۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۶۸۱۲۹۶
بسته انتخاباتی رسا؛

حمله بی وقفه BBC به رئیسی/ دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست تدارکاتچی+فایل

حمله بی وقفه BBC به رئیسی/ دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست تدارکاتچی+فایل
در این بسته، حمله بی وقفه بی بی سی به رئیسی و دلواپسی اصلاح طلبان برای کاندیداهای پست «تدارکاتچی» و اخباری از گوشه و کنار انتخابات تقدیم مخاطبان می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اعلام نتایج احراز صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، اخبار انتخاباتی وارد فاز جدیدی شده است و با حرکت کاندیداها به سوی تبلیغات انتخاباتی، تنور انتخابات ریاست جمهوری 1400 روز به روز داغ تر و داغ تر می شود.

در روزهای آینده شاهد مناظرات انتخاباتی کاندیداهای تأیید شده از سوی شورای نگهبان در رسانه ملی خواهیم بود و همه این موارد مردم را به دو مقوله حضور حداکثری پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح و شایسته ترین گزینه برای تصدی ریاست جمهوری دعوت می کند.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل بیانیه 100 نفر از اساتید حوزه در حمایت از شورای نگهبان، حمله بی وقفه بی بی سی علیه رئیسی، دلواپسی اصلاح طلبان برای کاندیداهای پست «تدارکاتچی»، حمایت حزب موتلفه اسلامی از آیت الله رئیسی و اخباری از گوشه و کنار انتخابات را تقدیم مخاطبان گرامی می کنیم.

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

بیانیه ۱۰۰ نفر از اساتید حوزه علمیه در حمایت از شورای نگهبان

۱۰۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای حمایت خود را از عملکرد صحیح شورای محترم نگهبان در تأیید و عدم تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری  اعلام کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ»

امام خمینی(ره):

«نهاد شورای نگهبان همیشه مورد‏‎ ‎‏تأیید اینجانب است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد.»

تاریخ پرافتخار حوزه علمیه تشیع همواره صحنه شورانگیز حماسه و مبارزه با کفر و الحاد و نفاق بوده است و این گنجینه تاریخی به دست امام خمینی، پس از مجاهدت‌های مقدس و ریخته شدن خون پاک‌ترین بندگان مخلص خداوند متعال به سرمایه‌‌ای بی‌بدیل برای احیای اسلام عزیز بدل گشت و نظام جمهوری اسلامی بر پایه آیات مبین الهی و احکام نورانی اسلام برپا شد و در این زمینه روحانیت معزز، از مراجع عظام تقلید تا فضلای حوزه علمیه نقشی بی‌بدیل و انکارناپذیر داشته و دارند.

شکی نیست که حفظ و صیانت از این تراث مقدس نیازمند مجاهدت و هوشیاری روزافزون است و برخی نهادها در این امر وظیفه شرعی و قانونی حساسی دارند که در رأس این نهادها، شورای نگهبان قانون اساسی قرار دارد.

فقها و حقوق‌دانان شورای مقدس نگهبان همواره از مخلص‌ترین نیروهای متعهد به اسلام بوده‌اند که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز مورد هجمه‌های ناجوانمردانه بیگانگان و ایادی داخلی آنان؛ و در مقابل همواره مورد تایید امام خمینی و رهبری معظم انقلاب اسلامی و عموم امت اسلامی ایران بوده‌اند.

هم‌اکنون که جمهوری اسلامی ایران در ابتدای مسیر پرافتخار گام دوم انقلاب اسلامی حضور دارد هجمه‌ها و حساسیت‌ها علیه شورای نگهبان بیش از پیش شده و اخیرا؛ پس از اعلام نظر متعهدانه، عالمانه و مجاهدانه و بر اساس وظیفه قانونی شورای نگهبان و رد صلاحیت برخی مسببین وضع اسف‌بار فعلی با لحاظ سوابق موجود، هجمه‌ها به حد کم‌سابقه‌ای افزایش یافته است و از آن‌جا که حوزه مقدسه علمیه مولد و حامی اصلی نظام اسلامی محسوب می‌شود، وظیفه حمایت از این نهاد اسلامی و انقلابی و ملی بیش از پیش حس می‌شود.

از این رو؛ ما جمعی از اساتید حوزه مقدسه قم حمایت قاطع خود را از اقدام اخیر شورای نگهبان اعلام کرده؛ تمام کاندیداهای رد صلاحیت شده را به تعاون در افزایش مشارکت مردمی دعوت می‌کنیم.

هم‌چنین از شخصیت‌هایی که مورد اعتماد شورای محترم نگهبان قرار گرفتند می‌خواهیم که با رعایت شرع و اخلاق اسلامی انتخاباتی در طراز اسلام عزیز و در شأن ملت شریف و نجیب ایران رقم بزنند و از ملت بزرگ ایران می‌خواهیم که هم‌چون گذشته با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح حماسه‌ای دیگر بیافرینند و به دشمنان خود قدرت ایمانی و ملی را نشان دهند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

حمله بی وقفه بی بی سی علیه رئیسی

پس از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، رسانه های معاند فاز جدیدی از هجمه به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را کلید زده اند.

در همین رابطه بی بی سی فارسی- رسانه حامی تحریم و جنایت علیه مردم ایران- در گزارشی نوشت:«تا اینجای کار، برای محافظه‌کاران، ابراهیم رئیسی نامزدی وحدت بخش است: او گذشته و آینده جمهوری اسلامی را به هم پیوند می‌زند. نامزدی که به سرکوب مخالفان در دهه شصت شهره است».

سایت ضدایرانی «ایران وایر» نیز با ادعای تبلیغات زودهنگام رئیسی برای انتخابات، در مطلبی نوشت:«نفوذ بر گرایش افراد جامعه، برانگیختن احساسات و به حرکت واداشتن اندیشه‌های ویژه و خوراندن اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار به مخاطبان، برای رسیدن به مقاصد خاص، شکل و فرمی از تبلیغات ناسالم رسانه‌ای است که معمولا در گزارش‌های رسانه‌های حکومتی دیده می‌شود؛ ولی وقتی این فرم از تبلیغات رسانه‌ای با «نفرت‌پراکنی» آغشته می‌شود، می‌تواند تعصب گروهی را علیه جریان مخالف برانگیزد. تعصبی که می‌تواند بساط گفت‌وگو، ارائه استدلال و اقناع استدلالی را جمع و اعمال سیاست حذفی را مشروع جلوه دهد».

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت: «با توسل به شعارهای فریبنده، تبلیغات زودهنگام ابراهیم رئیسی کلید زده شده است».

دلواپسی اصلاح طلبان برای کاندیداهای پست «تدارکاتچی»

روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز با تیترهایی از جمله «خسته نباشید؛واقعا!»، «غافلگیری بزرگ»؛ «شوک به انتخابات 1400»، «رئیسی کاندیدای بی رقیب»، «بدرود اصلاحات؟»، «کار عجیب شورای نگهبان»، «4 قربانی تصمیم شورای نگهبان»، و...به لیست نهایی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان دادند.

در همین رابطه روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «بدرود اصلاحات؟» نوشت:«روز گذشته نتیجه بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات منتشر شد و همه نیروهای اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شدند. شورای نگهبان صرفا صلاحیت محسن مهرعلیزاده را تأیید کرد که او اصلا در میان گزینه‌های اصلاح‌طلب مطرح نبوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادمه نوشت:«اصلاح‌طلبان به‌ویژه بعد از سال 88 دچار انزوای شدید سیاسی شدند؛ تعداد درخور توجهی از اصلاح‌طلبان به حبس رفتند و دیگران هم مجالی برای سیاست‌ورزی نداشتند».

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی با عنوان «رئیسی کاندیدای بی رقیب» نوشت:«نه‌تنها در این فهرست، خبری از اصلاح‌طلبانی چون مصطفی تاجزاده نبود و چهره‌هایی چون مسعود پزشکیان غایب بودند، بلکه حتی اسحاق جهانگیری که فارغ از گرایش اعتدالی‌اش در تحرکات جناحی از گذشته تا به امروز، همین حالا معاون اول رییس‌جمهوری است و مطابق قانون، مسوول اداره مملکت، در غیاب احتمالی شخص رییس‌جمهور، موفق به عبور از سد شورای نگهبان نشدند».

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«رویه‌ای که حالا باعث شده عملا 4 طیف مختلف از رقابت انتخابات 1400 بیرون بمانند و نه ‌فقط «اصلاح‌طلبان» و «اعتدالیون و طیف دولت»، بلکه حتی «اصولگرایان معتدل و میانه‌رو» نیز خارج از دایره خودی‌ها باشند. آن‌هم درحالی که علاوه بر نزدیکان دولت روحانی، یاران «دولت بهار» و طیف نزدیک به «احمدی‌نژاد» هم از این دایره بیرون افتاده است».

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

همچنین روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «خسته نباشید؛واقعا!» نوشت:«شوک بزرگ  انتخاباتی.  به مراتب حتی عجیب‌تر از آنچه تصورش می‌شد، تایید صلاحیت نشدن علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری را بسیاری از هر زاویه‌ای که می‌نگرند نمی‌توانند هضم کنند».

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

موفقیت دولت جوان حزب اللهی مبتنی بر تجارب تاریخی است

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به لزوم تشکیل دولت جوان حزب اللهی که مهم‌ترین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بوده است، تاکید کرد: موفقیت دولت جوان حزب اللهی مبتنی بر تجارب تاریخی است و ما این موضوع را از صدر اسلام تاکنون و در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در دوره‌های بعد از آن کاملاً تجربه نموده‌ایم و در هر جا جوانان وارد عرصه شدند، همراه با پیروزی و نصرت بوده است و در هر جا ظرفیت جوانان به‌کارگیری نشد، ما به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

وی در ادامه افزود: ما در گام‌های بعدی انقلاب، خرمشهرهای مهمی در پیش داریم که یکی از مهمترین آنها فتح قدس شریف است است و در حال حاضر به وضوح می‌بینیم که به واسطه همت و ایمان جوانان مقاومت، رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی، در اطراف خود کاملاً محاصره شده است.

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه جوانان به واسطه انگیزه و تلاش بسیار و ریسک پذیری، به موفقیت بسیار نزدیک هستند، تصریح کرد: ما باید به این نکته کاملاً توجه کنیم که ضمن تلاش و انگیزه و ریسک پذیری، جوانان ما بایستی به توسل و دعا که سلاح اصلی مؤمن است مجهز شود و دائماً با ارتباط با خدا و توسل و ادعیه تلاش و انگیزه خود را تقویت نمائید.

حمایت جبهه اصلاح طلبان ایران از مهرعلیزاده / مهرعلیزاده: ۴۲ ​سال سابقه بنگاه‌داری بزرگ دارم!

اصلاحات ایران پس از پایان نشست خود اعلام کرد که از مهرعلیزاده بعنوان کاندیدای اختصاصی حمایت می‌کند.

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

در این جلسه تاکید شد: با توجه به اهمیت انتخابات و عدم حضور عارف و رد صلاحیت پزشکیان به عنوان کاندیداهای اصلاح طلبان و تایید مهر علیزاده از ایشان اعلام حمایت می کنیم.

محسن مهرعلیزاده که دولت خود را «تحول و عدالت» نامیده است گفته: به عنوان فردی که هم در زمینه‌های اقتصادی کار کرده و ۴۲ سال تجربه در بنگاه‌داری‌های بزرگ و مسائل توسعه‌ای دارم، می‌توانم بگویم آنچه ظرفیت کشور در زمینه‌های آبی، معادن، نیروی انسانی جوان و ظرفیت‌های بازار در کشورهای همسایه بوده است را استفاده نکرده ایم.

رد صلاحیت فردی که در وضع موجود نقش داشته، در مشارکت مردم در انتخابات تأثیر ندارد

حجت الاسلام نیک بین عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: رد صلاحیت کاندیدایی که در دولت فعلی و وضع موجود جزو تأثیرگذارترین افراد بوده و صلاحیتش تأئید نشده تأثیری در مشارکت مردم در انتخابات ندارد.

باید مردم‌سالاری اقتصادی را احیا کنیم/ آمده‌ام رئیس‌جمهور همگان باشم نه یک جناح خاص

محسن رضایی نامزد انتخابات با بیان اینکه آمده‌ام رئیس‌جمهور همگان باشم نه یک جناح خاص، تاکید کرد: مردم سالاری به معنای احساس مثبت ملت به صندوق رأی و انتخابات است. در کنار آن، باید مردم‌سالاری اقتصادی را احیا کنیم و کشور را از شر تبعیض و فقر نجات دهیم.

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

کوتاه درباره احراز صلاحیت‌ها

حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان نوشت: مشارکت حداکثری اگرچه یک ضرورت حیاتی و نیاز ضروری است ولی مسئولیت آن بر عهده شورای نگهبان نیست. این شورا نمی‌تواند گزاره یاد شده را به شرایط ضروری نامزدها اضافه کند! ...

امشب؛ برگزاری مراسم قرعه کشی مناظره های انتخاباتی

سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از برگزاری مراسم قرعه کشی مناظره های انتخاباتی در شامگاه امروز خبر داد.

قاضی‌زاده هاشمی: «دولت تحول» مسیرهای اشتباه گذشته را اصلاح می‌کند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود که در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: دولت سلام اولین سلامی که می‌فرستد به ملت ایران و ملت عزیزی است که ۶۰ سال است در تحقق پیروزی انقلاب همراهی کرده و نادیده گرفته و بخشیده تا به اینجا برسد. 

وی افزود: دولت تحول با استفاده از عبرت از مسیرهای اشتباه و رویکرد جدید نه فقط برای دولت بلکه مسیری برای اصلاح نگاه‌های و رویکردهای خواهم داشت.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در نقش شور و شعور در انتخابات دارند امیدوارم اصحاب رسانه زمینه ساز آبادانی ایران باشند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ثبات شغلی خبرنگاران باید تأمین شود تا با قدرت حرفشان را بزنند و نگران آب و نان نباشند، گفت: البته فیک‌نیوزهایی هم هستند که اصحاب صاحبان ‌پول شده‌اند. امیدوارم بخش حقیقی رسانه در این بیست روزی که مردم به نامزدها توجه می‌کنند، نفاط ضعف و‌ قوت افراد را به مردم معرفی کنند.

حمایت حزب موتلفه اسلامی از آیت الله رئیسی

حزب موتلفه اسلامی همزمان با اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده از طرف شورای نگهبان بیانیه‌ای درباره انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

ما در این انتخابات پنج شخصیت تراز ریاست جمهوری حزب را مطرح کردیم و از آغاز با توجه به ویژگی‌های آیت الله رئیسی اعلام کردیم که در صورتی که ایشان به درخواست های ارزش گرایان برای ثبت نام در ریاست جمهوری پاسخ مثبت دهند نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری ایشان خواهند بود. اکنون نیز با اعلام شورای محترم نگهبان بر حسب رای قاطع شورای مرکزی و دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها و اعضای حزب در سراسر کشور حمایت خود را از ایشان اظهار می داریم و از مردم قهرمان دعوت می‌نماییم با حضور گسترده در رای دهی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در تحقق بیانیه گام دوم و دستیابی به تمدن نوین اسلامی و دولت کریمه و رفع مشکلات و تکامل و پیشرفت و اقتدار و ایجاد زندگانی شاد و سعادتمند به ایشان رای دهند.

کاندیدا توئیت | از تلاش رئیسی برای رقابتی‌تر شدن انتخابات تا زنده نگه داشتن یاد اصلاحات توسط مهرعلیزاده

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

 

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

 

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

می‌پرسم و دقیق اطلاع رسانی می‌کنم

علی ربیعی درباره توییت محمد مهاجری در رابطه با نامه حسن روحانی به مقام معظم رهبری پیرامون رد صلاحیت‌های کاندیداها توسط شورای نگهبان: معمولا آقای رئیس جمهور، در موارد مهم نامه نگاری می‌کنند؛ من می‌پرسم و دقیق اطلاع رسانی می‌کنم.

هنوز بازی تمام نشده!

علی صوفی تصریح کرده که هنوز بازی تمام نشده است و باید منتظر روزهای آتی باشیم، ای بسا کاندیدایی با حکم حکومتی برگردد و همچنین اصلاح‌طلبان را هم متقاعد کنند مانند سال ۹۲ که از آقای روحانی حمایت کردند از شخص دیگری در این دوره انتخابات حمایت کنند.

آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان نیز معتقده که هر جریان یا گروه سیاسی باید نامزد یا نامزدهای مورد تایید خود را برای حضور در رقابت انتخاباتی داشته باشد تا بتواند در انتخابات مشارکت فعال داشته باشد. او گفته: تا تصمیم مجمع عمومی فقط می توانم بگویم که امکان مشارکت فعال در انتخابات ۱۴۰۰ از ما سلب شده است.

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

نمی‌دانیم همتی آمادگی ماندن در صحنه را دارد یا نه

کرباسچی گفته: آقای همتی نیروی خوبی است، منتها ما نمی‌دانیم ایشان آمادگی ماندن در صحنه و کار کردن در این شرایط را دارد یا خیر؟ و این را باید بررسی کنیم. وی همچنین تاکید کرده: ایشان عضو کارگزاران بوده و هیچ وقت هم استعفا نداده‌اند اما برای ما مسئله اصلی بحث کشور، کارآمدی و حل مشکلات مردم است.

در دوران تحریم هم می‌توان کار کرد

سلیمی‌نمین معتقده که مدیریت قالیباف نشان داد در دوران تحریم هم می‌توان کار کرد. وی همچنین گفته: دولت آینده علی‌القاعده باید کارآمدی نظام را تقویت کند.

از گوشه و کنار انتخابات

- سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفته: قوه قضاییه در فرایند اجرا و نظارت بر نحوه برگزاری بر انتخابات مداخله‌ای ندارد. اسماعیلی تاکید کرده: قوه قضاییه در موضوع انتخابات سه ماموریت پیشگیری از وقوع جرم، رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی و نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه های اجرایی را بر عهده دارد.

- مراسم قرعه‌کشی جدول برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری که قرار بود امشب برگزار شود به فردا ساعت ۲۲ موکول شد.

- مشاور امیر حسین قاضی‌زاده کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، خبرسازی‌های فیک درباره وی را تکذیب کرد. گفتنی است عکسی از صفحه توئیتر قاضی‌زاده هاشمی مبنی بر کناره‌گیری وی به نفع آیت‌الله رئیسی در فضای مجازی منتشر شده بود.

مهدی چمران در خصوی انتخابات شورای شهر گفته: حدود ۶۰ هزار نفر از افرادی که در مجمع عمومی تهران ثبت‌نام کردند، فهرست حدود ۳۲۰ نامزد را بررسی و تا چهارشنبه این هفته رای نهایی را می‌دهند؛ بنابراین لیست و سر لیست شورای شهر تهران مشخص نیست./841/

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

حمله بی وقفه BBC علیه رئیسی / دلواپسی اصلاحات برای نامزدهای پست «تدارکاتچی»

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کار قشنگی بود این بسته رسانه ای خبری
1
0