۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۸۱۶۹۲
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

با نگاه به ظرفیت‌های داخلی می‌توان بر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غلبه کرد

با نگاه به ظرفیت‌های داخلی می‌توان بر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غلبه کرد
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: تنها با نگاه به پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی است که می‌توان بر نقشه های دشمنان همانند تحریم ها و فشارهای اقتصادی غلبه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سیدجواد شوشتری؛ معاون جهاد دانشگاهی کشور امروز با آیت الله مصطفی علما؛ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: در کشور ما نخبگان بسیاری وجود دارند که دستاوردهای علمی و تحقیقاتی آنان در سطح جهانی مطرح است، با این وجود در بحث معرفی آنان به جامعه کاستی های صورت گرفته است، بنابراین شایسته است که این چهره های برتر علمی بیشتر شناخته شوند تا در جوان ایرانی ایجاد انگیزه شود.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از سوی دیگر باید امکانات مورد نیاز را در اختیار دانشمندان و مخترعان داخلی قرار دهیم تا در انجام پروژه ها و اختراعات خود با مشکل روبرو نشوند و بی شک با این کار می توان بسیاری از نخبگان را وارد میدان کار و تولید کرد و زمینه خودکفایی بیشتر در کشور را مهیا نمود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان و مخترعان داخلی به نوعی فشار تحریم ها را بی اثر خواهد کرد، عنوان داشت: نگاه جامع و علمی به قشر نخبه می تواند از یک سو زمینه اشتغال در کشور را فراهم آورد و نیز اینکه در بحث ارزآوری نقش مهمی در کشور داشته باشد.

آیت الله علما عنوان داشت: خوشبختانه تمامی بسترهای توسعه در ایران اسلامی مهیاست و تنها نیازمند یک همت بلند از سوی مدیران و دولتمردان هستیم تا این نخبگان را پای کار بیاورند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها با نگاه به پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی است که می توان بر نقشه های دشمنان همانند تحریم ها، فشارهای اقتصادی و... غلبه کرد./1400/

ارسال نظرات