۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۶۸۱۶۵۹
آیت الله توکل:

برنامه ریزی برای مشارکت بالا در انتخابات از ضروریات امروز کشور است

برنامه ریزی برای مشارکت بالا در انتخابات از ضروریات امروز کشور است
نماینده خبرگان رهبری گفت: باید مطابق با مطالبات رهبر معظم انقلاب، به دنبال مشارکت حداکثری باشیم تا دشمنان ما به اهداف و برنامه ریزی های خود که مشارکت حداقلی است، نرسند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به نقل از قرارگاه رسانه ای حوزوی دولت اسلامی، آیت الله سید رحیم توکل در جلسه تبیینی و تحلیلی انتخابات ویژه مبلغان، نخبگان، طلاب و فضلای استان های مازندران، گیلان و گلستان که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: بیان حق و مقابله با باطل از جمله مباحثی بوده که از سوی معصومین(ع) اتفاق افتاده و ما نیز باید از این بزرگان درس بیاموزیم و به آن عمل نماییم.   

وی ابراز داشت: گاهی در زمان ائمه اطهار(ع)، مسئله اهم و مهم پیش می آمد و بیان شده که معصومین(ع) به مسئله أهم پرداخته و مهم را کنار گذاشته اند و ما نیز باید اینگونه باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: حضرت زهرا(س) در مقابل شخص نابینا نیز حجاب خود را  حفظ کرد؛ اما وقتی مسئله أهم پیش آمد، برای حمایت از حضرت علی(ع) به خانه نامحرمان رفت و از حق علی علیه السلام دفاع کرد؛ سؤال اینجاست آیا امروز، چنین مسئله ای را در پیش نداریم؟؛ مسئله أهم در این روزها، حفظ دستاوردهای انقلاب و حفظ خون شهداست و باید کاری کنیم تا این دستاوردها از بین نرود.

این استاد حوزه تصریح کرد: باید به دنبال دغدغه های انقلاب، نظام و رهبر معظم انقلاب برویم تا اهم حفظ بماند؛ همه باید به میدان رفته و برای حفظ انقلاب تلاش کنیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما در تاریخ، حضرت زینب(س) را داریم که آن خطبه قراء را در میان دشمنان قرائت کرد تا خود و خاندان خود را به همگان معرفی نماید و با این کار به مسئله اهم پرداخته باشد تا دین پیامبر (ص) فراموش نشود.

آیت الله توکل اظهار داشت: آن روز، روز به میدان آمدن بود؛ آن روز، روز کوبیدن دشمنان بود؛ آن روز، روز یاری حق بود و حضرت زینب (س) به میدان آمد و جانانه دفاع کرد.

وی ابراز داشت: دولت فعلی متأسفانه کاری کرد که مردم در برخی از اصول دین نیز دچار تشکیک شدند؛ وجود فحشا، بی ناموسی، دزدی، بی ناموسی، اختلاس و... سؤال مردم ماست و کاری کردند که مردم به مباحث گوناگون بی اعتماد شده اند و باید به میدان بیاییم.

نماینده مجلس خبرگان خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: ما یک جان داریم که برای اسلام، قرآن، امام و رهبری به راحتی فدا می کنیم؛ ما شهادت را افتخار خود می دانیم و کشته می شویم تا دین ما باقی بماند.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز در زمانه بسیار حساسی قرار داریم و باید مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب، به دنبال مشارکت حداکثری باشیم؛ برنامه ریزی برای مشارکت بالا در انتخابات 1400 از ضروریات امروز کشور ماست تا دشمنان ما به اهداف و برنامه ریزی های خود که مشارکت حداقلی است، نرسند.

سخنران این جلسه بیان داشت: ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد؛ اما خدای متعال نیز باید نظر کند تا به اهداف خود دست پیدا کنیم؛ ما باید به وظیفه خود عمل کنیم؛ اما پیروزی و شکست دست خداست و در اختیار ما نخواهد بود.  

آیت الله توکل اظهار داشت: انقلاب ما صاحب دارد و به این مسئله یقین داریم و باید مطابق با وظایف خود از انقلاب، امام، رهبری و ... دفاع کنیم و در صحنه باشیم.

وی با اشاره به اینکه یقین بدانید بلاشک انقلاب به دست صاحب خود خواهد رسید، ابراز داشت: پای این انقلاب افرادی خون داده اند که هر کدام از آنان به دنیایی می ارزند و ان شاءالله عزت انقلاب را خواهیم دید و رهبر معظم انقلاب نیز آینده انقلاب را روشن اعلام کرده اند و ما هم باید در این مسیر به درستی قدم برداریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان ساخت: باید دولتی سرکار بیاید که مطابق با نظرات و منویات رهبر معظم انقلاب فعالیت کرده و عمل کند.

حسینی نژاد

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: ما باید با مشارکت حداکثری مردم، فرد اصلحی را که بتواند گره گشای مشکلات مردم باشد، سرکار بیاوریم تا شاهد عظمت انقلاب و نظام باشیم.

وی ابراز داشت: ما در این انقلاب، شاهد صحنه های عجیبی بوده ایم و اگر نگوییم این صحنه ها معجزه بوده اند، یقینا طبیعی نبوده است؛ پیروزی انقلاب اسلامی در زمانی که تمام قدرت های شرق و غرب متحد بوده اند و نمی گذاشتند قدرت مستقلی شکل بگیرد، نشانه ای از معجزه بودن یا غیرطبیعی بودن است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مصداق آیه پنجم از سوره قصص است که خداوند متعال فرمود: «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ/ و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: از همان روزهای پیروزی انقلاب، تمام دشمنان جمهوری اسلامی ایران دست به دست هم دادند تا حلاوت این پیروزی در کام مردم نماند؛ اما الحمدلله این انقلاب همانند کوه در مقابل این طوفان ها ایستادگی کرده و سرپا مانده است.

وی تصریح کرد: انتخابات در کشور نعمت است و باید شخصی اصلح انتخاب شود تا این نعمت، تبدیل به نقمت نشود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: رئیس قوه مجریه، مؤثرترین فرد در حل مشکلات مردم است و باید مکتب حاج قاسم را در کشور زنده کند و به فکر مظلومان و مستضعفان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: نقش روحانیت بسیار مهم است و مجمع نمایندگان طلاب نیز با توجه به این وظیفه وارد میدان انتخابات شده تا شاهد انتخاباتی پرشور و حداکثری در کشور بوده و ان شاءالله شخصی اصلح در رأس کار قرار بگیرد.

حاج ابوالقاسم

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: انتخابات در درجه اول قبل از آنکه منتخب چه کسی باشد، نفس حضور مردم در آن بسیار مهم است و انتخابات جلوه همراهی مردم با نظام است و کسانی که دغدغه انقلاب داشته و دارند، بعد از ترکیب اعلامی کاندیداها از سوی وزارت کشور، رسالتشان تلاش برای بالابردن مشارکت مردم است.

وی اظهار داشت: مشارکت در این دوره از انتخابات به دلائل گوناگون پیش بینی شده که پایین است که یکی از آنان مسئله کروناست و مسائل معیشتی و اقتصادی در کشور نیز یکی دیگر از این مسائل است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: یکی از وظایف روحانیت این است که مردم را قانع کند که باید رأی دهند تا مشکلات کنونی کشور حل شود؛ شاید کسی بگوید این همه رأی دادیم چه شده است؟ که باید گفت باید با رأی خود پایه های نظام و انقلاب را تقویت کرده و در مقابل دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بایستیم.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: مشارکت حداکثری از مسائل مهم امروز کشور ماست که باید برای تحقق آن تلاش کنیم و در میدان حاضر شویم.  

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در پایان به برخی از سؤالات پاسخ داد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
زیبایی توانمندی و اخلاص این مرد تمام زیبایی این انتخابات است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
ائتلاف اعتدال و اصلاحات در حال اجرای کدام نقشه است؟
1
0