۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۸۱۵۷۷

آمادگی پاکستان برای از سرگیری محدود اعزام زائران به حج

آمادگی پاکستان برای از سرگیری محدود اعزام زائران به حج
وزیر امور دینی و هماهنگی ادیان پاکستان اعلام کرد این کشور برای اعزام تعداد محدودی از زائران به حج آمادگی کامل دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نورالحق قادری وزیر امور دینی و هماهنگی ادیان پاکستان گفت که عربستان سعودی هنوز سیاست حج را برای امسال اعلام نکرده است اما پاکستان هماهنگی‌های کامل را برای اعزام تعداد محدودی از حجاج انجام داده است.

قادری افزود هزینه‌های حج امسال نسبت به حج تمتع سال گذشته به دلیل رعایت پروتکل‌های کرونا کمی بیشتر است اما تخمین دقیق هزینه‌ها پس از اعلام نظر نهایی عربستان سعودی در مورد پروتکل‌ها و تعداد زائران انجام می‌شود.

قادری ادامه داد تمام زائران باید قبل از عزیمت پاسخ منفی آزمایش کرونا ارائه دهند و پس از ورود به عربستان سعودی همه زائران باید سه روز قرنطینه شوند. همچنین آزمایش کرونا در بدو ورود از مکه به مدینه و در هنگام بازگشت به مکه نیز اجباری است.

به گفته این مقام پاکستانی زمان مشخصی برای هر کشور برای انجام طواف زیارت و عمره در حرم وجود دارد تا از عجله و شتاب جلوگیری کند. وی درمورد عدم پذیرش واکسن چینی از سوی مقامات عربستان گفت: پاکستان عربستان سعودی را متقاعد می‌کند که واکسن چینی را به رسمیت بشناسد زیرا سازمان جهانی بهداشت واکسن سینوفارم چین را تأیید کرده است و بیشتر پاکستانی‌ها این واکسن را تزریق کرده‌اند. عربستان سعودی اعلام کرده تنها واکسن‌های مادرنا، آسترازنکا، فایزر و جانسون اند جانسونز را قبول دارد./988/

ارسال نظرات