۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۸۱۶۹۸
آیت الله سعیدی:

گره‌گشایی مشکلات مردم با شرکت در انتخابات فراهم می شود

گره‌گشایی مشکلات مردم با شرکت در انتخابات فراهم می شود
آیت الله سعیدی با اشاره به این موضوع که لزوم گره گشا بودن انتخابات برای مشکلات مردم گفت: این امر فقط با شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح ممکن می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در وبینار ستاد هماهنگی دهه کرامت با بیان همزمانی دهه کرامت با چندین مناسبت، گفت: با توجه به همزمانی دهه کرامت امسال با مناسبت‌هایی از قبیل سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد، شهادت امام صادق علیه السلام و مسأله مهم انتخابات، دهه کرامت امسال ویژه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم سالگرد انتصاب مقام معظم رهبری در جایگاه ولایت فقیه بعد از رحلت امام خمینی (ره) را مناسبت بزرگی دانست و گفت: بیش از سه دهه است که ایشان به بهترین وجه کشور و منطقه را زیر نظر مدیریت خود قرار داده و نظریه پردازان و سیاست مداران نسبت به هشدارها و پیشگویی‌های مقام معظم رهبری حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به انتخاب شعار «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت (ع)» برای دهه کرامت امسال گفت: اهل بیت (ع) در همه عمر با برکت خود گره‌گشای شیعیان و غیر شیعیان بوده‌اند و فرمان امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر برای رعایت حقوق انسان‌ها به خاطر انسان بودنشان نشان دهنده اهتمام اهل بیت (ع) به گره‌گشایی از مردم بدون هیچ قید و شرطی است.

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) در امور خرد و کلان گره‌گشا بوده‌اند، افزود: تعیین امیرالمؤمنین (ع) به عنوان رهبر جامعه توسط خداوند برای گره گشایی از زندگی جامعه بود تا با حکمرانی عادلانه مشکلات مردم کمتر شود.

آیت الله سعیدی ادامه داد: امسال هم انتخابات باید گره‌گشای مشکلات مردم باشد و شخص منتخب باید خدمت کریمانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد و این جز با شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: در دهه کرامت باید برای رضای خداوند مواسات و کمک‌های مومنانه نسبت به اقشار محروم و کم برخوردار افزایش داشته باشد و باید کمک‌های جاری خود را با نام اهل بیت مزین کنیم تا مردم علقه و معرفت نسبت به اهل بیت (ع) پیدا کنند و بدانند که هر جا پرچمی با نام اهل بیت (ع) برافراشته می‌شود گره‌گشایی هم وجود خواهد داشت.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) با توصیه به پرهیز از سیاسی کاری در فعالیت‌های مردمی بر لزوم مردمی شدن کمک‌های مومنانه در دهه کرامت تأکید کرد و گفت: دهه کرامت را باید با خدمت رسانی به مردم به روش‌هایی مانند تهیه جهیزیه، اطعام مردم و رسیدگی به محرومان با نام اهل بیت (ع) گره بزنیم.

ارسال نظرات