۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۶۸۱۴۷۹
بسته انتخاباتی رسا؛

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود
در این بسته، اخباری شامل، تلاش همتی برای برائت از وضع موجود و فاز جدید تخریب رئیسی توسط اصلاح طلبان با چاشنی «تفرقه افکنی» را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، 20 روز دیگر تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باقی مانده است و حالا بعد از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان، تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها کلید خورده است.

مردم شریف و سربلند ایران مقتدر از حالا به مدت 20 روز فرصت دارند تا با شنیدن برنامه های نامزدها برای یک انتخاب درست و رقم زدن حماسه حضوری دیگر، سکان اجرایی کشور را به دست اصلح بسپارند.

همه دلسوزان انقلاب اسلامی با دعوت اکید از مردم برای حضور در انتخابات بر ضرورت شایسته گزینی تأکید می کنند و معتقدند یک انتخاب درست می تواند مشکلات کشور را حل کند.

در بسته انتخاباتی امروز، اخباری شامل، بیانیه شماره دوم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص انتخابات، تلاش همتی برای برائت از وضع موجود، نگرانی و کارهای پوپولیستی لیدرهای فتنه ۸۸ برای جمهوریت و فاز جدید تخریب رئیسی توسط اصلاح طلبان با چاشنی «تفرقه افکنی» را تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

هجمه کنندگان به شورای نگهبان آب به آسیاب دشمن می ریزند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای در موضوع انتخابات تصریح کرد: انتظار مردم از شورای نگهبان اقدامات قاطع در چارچوب قانون و سیاست های کلی انتخابات است.

ایجاد دوقطبی های کاذب بیش از آن که موج آفرین و مشارکت افزا باشد باعث ایجاد شکاف و تفرقه می شود. لازم است این نکته نیز مدنظر نامزدهای محترم باشد که اجرای عدالت، رسیدگی به معیشت مردم،شفافیت و مبارزه با فساد خواست حقیقی این مردم است که باید در مناظرات و دیگر برنامه ها، پاسخ به این خواست ملی مطرح و تبیین گردد.

6- با توجه به جایگاه قانونی شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی جهان، انتظار است آنان که طی این روزها حملات و هجوم شدیدی علیه شورای نگهبان داشتند به خود آیند و با تکرار این حملات آب به آسیاب دشمنان انقلاب نریزند.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

عملکرد مسببان وضع فعلی کشور در بررسی صلاحیت آنها تاثیر داشته است

آیت الله «سید محمدرضا مدرسی یزدی» از فقهای شورای نگهبان درباره عدم احراز صلاحیت مسببان وضع فعلی کشور گفت : «اگر معلوم شود به خاطر عدم تدبیر یک فرد مشکلاتی در کشور ایجاد شده، حتما در بررسی صلاحیت او، بنابر اصل مدیر و مدبر بودن تاثیر خواهد داشت».

وی افزود: «شورای نگهبان مایل است بالاترین مشارکت وجود داشته باشد اما هیچ کس حاضر نیست با نقض قانون، مشارکت بالا رود. ما کسی که پایین ترین سطح معیارها را هم داشته باشد را تائید می‌کنیم تا حتی هزار نفر هم به مشارکت اضافه بشود ولی آیا کسی می‌پذیرد کسی که مدیر و مدبر نیست و معیارهای لازم را ندارد در فرآیند انتخابات شرکت کند؟ ».

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

مهاجری: هیچکدام از نامزدها در اندازه ای نیستند که مشکلات را حل کنند!

«مسیح مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:«هیچیک از داوطلبان ریاست جمهوری تاییدصلاحیت‌شده برنامه جامعی که متناسب با مشکلات کشور باشد و بتواند آنها را برطرف نماید ارائه نکرده‌اند و اصولاً آنها در اندازه‌ای نیستند که قدرت فائق آمدن بر این مشکلات را داشته باشند».

مهاجری در ادامه نوشت:«دولت سیزدهم هرچند بنا دارد یکدست باشد، ولی تصمیم‌سازان به این واقعیت توجه کنند که اداره کردن کشور در این مقطع، کار بسیار دشواری است و دولت ناچار است از نیروهای کاردان و باتجربه استفاده کند. این نیروها را نمی‌توان فقط در یک جناح یا طیف فکری پیدا کرد. تفکر بسته و یکسونگری که گرفتار «خودانقلابی‌پنداری» است و دیگران را از دایره انقلاب و نظام بیرون می‌داند، کشور را نه‌تنها از بحران‌ها نجات نخواهد داد بلکه آن را گرفتار بحران‌های بیشتری خواهد کرد. این یکسونگری‌ها تجربه شده‌اند، این تجربه تلخ نباید تکرار شود. ذائقه مردم بیش از این تحمل چشیدن این تلخی را ندارد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:«شرایط نامطلوب امروز کشور، محصول تضادهای درونی حکمرانی است. اگر کسانی تلاش کنند آن را به گردن یک فرد یا یک جناح بیندازند، باید بدانند که فقط خود را فریب داده‌اند».

همچنین «غلامعلی رجایی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این مشاور «محمدعلی نجفی» شهردار سابق تهران و مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«اصولگرایان نشان داده‌اند که گزینه‌های خوبی برای مسائلی مانند برجام نیستند...اصلاح‌طلبی جریانی است که ارتباطی با افراد ندارد و در همه کشورهای جهان نیز وجود دارد».

رجایی در ادامه گفت: «هر نظام سیاسی نیازمند جریانی فکری و سیاسی‌ای است که ایرادات آن را مرتفع کند و آن را به‌روز کند. جریان اصلاح‌طلبی در ایران یک جریان نجیب و عزتمند است که موفق شده دو دوره دولت تشکیل بدهد...اصلاح‌طلبی برای کشور یک امر ناگزیر است و چاره‌ای جز اصلاح‌طلبی وجود ندارد».

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

اصلاح طلبان مدعی هستند که «هیچکدام از نامزدها در اندازه ای نیستند که مشکلات را حل کنند». اینها همان طیفی هستند که در سال 96 می گفتند اگر رئیسی یا قالیباف رئیس جمهور شود، وضعیت کشور بحرانی شده و دلار 5 هزارتومان خواهد شد.

طیف مذکور همان جماعتی هستند که وقتی روحانی در سال 96 گفت «اگر رقبای من در انتخابات پیروز شوند، در پیاده روها دیوار می کشند»! برای وی سوت و کف و هورا کشیدند.

این طیف همان جماعتی است که می گفت اگر دولت دوم روحانی بر سر کار بیاید، قطعا میوه های برجام و یا به عبارتی سیب و گلابی های برجام خواهد رسید و مردم طعم آن را خواهند کشید.

در 8 سال اخیر اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی، اکثریت مطلق دولت را در اختیار گرفتند. حالا سوال این است که این طیف چند واحد مسکن اجتماعی برای مردم ساخت؟ این طیف با ارزش پول ملی کشورمان چه کرد؟ آیا آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شده که دیگر هیچکس نیازی به پول یارانه ندارد؟! آیا هم چرخ کارخانه ها می چرخد و هم چرخ سانتریفیوژها؟!

حسین فریدون و مهدی جهانگیری و شبنم نعمت زاده و مهدی آخوندی و هادی رضوی و رئیس سابق خصوصی سازی و رئیس سابق هلال احمر و دانیال زاده چه کردند؟  فساد 15 هزارمیلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان در کدام دولت رخ داد؟ پرونده هفت تپه متعلق به کدام دولت است؟!

لازم به ذکر است که براساس آمار منتشر شده و گزارش های رسمی، دولت روحانی بدهکارترین دولت را به رئیس جمهور بعدی تحول می دهد.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

خط و نشان کشیدن حامیان دولت روحانی برای دولت بعد

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تورم زدایی در 100 روز اول» نوشت:«آیا شهروندانی که مدام از صداوسیما شنیده‌اند دولتمردان عرضه حل مشکلات را در بازار مرغ ندارند و به همین دلیل قیمت مرغ سر به فلک گذاشته، خواهند پذیرفت که دولتی با وزرای جوان و پرتحرک نتواند در همان صد روز نخست قیمت مرغ را پایین بیاورد و رنگ و نوایی به سفره اقشار کم‌درآمد کشور بدهد؟ دولت سیزدهم اگر دولتی اصولگرا باشد، در همان صد روز نخست با دشواری بزرگی روبه‌رو خواهد شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«یا باید به صریح‌ترین بیان به مردم بگوید منتقدان دولت دوازدهم در جاده بی‌انصافی به‌اصطلاح تخته‌گاز پیش رفته و به‌ ناحق دولت را مسبب خطاهایی معرفی می‌کردند که ربطی به دولت نداشت، یا باید با دراختیارداشتن عصایی موسایی در همان صد روز نخست با تغییر رویکرد از خارج به داخل عملکردی درخشان در میدان مهار تورم و حل مشکلات اقتصاد ملی به مردم تقدیم کند. فراموش نکنیم، اتهام بزرگ دولت دوازدهم از دید منتقدان اصولگرایش توجه به خارج به جای توجه به داخل بود. پس شهروندان منتظر خواهندبود که فقط با همین یک فقره تغییر که طبعا با شروع مسئولیت دولت سیزدهم (اگر دولتی اصولگرا باشد) اتفاق خواهد افتاد، مقدمات حل مشکلات اقتصادی‌شان فراهم شود».

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، رسیدگی به مطالبات مردم و رفع مشکلات جامعه هیچ نیازی به «عصای موسایی» و رخ دادن معجزه ندارد. وقتی مدیرانی که مدعی هستند که خودکفایی مزخرف است و ما باید مدیر از خارج وارد کنیم و ما ایرانی ها توانایی رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم، کنار بروند.

و وقتی دست مدیران نجومی بگیر و مفسدان دانه درشت اقتصادی از بیت المال قطع شود، و وقتی دولتمردان به اخم و لبخند مقامات آمریکایی و اروپایی چشم ندوزند و امضای مقام آمریکایی را تضمین ننامند و به دشمن اعتماد نکنند، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

راه حل رفع مشکلات در توجه به ظرفیت های عظیم داخلی، عدم اعتماد به دشمن، دیپلماسی مقتدرانه و فعال و عزتمند و اهتمام جدی در اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است. راه حل رفع مشکلات در بکارگیری جوانان نخبه، متخصص و انقلابی است. همان جوانان عزیزی که تاکنون نیز افتخارات بزرگی نصیب کشورمان کرده اند.

حامیان دولت فعلی بجای خط و نشان کشیدن برای دولت آینده، بهتر است ابتدا از مردم برای ایجاد وضع فعلی عذرخواهی کرده و در ادامه در فرصت باقیمانده تا پایان دولت، برای رفع مشکلات مردم و رسیدگی به مطالبات، تلاش مضاعفی را به کار گیرند.

جالب اینجاست که رسانه های اصلاح طلب در زنگ حسابِ دولت روحانی، بجای مطالبه گری از دولت و ارائه گزارش عملکرد به مردم، مشغول کُری خوانی برای دولت آینده هستند. دولتی که هنوز روی کار نیامده است!

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

«رویای مسکن» نتیجه روی کار بودن «دولتِ اصلاح طلبان» است

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رویای مسکن» نوشت:«تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات مسکن پایتخت گویای کاهش 1.8 درصدی قیمت در اردیبهشت نسبت به فروردین و افزایش حدود 70 درصدی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در اردیبهشت سال جاری نسبت به سال گذشته است...به نظر می‌رسد همچنان خانه‌دار شدن، رویایی بیش نباشد؛ چراکه درآمد و هزینه‌های زندگی در پایتخت فرصت پس‌انداز به افراد را نمی‌دهد یا فرد می‌تواند پس از دهه‌ها خانه خود را بخرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«به عنوان مثال برای خرید خانه‌ای 80 متری در منطقه 18 حدود 957 میلیون تومان پول مورد نیاز است. حداقل دریافتی نیروی باسابقه کار برای سال جاری سه میلیون و 500 هزار تومان است که با فرض پس‌انداز یک‌سوم آن؛ پس از 68 سال با فرض ثبات دستمزد و متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، یک فرد در ارزان‌ترین محله پایتخت خانه می‌خرد. این در حالی است که امید به زندگی با استناد به گفته‌های رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در مهر سال گذشته 75 سال است؛ اگر افراد در جوانی به بازار کار وارد شوند، در بهترین حالت چند ماهی پیش از مرگ خود، صاحب خانه می‌شود».

این روزنامه حامی دولت در ادامه تصریح کرد:«اگر نرخ پس انداز یک‌سوم درآمد باشد، در این صورت خرید خانه در ارزان‌ترین مناطق تهران 68 و 81 سال زمان می‌برد. این زمان برای خرید خانه در مناطق گران یک و سه به ترتیب 114 و 107 سال خواهد بود. به بیان دیگر متوسط زمان مورد نیاز برای خرید خانه در تهران بدون پس‌انداز و با حقوق کارگری، بین 68 تا 107 سال خواهد بود. گرچه در این مدت شاید عمر افراد کفاف ندهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ماههای پایانی دولت روحانی اذعان کرده است که خرید خانه برای بخش قابل توجهی از مردم به رویا تبدیل شده است.

این در حالی است که در هفته های گذشته پس از آنکه «عباس آخوندی» عضو ارشد ستاد موسوی و وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی اعلام کاندیداتوری کرد و در انتخابات ثبت نام کرد، روزنامه ها و سایت های خبری اصلاح طلبان تمام قد از او دفاع کرده و وی را شایسته تصدی پست ریاست جمهوری معرفی کردند.

یکی از نقاط منفی اصلاح طلبان، بی صداقتی با مردم است. اینکه «دولتِ اصلاح طلبان» خرید خانه برای مردم را به یک رویا مبدل می کند و رسانه های این طیف علیرغم اذعان به این مسئله، نه تنها به بانیان این وضع هیچ اشاره ای نمی کنند، بلکه با تعریف و تمجید از آنها، این افراد را مستحق پست ریاست جمهوری می نامند.

دولت روحانی علیرغم وعده و وعیدهای فراوان، کارنامه بسیار ضعیفی در حوزه مسکن بجا گذاشت. در 8 سال اخیر قیمت مسکن حدود 600 درصد افزایش یافت و اجاره بهای مسکن نیز افزایش سرسام آوری داست.

دولتمردان در این 8 سال بارها تاکید کردند که مسکن اجتماعی ساخته خواهد شد اما حتی ماکت این طرح نیز ساخته نشد.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

آخرین نظرسنجی ایسپا و صدرنشینی رئیسی

نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا منتهی به 5 و 6 خرداد از میان افرادی که گفته‌اند قطعاً یا احتمالاً در انتخابات شرکت خواهند کرد، اینگونه است که ۴۳.۹% ابراهیم رئیسی، ۳.۷% محسن رضایی، ۱.۸% سعید جلیلی، ۱.۰% امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۱.۰% عبدالناصر همتی، ۰.۴% محسن مهرعلیزاده و ۰.۲% علیرضا زاکانی را برگزیده‌اند. ۴۸% از افرادی که تصمیم دارند به طور قطع یا احتمال زیاد در انتخابات شرکت کنند هنوز از بین افراد حاضر در لیست نمی‌دانند به کدام گزینه رأی خواهند داد و هیچکدام را انتخاب نکرده‌اند.

فاز جدید تخریب رئیسی توسط اصلاح طلبان با چاشنی «تفرقه افکنی»

سایت اعتمادآنلاین در گزارشی با عنوان «اصولگرایان از روند انحصارگرایی و حذف در ستادهای رئیسی شاکی‌اند» نوشت: «روند حذف و انحصار در جریان اصولگرایی متوقف نمی‌شود. آنها جایی که این روند به نفعشان باشد، مدافعش هستند و هرجا به ضررشان، منتقدش. بخشی از جریان اصولگرایی که از خروجی شورای نگهبان درباره رد و تأیید صلاحیت‌ها بسیار خوشحال‌اند، هم‌زمان از روند انحصارگرایی و حذف در ستادهای خودی شاکی شده‌اند».

این سایت اصلاح طلب در ادامه نوشت: «همان نقدی را که منتقدان به شورای نگهبان درباره روند و نگاه حذفی دارند، حامیان عملکرد شورای نگهبان به هم‌جناحی‌های خود در ستادهای انتخاباتی دارند. هنوز انتخابات شروع نشده کار به انحصار و حذف درون‌گروهی رسیده است».

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «سهم اصولگرایان سنتی(در ستاد رئیسی) ناچیز است تا جایی که باهنر هم اخیرا گفته بود:"این گلایه و دغدغه وجود دارد که بعضی رفتارها در ستاد مرکزی آقای رئیسی انحصارگرایانه باشد و بنده هم به ایشان و هم به مسئولان ستاد ایشان عرض می‌کنم که باید از همه ظرفیت‌ها و سلایق اصولگرایی که خالصانه برای پیروزی این جریان به میدان آمده‌اند بهره برد و خدای ناکرده با رفتارهای انحصارگرایانه دیگران را دلسرد نکرد".»

70 درصد اعضای دولت آینده باید جوان باشند

بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره چینش کابینه دولت آینده گفت: با توجه به اینکه جمعیت جوان کشور ما زیاد است؛ اعضای دولت باید 70 درصد جوان و 30 درصد تجربه آموخته باشند.

اطلاعیه ستاد نامزد اصلاح‌طلب: می‌توان دولت سوم خاتمی را تشکیل داد

ستاد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی اطلاعیه ای تاکید کرد: شکی نیست که جریان اصلاحات علیرغم همه محدودیت‌ها و انسدادها با همه ظرفیت های خود برای برگزاری یک انتخابات پرشور و سازنده وارد میدان خواهد شد.

زاکانی:‌ دولت من، دولت ژنرال های خسته و یا غلامان حلقه به گوش نیست

علیرضا زاکانی در نشست خبری گفت: دولت من، دولت ژنرال های خسته و یا غلامان حلقه به گوش نیست،گفت: دولت من دولت جوانان فرهیخته است.

نامزد انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری گفت: ما با همه وجود با فساد و بوروکراسی مقابله خواهیم کرد و دقت در مزیت‌های تولید برای ما اولویت دارد،اظهار داشت: بی توجه به اولویت ها، موجب شده که نتوانیم از ظرفیت‌های بالایی که در عرصه های مختلف داریم استفاده کنیم.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

وی با اشاره به اینکه به دنبال تعلیم و تربیت، منزلت و رفاه اجتماعی در حوزه فرهنگ است، ادامه داد: تعلیم و تربیت و رفاه اجتماعی برای ما اولویت است ضمن آنکه در حوزه فضای مجازی برنامه داریم.

زاکانی با بیان اینکه برنامه های ما در حوزه فرهنگ باید مبتنی بر رشد فرهنگی، عزت و کرامت باشد،گفت: ما فقر مطلق را در کوتاه مدت از بین می بریم و در عرصه سلامت برنامه های بسیار خوبی داریم.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

اصلاحات در انشقاق/ از نسخه مرعشی تا بی‌نامزدی آذری منصوری

حسین مرعشی، سخنگوی کارگزاران معتقده اصلاح‌طلبان نباید برای خروج از انتخابات زود هنگام تصمیم بگیرند. او گفته: می‌توانیم حریف رقیبمان باشیم تا کسی را که آنها می‌خواهند به کرسی بنشانند به قدرت نرسد.

محمدصادق جوادی‌حصار، دیگر فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم گفته که: اگر اصلاح‌طلبان بتوانند با آقای همتی هم به این نتیجه برسند خوب است؛ خوشبختانه در این موضوع با آقای کرباسچی اشتراک نظر داریم. او معتقده که در حوزه عملگرایی سیاسی امکان اجتماع جریان‌های اصلاح‌طلبی پیرامون آقای مهرعلیزاده بیشتر است.

او روی این مسئله هم تأکید دارد که: ما باید همه تلاش‌مان را مصروف این کنیم که مردم را به پای صندوق رای برگردانیم؛ چون غیر از صندوق رأی، راه دیگری نیست.

علی تاجرنیا هم معتقده این که انتظار از آقای همتی و مهرعلیزاده داشته باشیم که با توجه به این که این‌ها را در دور اول کاندیداهای اصلاح‌طلبان محسوب نکردیم، کناره‌گیری کنند، انتظار به جایی نیست.

محمدعلی وکیلی اما نظر جالبی را مطرح کرده و گفته که هر رییس‌جمهور منتخبی که بتواند گره‌ها و بن‌بست‌های این سال‌ها را باز و تحریم‌ها را برطرف کند و وضعیت معیشت مردم را بهبود ببخشد، به اعتقاد من این همان دولت اصلاح‌طلب است! او معتقده که اصلاح‌طلبان باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند چرا که خود صندوق رای، ماهیت اصلاح‌طلبی دارد.

آذری منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران اما تصریح کرده که با توجه به رد صلاحیت‌ها این جبهه امکانی برای حضور و مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری برایش باقی نمانده چون نامزدی برایش باقی نمانده است.

از طرف دیگه وزیر فرهنگ و ارشاد به وعده‌ انتخاباتی محسن رضایی، جلیلی و قاضی‌زاده هاشمی واکنش نشان داده و توئیت کرده که قرار بود که برنامه‌ها مطرح باشند نه وعده‌های کاذب فریبنده!

راه‌اندازی ستاد حامیان دانشگاهی آیت‌الله رئیسی در دانشگاه تهران

ستاد حامیان دانشگاهی دانشگاه تهران آیت الله ابراهیم رئیسی در انتخابات دور سیزدهم ریاست جمهوری، به همت کانون دانشگاهیان این دانشگاه و جمعی از اساتید و دانشگاهیان راه‌اندازی شد.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

سه اصل عزت، حکمت و مصلحت فراموش شده است

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در اولین گفتگوی تلویزیونی خود با اشاره به اینکه سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت فراموش شده است گفت : دوگانه عزت و معیشت درست کرده اند و به بهانه معیشت ، عزت مردم را فروخته اند.

می‌توانیم تورم را یک رقمی کنیم

رئیسی در آخرین اظهار نظرهای خود گفته که: دولت ما دولت تحول و دولت مردمی خواهد بود و به مردم نقش خواهد داد و این تحول تحولی نیست که دولتمردان بنشینند و در اتاقی دربسته برنامه ریزی برای بخش‌های دیگر کنند.

او محوریت این تحول را عدالت اقتصادی خوانده و تصریح کرده که: محوری‌ترین تحول اقتصادی ما عدالت اقتصادی هم در حوزه تخصیص عدالت و هم در حوزه نقدینگی خواهد بود.

رئیسی معتقده که با هدایت نقدینگی به سمت تولید می‌توان حتما به افزایش اشتغال و به رونق تولید کمک کرد. او گفته: می‌توانیم گرانی و تورم را کنترل کنیم؛ می‌توانیم تورم را یک رقمی کنیم

سالانه یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم

تأکید بر مسکن‌سازی، ایجاد سالانه یک میلیون شغل، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد شغل، شفاف‌سازی و صحبت صادقانه با آحاد ملت از دیگر نکاتی بود که رئیسی به آنها اشاره کرد.

رئیسی که امروز به کهف الشهدای تهران هم رفته بود مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده و گفته که: همه بدانند شرایط متفاوت و متحول خواهد شد. ما می‌دانیم و می‌خواهیم و می‌توانیم مشکلات مردم را کاهش دهیم.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

۳، ۴ ماهه ریشه‌های اصلی تورم را می‌خشکانیم

محسن مهرعلیزاده، دیگر نامزد انتخابات اما در آخرین سخنانش گفته که: باید سهم بیش از ۶۰ درصدی اقتصاد در دست دولت را به رقم‌های پائین‌تر با طی یک روند طبیعی به حداکثر ۲۰ الی ۲۵ درصد در طی ۴ سال برسانیم.

او معتقده که با کنترل تورم نوسانات قیمتی در بازار کنترل خواهد شد.

مهرعلیزاده این وعده رو هم داده که: از روز اول دولت و در عرض حداکثر سه تا چهار ماه ریشه‌های اصلی ایجاد تورم را از بین می‌بریم.

دیگر نکاتی که مهرعلیزاده به آنها اشاره کرده از این قراره که برطرف شدن موانع تولید اثرات خود را در ماه اول و دوم در بازار و عرصه تولید از خودش نشان خواهد داد، برای رفع کسری بودجه خوشبختانه راه حل‌های خوبی دارم، یارانه های پنهان بدون اثرگذاری در زندگی مردم را حذف می‌کنم.

رانتی به نام ارز 4200 تومانی

این نامزد اصلاح‌طلب کنایه‌ای هم به ارز 4200 تومانی زده و گفته: ما یک رانت تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم و داریم. در سال گذشته نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار در این زمینه به بازار تزریق شد با قصد اینکه کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد ولی در این جهت کمک موثری نکرد، بلکه به عکس آن تبدیل شد.

امروز محمدجواد حق شناس رئیس شورای سیاست گذاری ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده شد.

وعده یارانه 450 هزار تومانی برای 40 میلیون ایرانی

محسن رضایی هم که امروز بیشتر در فضای مجازی فعال بوده و تأکید کرده در صحنه انتخابات خواهد ماند در صفحه شخصی خود به عدم توزیع درست یارانه‌های پیدا و پنهان در کشور اشاره کرده و نوشته: در سال ۱۳۹۹ ارزش یارانه های پیدا و پنهان کشور، معادل ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است ولی عملاً کمکی به بهبود معیشت مردم‌ نکرده است.‌

او در ادامه نوشته: با رای قاطع شما ملت ایران و تشکیل دولت اقدام‌ و تحول، سریعاً با تعیین نرخ و قیمت ترجیحی، معادل چهار میلیارد دلار از محل فروش محصولات نفتی به ثروتمندان و معادل همین مقدار از خرید نهاده های دامی، صرفه جویی خواهیم کرد و با جلوگیری از اتلاف ثروت عمومی و قطع دست ویژه خواران، یارانه را به مبلغ چهارصد و پنجاه هزار تومان ماهانه برای هر فرد، به چهل میلیون نفر از ملت ایران (که درآمد کمتری دارند) واریز خواهیم‌ کرد.

او در پست دیگر خود وعده تشکیل صندوق ملی صنعت نفت ایران را هم داده و تأکید کرده که اگر دولت او تشکیل شود صندوقی را که مالک نفت و گاز و فرآوردهای نفتی و گازی است تشکیل می‌دهد و ۳۰درصد سهام آن را برای بهبود معیشت مردم مستقیماً به یکایک ایرانیان، ۴۰درصد سهام را به تامین سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش‌های مختلف پیشرفت کشور و ۳۰ درصد سهام را برای نسل‌های آینده ایرانیان به صندوق توسعه ملی می‌دهد.

باید برای حل مشکلات مردم نقطه‌زنی کنیم

جلیلی هم در پیام ویدئویی خود تأکید کرده که رئیس جمهور باید با طراحی برنامه‌های نطقه زن کار‌های پیشران کشور را فعال کند و در این راستا اقداماتی برای حل مشکل اشتغال، گرانی، مسکن، جلوگیری از واردات مافیایی و قاچاق را در اولویت قرار دهد.

او گفته: امروز در حالی که ۹۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات معوقه بانکی در اختیار ۱۱ نفر است، نیمی از مردم هیچ تسهیلاتی تاکنون دریافت نکرده اند و لذا ساماندهی این وضعیت نیازمند برنامه ریزی دقیق با زمان بندی مشخص است.

جلیلی این وعده را به مردم داده که در 20 روز آینده برنامه‌ها را به جز به جز و همچنین به صورت جامع توضیح خواهم داد.

زاکانی از دارایی‌هایش رونمایی کرد

زاکانی هم که به برنامه اینترنتی تبادل رفته بود از دارایی‌هایش رونمایی کرده و گفته: دو واحد 95 متری در خیابان ایران تهران دارم و همسرم یک‌خانه 75 متری در پردیسان قم دارد. درآمد هیئت علمی دارم و از این حقوق 4.5 میلیون تومان برای هزینه‌های منزل به همسرم پرداخت می‌کنم و هزینه آب، برق، گاز و تلفن بر عهده من است. مابقی حقوق را صرف امور انقلابی می‌کنم.

او اینکه برخی او را یار کمکی سید ابراهیم رئیسی خوانده‌اند را توهین به آیت‌الله رئیسی و خود دانسته و تأکید کرده که در مناظرات مشخص خواهد شد که کدام نامزدها کمکی هستند.

زاکانی درباره علل رد صلاحیتش در دوره‌های قبلی توضیح داده که: در سال‌های 92 و 96 پرونده‌ای برای من به علت مبارزه با مفاسد اقتصادی در جریان بود و به یک سال زندان محکوم شدم در نتیجه شورای نگهبان صلاحیتم را احراز نکرد. اما در پیگیری‌های مجدد، با رأی قاطع هیئت‌منصفه تبرئه شدم؛ وزارت نفت، یکی از نهادهای امنیتی و برادر رئیس‌جمهور از جمله شاکیان این پرونده بودند.

او درباره شایعه دو تابعیتی بودن دخترش هم اینطور گفته که تحصیلات دخترم در رشته‌ای بود که در ایران معادل آن وجود نداشت؛ حدود یک‌سالی ‌است که دخترم پس از اتمام تحصیل به کشور بازگشته است. ضمنا نوه من شناسنامه ایرانی دارد.

یک ستاد دهه شصتی‌ها زده‌ام و به‌زودی چهار سند با محوریت مبانی، مواضع، برنامه و میثاق منتشر خواهم کرد، من رئیس‌جمهور شوم، آمریکایی‌ها التماس می‌کنند و مجبور می‌شوند که تمام تحریم‌ها را بردارند، اساس برنامه اقتصادی من، برداشتن موانع تولید و جهش آن است، نمی‌گذاریم تیغ بانک‌ها گردن تولید را ببرد و بانک‌ها به سمت کارفرمایی حرکت کنند، اگر در صنایع پلیمری و پتروشیمی کشور سرمایه‌گذاری کنیم، هیچ نیازی به پول نفت نداریم از دیگر محورهای سخنان او در این برنامه بوده.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

عبدالناصر همتی هم که امروز بیشتر بر روی توئیتر پیام‌های خود را مخابره کرده در یکی از آنها گفته: برخی افرادی که خود از بانیان این وضعیت هستند می‌گویند عملکرد همتی بخشی از وضعیت فعلی است. من از دو سال و نیم پیش تا به حال بخشی از  تغییر وضعیت موجودم نه بانی وضعیت موجود.

او که معتقده آبرویش را برای اصلاح روند حرکتی بانک مرکزی و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی کشور گذاشته گفته که: اگر روند قبلی سیاستهای ارزی و پولی ادامه می یافت با شوک اقتصادی ناشی از کرونا چیزی برای رقابت باقی نمی‌ماند.

همتی در توئیت دیگری هم این سوال را مطرح کرده که: آمده‌ام با صدای بلند از مخالفان بپرسم چه زمانی بهتر از امروز برای حل همزمان دو پرونده تحریم و FATF است؟

یک حمایت دیگر از سید ابراهیم رئیسی

ائتلاف وحدت ملی در بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت الله ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

روش مکمل برای ضربه زدن به انتخابات

روح‌الله متفکرآزاد، رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی معتقده که نگرانی از عدم مشارکت مردم در انتخابات محصول مدیریت کسانی است که می‌گویند چرا اجازه نمی‌دهید ما در میدان رقابت انتخابات شرکت کنیم، او گفته: یک روش مکمل ضربه زدن پس از ناکارآمدی‌های گذشته، مأیوس کردن مردم از انتخاب‌گری است.

نظر شورای نگهبان فصل الخطاب و لازم الاجراست

سعید محمد داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نظر شورای نگهبان برای همه ما فصل الخطاب و لازم الاجراست از آمادگی تقدیم برنامه‌هایم به نامزدهای جبهه انقلاب خود خبر داد.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

لیدرهای فتنه ۸۸ نگران جمهوریت شدند

«محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات که در سال ۸۸ از صحنه گردانان اصلی فتنه بود، پس از احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، در بیانیه ای اعلام کرد: «انتخابات واقعی نماد نظام‌هایی است که مردم‌سالاری را پذیرفته‌اند و به نوبه خود استحکام‌بخش اصل زرین "حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش" است».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «آنچه این روزها در جریان معرفی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رخ داده است، ناشی از رویکرد، برداشت و اقدامی است که پیش از این هم عرصه را بر انتخاب مردم تنگ کرده و این‌بار بی‌پرده‌تر و بی‌پرواتر ظهور و بروز داشته است...در واقع جمهوریت نظام که مبتنی بر رأی آزاد ملت است، روز به روز کم‌رنگ‌تر شده است».

خاتمی از جمله افرادی است که در فتنه ۸۸، انتخاباتی را که با مشارکت ۸۵ درصدی برگزار شد، به صحنه آشوب و درگیری بدل کرد؛ چرا!؟ به این دلیل که اکثریت مردم، کاندیدای مورد حمایت خاتمی و همفکران وی را انتخاب نکردند؛ برای همین افراطیون اصلاح طلب علیه جمهوریت شورش کرده و رأی مردم را پایمال کردند.

فتنه گران در سال ۸۸، خوی دیکتاتوری خود را به صورت تمام و کمال نمایش داده و علیرغم آنکه در جلسات خصوصی تاکید داشتند که قطعا تقلب صورت نگرفته، پشت تریبون دروغ تقلب را فریاد زده و جوانان را به آشوب و اغتشاش تشویق می کردند.

حالا لیدرهای فتنه ۸۸ که یدطولایی در لگدمال کردن رأی مردم و دهن کجی به جمهوریت دارند، خود را دلواپس مردم سالاری جا زده و هجمه گسترده ای علیه اقدام قانونی شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها به راه انداخته اند.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

جهانگیری: می خواستم بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری در جمع روسای ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور ضمن اعلام خاتمه فعالیت این ستادها گفت: «مسائلی وجود دارد که معیشت مردم را به خطر انداخته است و من علاقه داشتم از این منظر وارد شوم. البته گاهی برخی دوستان می‌گفتند که شرکای وضع موجود باید پاسخگو باشند و من اتفاقا می‌خواستم به همین دلیل بیایم که بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند و چه کسانی این وضعیت را برای مردم درست کردند که امروز زندگی و معیشت مردم در شرایط سختی قرار گرفته است».

جهانگیری در ادامه گفت: «از اینکه مجموعه ای از دوستان حذف شدند، بسیار متاسف هستم و امیدوارم بودم راهی را در پیش بگیریم که مشارکت حداکثری و نماد جمهوریت در داخل کشور به خطر نیفتد و یا آسیب جدی نبیند».

متاسفانه برخی دولتمردان اصرار دارند که به افکارعمومی توهین کنند. جهانگیری همان شخصی است که در انتخابات ۹۶ تاکید داشت که اگر وی یا روحانی در انتخابات پیروز شوند، دیگر هیچکس سر گرسنه بر بالین نخواهد گذاشت و هیچ کارتن خوابی نیز وجود نخواهد داشت.

حامیان روحانی و جهانگیری در سال ۹۶ تاکید داشتند که اگر رئیسی یا قالیباف در انتخابات پیروز شوند، دلار ۵ هزارتومان خواهد شد.

«همتی» نماینده بانیان وضع موجود است

«محمد مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «در مورد آقای همتی به همان دلایلی که در فضای سیاسی مطرح بود که آقای جهانگیری ممکن است دچار مشکلاتی بشود و کارنامه دولت فعلی را مجبور باشد نمایندگی کند به نظرم می آید نباید با اقبال زیادی مواجه باشد، همین طور آقای مهرعلیزاده که به نظرم خیلی دیرهنگام رسیدند».

مهاجری در ادامه گفت: وقتی انتخابات رقابتی نباشد کسی که وارد زمین انتخابات می شود نباید چندان خوشحال باشد چون کسی که با خودش مسابقه دهد و برنده شود که هنر نیست... اگر مردم بدانند نتیجه انتخابات از قبل تعیین شده است چه دلیلی دارد که در انتخابات شرکت کنند!؟ شما در یک نظر سنجی پیامکی که بدانید نتیجه آن از قبل معلوم است، حتی اگر آن پیامک مجانی هم باشد به خودتان زحمت نمی دهید که در آن نظر سنجی شرکت کنید چه برسد بخواهید در انتخابات در این وضعیت کرونا شرکت کنید».

 ۹۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات معوقه بانکی در اختیار ۱۱ نفر است

«سعید جلیلی» عضو شورای عالی امنیت ملی و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به برخی نابسامانی‌ها در نظام بانکی خاطرنشان کرد: «امروز در حالی که ۹۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات معوقه بانکی در اختیار ۱۱ نفر است، نیمی از مردم هیچ تسهیلاتی تاکنون دریافت نکرده اند و لذا ساماندهی این وضعیت نیازمند برنامه ریزی دقیق با زمان بندی مشخص است».

جلیلی افزود: «داشتن برنامه‌ای دقیق برای حل مشکلات فقط به این معنا نیست که بگوییم چه کارهایی انجام خواهیم داد بلکه باید نتیجه کار در زمان مشخص نیز اعلام شود و نتایج ملموس در مقاطع مشخص شش ماهه یا یکساله اعلام شود نه اینکه بعد از چهار سال گفته شود، نشد که به نقطه مطلوب برسیم و ما این برنامه را به تفصیل در ایام تبلیغات برای مردم تشریح خواهیم کرد»./841/

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

فاز جدید تخریب رئیسی با چاشنی تفرقه افکنی/تلاش همتی برای برائت از وضع موجود

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مدلی که رهبری در باره روند احراز صلاحیت ها ارائه دادند، مدلی بدیهی، اما مهجور و غریب بود.
این که به جای نزاع های گلادیاتوری و نشاط انتخاباتی حاصل از جنگ حیدری نعمتی جناح حا و سلبریتی های سیاسی، مسابقه کفایت و کارآمدی شکل بگیرد.

این جوابی به همه آنهاست که گروکشی سیاسی می خواستند بکنند و مشروعیت انتخابات را متوقف به بودن خود یا نامزد شان می دانستند.
1
0
محمدی
Austria
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
شورای نگهبان آن مدل قدیمی را به هم زده و رهبری هم بر ضد کارکردی بودن آن مدل تاکید کرده و افق تازه ای گشوده اند.
2
0
ناشناس
Austria
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
از تغییرات در ذهن افکار عمومی آمریکا، بویژه نزد نخبگان سیاسی – اجتماعی این کشور حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند اسراییل را به انزوا بکشاند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
چرا نتیجه دادگاه ... توسط دادگاه انقلاب اعلام نمیشه؟!!!
چرا نتیجه دادگاه مفسدین و متهمین موسسه .. توسط دادگاه انقلاب اعلام نمی گردد؟!!!
1
0