۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶۸۱۶۰۹
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه مردم سالاری دینی رهاورد اندیشه توحیدی است، گفت: شورای نگهبان هم حافظ جمهوریت و هم از اسلامیت نظام صیانت می کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش سیاسی فرماندهان، کارکنان و افسران وظیفه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی در جوار مقبره شهدای گمنام ستاد این نیرو برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در این مراسم، گفت: ما در آستانه سه رویداد مهم ازجمله، سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، سی و سومین سالروز زعامت و رهبری معظم انقلاب و انتخابات تاریخی ریاست جمهوری انقلاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد ضرورت اصل و رویکرد حاکمیت، چهار نظریه عنوان شده است، اظهار کرد: نظریه اول انکار اصل حاکمیت که حکومت‌ها را فساد آور دانسته و اصل حکومت را نفی می‌کند، دوم نظریه رویکرد ضرورت وجود حکومت با رویکرد دیکتاتوری و نظریه سوم ضرورت حکومت با رویکرد دموکراسی که شامل لیبرال دمکراسی و سوسیال دمکراسی است و  نظریه چهارم ضرورت حکومت با رویکرد مردم سالاری دینی است، که ما بدان معتقدیم و اینکه دین باید محور و حاکم در جامعه باشد و مردم نقش ایجاد قدرت برای حاکمیت دینی را برعهده دارند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با بیان اینکه مردم در انتخابات شرکت می کنند تا رئیس جمهوری که حافظ دین، انقلاب و اسلام است را انتخاب کنند خاطر نشان کرد: مردم برای حفظ منافع، اصول انقلاب و اسلام به نمایندگان مجلس، رئیس جمهور، خبرگان و شورا ها که در شاکله دین نقش دارند و زمینه تقویت حاکمیت دین را فراهم می کنند رای می دهند.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی توسط خداوند و پیامبران پایه گذاری شده است گفت: گزینش رهبری با خداست اما تولید قدرت با مردم است و این مردم هستند که به رهبری الهی قدرت می‍دهند، مردم سالاری دینی رهاورد اندیشه توحیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه مردم سالاری مجموعه ای از قواعد احکام، عقاید، اخلاق را در بر می گیرد که باید در جامعه پیاده شود، افزود: پیامبر اسلام(ص) در وصیتنامه خویش مثلثی برای آینده ترسیم کرده‍اند که شامل سه ضلع، رهبری، کتاب خدا قرآن و مردم هستند که باید با حضور مردم شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای نگهبان نه در مقابل جمهوریت و نه در مقابل اسلام قرار دارد، بیان کرد: کار شورای نگهبان، تعیین احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی است نه شایستگی آنها و این مردم هستند که فرد اصلح و شایسته را انتخاب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه شرکت در انتخابات در این مقطع بسیار مهم و حیاتی است تصریح کرد: این انتخابات اولین انتخابات در قرن جدید، اولین انتخاباتی که بناست برنامه هفتم توسعه را تدوین کند، زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم نماید، اولین انتخاباتی است که در آن انتخابات خبرگان توسط دولت جدید برگزار می شود و اولین انتخاباتی است که بعد از ۳۲ سال حاکمیت،و چهار گفتمان را که با رویکرد حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری زاویه داشت را اصلاح و به گفتمان حضرت امام راحل و رهبری بر می گرداند.

وی در پایان با اشاره به شاخصه های یک رییس جمهور از دیدگاه  فرماندهی معظم کل قوا گفت: یک رییس جمهور ولایت مدار و مردمی باید ساده زیست، پاکدست انقلابی، و ضد فساد باشد./998/

ارسال نظرات