی برای فاصله گذاری با همتی در افکار عمومی است.
1
0