۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۸۱۳۵۴
بسته انتخاباتی رسا؛

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها/ عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها/ عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی
در این بسته اخباری شامل سخنان استاد طائب درباره مواضع آملی لاریجانی و سیدحسن و واکنش بانیان وضع موجود نسبت به احراز صلاحیت ها تقدیم خوانندگان می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همواره بعد از احراز صلاحیت های نامزدهای ریاست جمهوری، هجمه ها به شورای نگهبان از سوی برخی رسانه های داخلی و خارجی و برخی جریانات سیاسی آغاز می شود.

این در حالی است که شورای نگهبان در چهار دهه گذشته ثابت کرده است که همواره بر اساس مر قانون عمل می کند و در این راستا ملاحظه این و آن و منفعت شخصی افراد را ندارد.

امسال نیز از این موضوع مستثنی نبود و ما بعد از احراز صلاحیت ها، شاهد هجمه های ناجوانمردانه به شورای نگهبان از سوی برخی جریانات بودیم، اما حمایت علمای حوزه علمیه قم و دلسوزان انقلاب از این تصمیم تکلیف را برا همگان مشخص کرد.

در این بسته خبری اخباری شامل، سخنان صریح استاد طائب درباره مواضع آملی لاریجانی و سیدحسن، حمایت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از عملکرد شورای نگهبان، بازار داغ بیانیه‌های انتخاباتی، واکنش بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» نسبت به احراز صلاحیت ها و برخی اظهارات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری را تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

سخنان صریح استاد طائب درباره مواضع آملی لاریجانی و سیدحسن

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار در سلسله جلسات مجازی مجمع فعالان حوزوی فضای مجازی در روبیکا با پرداختن به جریان شناسی گفتمان‌های موجود در آرایش انتخابات 1400 با اشاره به مواضع اخیر آیت الله صادق آملی لاریجانی در رابطه با رد صلاحیت‌های شورای نگهبان گفت: زمانی که اکبر طبری در دفتر ایشان بود، دستگاه امنیتی به وی نسبت به طبری هشدار دادند ولی ایشان توجه نکردند که بعدا مشخص شد چه بوده است؛ مسأله شیخ صادق لاریجانی نیز بر روی گزارشات دستگاه‌های امنیتی در رابطه با تابعیت دختر برادرش، یعنی علی لاریجانی در کشورهای متخاصم بود.

وی در رابطه با مواضع سید حسن مصطفوی در این مورد اظهار داشت: کسی که خودش را یادگار امام می‌داند، می‌گوید علت تیشه به ریشه اصیل انقلاب زدن را از جانب شورای نگهبان نمی دانم چه بنامم؛ من اگر جای آنها بودم، انصراف می دادم چرا که دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد؛ آیا چنین شخصی که مستقیما بر خلاف شورای نگهبان موضع می‌گیرد و سخن امام را زیر پا می‌گذارد، یادگار امام است؟!

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

حمایت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از عملکرد شورای نگهبان

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای از عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری حمایت کرد.

مجمع نمایندگان طلاب ضمن اعلام حمایت قاطع از جایگاه این نهاد مقدس، از قاطعیت در رد صلاحیت برخی از نامزدها که بعد از سال ها مسئولیت کلان در جمهوری اسلامی به جای پاسخ گو بودن در مقابل چالش هایی که با عملکرد خویش در نظام اسلامی ایجاد کردند، با دستاوریزی به شگردهای تبلیغاتی، باز به دنبال فریب مردم شریف بوده اند، تقدیر و تشکر می نماید.

 امر مهمی که امروز در مواجه با فتنه های پیش رو و در شرایط خطیر نظام اسلامی در درون کشور و در فضای بین الملل لازم است، شناخت صحیح وظیفه، عدم اختلاف و به موقع عمل کردن امت حزب الله و ملت بزرگ ایران اسلامی است.

سه روز برای حل مشکل بورس

قاضی زاده هاشمی معتقد است که مشکل بورس را می‌توان سه روزه حل کرد. او گفته: بعضی از افرادی که جزو مسببین سقوط بورس هستند خودشان کاندیدا شده‌اند. در بورس به جای اینکه دولت فدای مردم بشود، مردم فدا شدند. او برای «دولت سلام» 19 برنامه تحولی آماده کرده که 8 مورد آن دارای اولویت است.

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

رئیسی از بازار شروع کرد

سید ابراهیم رئیسی هم امروز را با حضور در  اتاق بازرگانی و دیدار با فعالان اقتصادی آغاز کرد. او در این دیدار گفته: بازار را دستوری و پشت اتاق های دربسته نمی‌شود اداره کرد، نباید طوری عمل شود که یک روز جوجه‌های یک روزه کشته شوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مشکلات را دارد.
رئیسی سپس به بازار تهران رفت و با مردم به گفت‌وگو پرداخت.

می‌خواهم صدای معترضین به وضع موجود باشم

عبدالناصر همتی هم گفته که: من می‌خواهم صدای بخش اعظم خاموش مردم باشم که به وضعیت موجود اعتراض دارند و مطمئن هستم که می‌شود مشکلات مردم را حل کرد.

زمان را نباید از دست داد

سعید جلیلی معتقده که زمان را نباید از دست داد. او گفته: برای پاسخ درست به چهار موضوع اصلی اشتغال، گرانی، مسکن و مبارزه با تحریم‌ها که خواسته تقریبا همه مردم است باید برنامه جدی داشته باشیم.

کاندیداتوئیت | پیمان اقتصادی محسن رضایی

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

 

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

 

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

بازار داغ بیانیه‌های انتخاباتی

عزت الله ضرغامی در بیانیه خود ضمن تشکر از کسانی که با او همراهی کردند نوشته که ما مأمور به نتیجه نیستیم؛ مکلف به انجام وظیفه هستیم. با هم خواهیم ماند، همراه ولایت، تا صحنه‌های پر شکوه دیگر.

حسن سبحانی هم در بیانیه خود در بستر توئیتر نوشته که:‌ بیش از چهل سال است که از موضع تکلیف، عینیت بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی، که در قانون اساسی ما مندرج است را با وقوف، آزادگی، عاری از فرصت طلبی و صرف‌نظر از نتایج حاصله دنبال می‌کنم. این تکلیف‌مداری را پایانی نخواهد بود. حتی اگرساختار تحقق ارزش‌ها از قابلیت‌های لازم تهی شده باشد.

محمود صادقی در بیانیه خود ضمن گلایه از تصمیم شورای نگهبان نوشته: اکنون که با وضعیت موصوف از مسئولیت ورود به گردونه رقابت انتخاباتی معاف گردیدم، برآنم تا این مسیر را همچون گذشته از طریق اصلاحات جامعه محور با جدیت بیشتر پیگیری کنم.

زهرا شجاعی هم در بیانیه خود گفته: حضورم در رقابت های انتخاباتی ۱۴۰۰، هدفی جز اصلاح تفسیر برخی سیاستگزاران از اعلام رسمی تفسیر صحیح از اصل ۱۱۵ قانون اساسی و واژه «رجل سیاسی» نداشت. این امر قطعاً در دوره های بعدی با جدیت و امید بیشتری از سوی زنان دنبال خواهد شد.

فریدون عباسی اما در بیانیه خود تأکید کرده که از هرکدام از نامزدهای جبهه انقلاب که اراده لازم برای زدودن بندهایی که طبقه ویژه بر پای زندگی و امید جوانان زده است را داشته باشند، حمایت خواهم کرد.

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

چند دستگی در اردوگاه اصلاحات؛ همتی، مهرعلیزاده، بدون نامزد!

پس از عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی، اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان درباره حمایت از مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی به عنوان گزینه نهایی بالا گرفته است. مهرعلیزاده درحالی طی مطلبی در فضای مجازی اصلاح طلبان را به حضور و حمایت از خود دعوت کرده است، که در سوی دیگر آشنا مشاور روحانی حمایت از همتی رئیس کل بانک مرکزی را به صورت جدی دنبال می‌کند.

- حسین مرعشی، سخنگوی کارگزاران سازندگی گفته: هنوز در حزب هیچ تصمیمی درباره انتخابات نگرفته و در حال ارزیابی شرایط هستیم. هنوز برای حمایت از مهرعلیزاده تصمیمی نگرفته‌ایم.

- علی محمد نمازی از دیگراعضای کارگزاران اما گفته که: همتی متعلق به کارگزاران است. مهرعلیزاده بی‌هیچ هماهنگی با جبهه اصلاحات وارد انتخابات شد اما آقای همتی از چارچوب نهاد اجماع‌ساز اقدام کرد و در جلسات به اصلاحات شرکت می‌کرد

- محمد سالاری عضو جبهه اصلاحات ایران هم گفته: اصلاح طلبان در انتخابات پیش‌ رو نه به استراتژی تحریم انتخابات رو می‌آورند و نه به حمایت از کاندیدای سایر جناح‌ها تن خواهند داد. کاندیدای تمام اصلاح طلب حق این جریان سیاسی است.

- جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ اولیه‌ای برای مشخص شدن وضعیت تأیید صلاحیت‌ها نوشته که: اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران، نه نفر را برای نامزدی در انتخابات پیشنهاد کرده و به دنبال انتخاب یک نامزد واحد از میان آنها بودند. اما با رد صلاحیت همه آنها، اینک جبهه نامزدی برای معرفی به مردم ندارد.

- از طرف دیگر جبهه اصلاح‌طلبان ایران از محسن مهرعلیزاده به عنوان کاندیدای اختصاصی حمایت می‌کند.

- در بیانیه حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت هم آمده: ما نامزدی در این دوره نداریم و تلاش می‌کنیم این موضع را در قالب جبهه اصلاحات ایران نیز پیگیری نماییم. اراده و تصمیم ملت ایران در قالب خواست و نظر اکثریت ملت هر چه که باشد چنانچه حاکم شود موجب سربلندی ایران خواهد بود.

انجمن اسلامی مهندسان دیگر عضو نهاد اجامع‌ساز اصلاح‌طلبان در بیانیه خود نوشته: انجمن اسلامی مهندسان در این شرایط با دریغ و درد اعلام می‌کند نه تنها در این دوره امکان معرفی نامزد ندارد که از معرفی هر نامزد نیابتی و دستچین شده نیز خودداری خواهد کرد.

این اختلافات شاید به انتخابات شورای شهر هم کشیده شود. علی‌الحساب جواد امام، عوض جبهه اصلاحات ایران گفته: از  اعضای فعلی شورای شهر تهران ۹ نفر در انتخابات ثبت نام نکردند و از ۱۲ نفری که ثبت نام کرده اند تا الان هفت نفر تأیید صلاحیت شدند. با این حال  ما مردد نیستیم و تصمیم داریم برای شوراها لیست مناسب ارائه کنیم.

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

پیش‌بینی عجیب سید حسن خمینی

سید حسن خمینی هم گفته: من اگر جای کسانی که تأیید صلاحیت شده‌اند بودم، انصراف می‌دادم. او پیش‌بینی کرده که دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد و خود را هم در مقابل مردم و هم در مقابل خدا مسئول خواهند یافت و ناتوان در حل مسائل صحنه را ترک خواهند کرد.

معصومه ابتکار با ارائه آماری از وضعیت انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در دولت حسن روحانی در صفحه اینستاگرامش نوشته که: هیچ بهانه‌ای برای رییس‌جهموری بعدی در معرفی کردن وزیر زن وجود ندارد.

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

1.400.000 هزار رأی اولی داریم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفته که: برای اعلام انصراف از انتخابات در قانون محدودیتی وجود ندارد، اما نامزدی که قصد کناره‌گیری از انتخابات دارد باید انصراف خود را رسماً به وزارت کشور اعلام کند. در این دوره از انتخابات نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزارنفر رأی اولی داریم.

ستاد زاکانی تشکیل شد

«روح الله متفکر آزاد» نماینده تبریز و «مالک شریعتی» نماینده تهران به عنوان رئیس و سخنگوی ستاد انتخابات علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری تعیین شدند.

حمایت دانشجویی از رئیسی

امروز بیش از ۲هزار نفر از فعالان دانشجویی در پیامی از کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کردند.

صورت مسئله متفاوت 1400 با 84

حسین شریعتمداری،‌ مدیرمسئول روزنامه کیهان معتقده که در جریان انتخابات 1400، صورت‌مسئله با آنچه در سال ۸۴ اتفاق افتاده تفاوت جدی دارد و طبعاً ادامه ماجرا نیز با سال ۸۴ متفاوت خواهد بود. اشاره شریعتمداری به حکم رهبر انقلاب برای تأیید صلاحیت معین و مهرعلیزاده در انتخابات سال 84 است.

رجانیوز با انتشار پیامی درباره شایعه انصراف برخی نامزدها نوشته که: پیگیری‌های رجانیوز نشان می‌دهد که ستادهای انتخاباتی و برنامه‌های تبلیغاتی تمام کاندیداها در حال فعالیت جدی بوده و هیچ تصمیمی برای کناره‌گیری نامزدها وجود ندارد.

زهرا شیخی رئیس ستاد انتخاباتی قاضی زاده شد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی وی انتخاب شده است. 

متن مطلب کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره انتخاب رئیس ستادش به شرح زیر است:

‏با افتخار خانم دکتر شیخی 

فرزند عزیز شهید و پزشک نخبه، استاد دانشگاه، مادر سه فرزند، نماینده برجسته مجلس و از جوانان گام دوم را به عنوان ریاست ستاد انتخاباتی‌ام انتخاب کردم. شاید منشا نگاهی نو به جایگاه متعالی بانوان، نخبگان، جوانان، ایثارگران و مادران باشد.

راه‌اندازی ستاد حامیان آیت‌الله رئیسی در دانشگاه تهران از سوی جامعه اسلامی دانشجویان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که اخیرا  قرارگاه انتخاباتی شهید دیالمه را راه اندازی کرده بود هم اکنون با انتشار بیانیه ای از راه اندازی ستاد حامیان دانشجویی آیت الله سیدابراهیم رئیسی در این دانشگاه خبر داد و از تمامی دانشجویان دانشگاه تهران برای پیوستن به این ستاد دعوت کرد.

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

شورای نگهبان موافق افزایش مشارکت است اما نه به قیمت نقض قانون

آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهبان با حضور در برنامه "وقت انتخاب" به ابهامات روند احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری پاسخ داد و با بیان اینکه مردم به بالاترین صلاحیت رای بدهند، گفت: شورای نگهبان موافق افزایش مشارکت است اما نه به قیمت نقض قانون.

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری مصلحت سنجی ندارد

محمد دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان با حضور در سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره بررسی روند احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد و با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری مصلحت سنجی ندارد، گفت: فقهای شورای نگهبان در فاز جناحی نیستند.

می‌خواهم صدای بخش اعظم خاموش مردم باشم

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من می‌خواهم صدای بخش اعظم خاموش مردم باشم که به وضعیت موجود اعتراض دارند و مطمئن هستم که می‌شود مشکلات مردم را حل کرد.

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

بانیان «وضعیت ناگوار اقتصادی» شاکی شدند

پس از اعلام کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، جبهه اصلاحات بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «جبهه اصلاحات ایران، تمام تلاش خود را بکار گرفت تا انتخاباتی پرشور و مشارکتی و با حضور نمایندگان همه جریان‌ها و اقشار مختلف برگزار گردد و زمینه برای حل مشکلات اساسی کشور و وضعیت ناگوار اقتصادی و معیشت مردم فراهم شود. اما فرآیندی که در جریان رسیدگی به صلاحیت ها اتفاق افتاد، ضربه‌ شدیدی بر اعتماد و امید مردم برای اصلاح امور از طریق انتخابات و صندوق رای زد».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «اصلاح طلبان با معرفی طیف گسترده‌ای از افراد و گرایش‌ها کوشیدند تا از هرگونه تنش در جریان انتخابات جلوگیری کنند اما مشخص شد که گروهی مصرانه می خواهند کاری کنند که شما مردم و صاحبان سلائق مختلف سیاسی در انتخابات شرکت نکنید و انتخابات با حضور حداقلی شرکت کنندگان و  یک سلیقه خاص برگزار شود. این گزارش را به مردم بزرگ ایران می دهیم تابه عنوان مالکان اصلی کشور، در جریان تلاش های ما و تخریب های دیگران باشند».

لازم به ذکر است که «آذر منصوری» سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در توئیتر خود موضع اصلاح طلبان در انتخابات امسال ریاست جمهوری را اعلام کرد و نوشت: «با رد صلاحیت همه نامزدهای جبهه اصلاحات ایران عملا امکان مشارکت فعال در انتخابات ۱۴۰۰ از ما سلب شده است و نامزدی در این انتخابات نخواهیم داشت».

اصلاح طلبان به عنوان بانیان وضع موجود بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت ها و بهره مندی از نظرات متخصصان و کارشناسان، ژست شاکی به خود گرفته و با فرافکنی در پی پاک کردن صورت مسئله است.

آخوندی، زنگنه، ربیعی، محمدعلی نجفی، حسین فریدون، نوبخت، سلطانی فر، مجید انصاری، علی یونسی، ترکان، نعمت زاده، جهانگیری، ابتکار و...تنها بخشی از افرادی هستند که در سال ۸۸ یا در ستادهای موسوی و کروبی حضور داشتند و یا از حامیان جدی این دو در انتخابات بودند.

در سال ۹۲ با پیروزی دولت روحانی، اعضای اصلی ستاد میرحسین موسوی و ستاد مهدی کروبی با موج سواری بر روی تبعات اقتصادی فتنه ۸۸ – که خود بانی اصلی آن بود- در نقش یک منجی و با ایجاد دوگانه «هسته ای-معیشت» و چرخش همزمان «چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها» به میدان آمدند.

حالا افرادی که با صحنه گردانی فتنه ۸۸، سفره مردم را کوچک کردند و در ادامه با برجام، ارزش پول ملی کشورمان را به شدت کاهش دادند، ژست شاکی به خود گرفته و معترض شده اند!

عصبانیت رسانه اسرائیلی از کاندیداتوری رئیسی

ایران وایر رسانه ضدانقلاب نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل که ارتباط نزدیکی با سرکرده های فرقه ضاله بهاییت دارد و از حامیان تحریم و جنایت علیه مردم ایران است، در گزارشی با هجمه به آقای رئیسی نوشت: «سال ۱۳۶۷ پر انتقادترین سال‌های فعالیت قضایی ابراهیم رئیسی بوده است. او جزء هیات چهارنفره ای شد که آیت‌الله خمینی برای رسیدگی «مستقل از ساختار قوه قضائیه» تشکیل داد و به همراه هیات‌های تشکیل شده در شهرستان‌ها حکم به اعدام هزاران زندانی دادند».

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها /عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت: «پس از انتشار فهرست تایید صلاحیت‌شدگان از سوی شورای نگهبان بسیاری از فعالان سیاسی «ابراهیم رییسی» را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و رییس‌جمهور بعدی جمهوری اسلامی اعلام کردند. ابراهیم رییسی کاندیدای اصلی جریان اصول‌گرا است که تمامی رقبای اصلی‌اش از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند»

رسانه های ضدایرانی در پی آن هستند تا با دروغ پراکنی و استفاده از ترفند تکراری و نخ نمای «هیولاسازی از کاندیداهای شاخص جریان انقلابی»، این اشخاص را نزد افکارعمومی بی اعتبار کنند.

نامزدهای شاخص اصلاح‌طلبان ۴ درصد رای بیشتر نداشتند

سعید طلوعیان فعال سابق دانشجویی و دبیرکل جمعیت ایران‌فردا گفت: یکی از مهم‌ترین شرایط تائید و احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، مدیر و مدبر بودن آنها است، چگونه کسی که چوب حراج به ۱۸ میلیارد دلار ارز زد انتظار دارد شورای نگهبان مهر تائید بر مدیر و مدبر بودنش بزند؟  

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: وضعیت امروز کشور، چه در حوزه سیاست خارجی و تحریم‌ها و چه در حوزه‌ اقتصادی خود نشانه بزرگی برای اثبات فقدان شاخصه مدیر و مدبر بودن برای کسانی چون جهانگیری است.

وی تاکید کرد: بخش بزرگی از بی‌تفاوتی مردم به انتخابات و نارضایتی‌های شکل گرفته در بین مردم محصول عملکرد تفکری است که ۸ سال تمام قوای اجرایی و مقننه و شوراهای کشور را در اختیار داشته و چنین وضعیتی را رقم زده است.

با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی گفت: میزان رای نامزدهای ردصلاحیت‌ شده جریان اصلاحات و اعتدال براساس نظرسنجی‌های انتخاباتی حدود ۴ درصد بوده، پس چگونه می‌گویند مردم از انتخابات حذف شدند.  

شانسی برای پیروزی مهرعلیزاده و همتی نمی‌بینم

«مرتضی الویری» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال «در بین کاندیداهای اصلاح‌طلب، آقای مهرعلیزاده، تایید شده‌اند، احتمال دارد جریان اصلاح طلب از آقای مهرعلیزاده یا آقای همتی که مستقل هم آمده و تایید شدند حمایت کند یا خیر؟» گفت: الویری افزود: «ولی در مورد انتخابات ریاست جمهوری، چون افراد مورد نظر خودم را در آن مجموعه نمی بینم،  علی رغم احترامی که برای آقای همتی و آقای مهرعلیزاده قائل هستم چون شانسی برای پیروزی آنها جستجو نمی‌کنم بنابراین طبیعتا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهم کرد».

برنامه دولت سیزدهم را با حضور میدانی تدوین کرده‌ایم

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی اظهار کرد: «ما هشت سال است که با جوانان، محققان، استادان برجسته دانشگاه ها، مدیران موفق، صاحبان حرف و صنایع مختلف و استفاده از تجارت جهانی به برنامه رسیدیم. این طور نبوده است که این برنامه را صرفا در جلسات، بررسی کرده باشیم بلکه در میدان حضور یافتیم و به ۳۱ استان، شهرستان‌ها، روستاها و شهرک‌های صنعتی رفتیم و مسائل را از نزدیک بررسی کردیم و در جلسات مختلف در دانشگاه‌های کشور حضور یافتیم و به جمع بندی رسیدیم».

جلیلی افزود: «امروز کشور نه فقط به خوبی باید اداره شود بلکه باید جهشی بزرگ در پیش داشته باشیم و این هدف با همت ملت ایران و انتخاب شایسته آنان قابل تحقق است تا در چهار سال آینده بتوانیم جهشی بزرگ داشته باشیم».

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

واکنش بانیان وضع موجود به احراز صلاحیت ها/ عصبانیت صهیونیسم از نامزدی رئیسی

ارسال نظرات