۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۸۱۷۷۹
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد:

سفارش های پیامبر برای رفع مشکلات اجتماعی و فردی

سفارش های پیامبر برای رفع مشکلات اجتماعی و فردی
استاد حوزه علمیه گفت: انجام واجبات به جای مستحبات، تلاش برای آبادانی آخرت به جای دنیا، بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی را برطرف کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر(ص) به امیرالمؤمنین(ع) ۶ جمله آموختند که خلاصه شده ۶ هزار جمله است و بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی با این جملات رفع می‌شود، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند که وقتی می بینی تمام مردم دارند مستحبات را انجام می‌دهند تو بکوش تا واجبات را انجام دهی زیرا روز قیامت از واجبات سؤال می‌شود نه مستحبات.

وی ادامه داد: دومین توصیه اینکه وقتی مشاهده کردی تمام مردم برای رسیدن به دنیا تلاش می‌کنند و تمام هدفشان دنیا است تو برای آخرت خود بکوش زیرا دنیا در حال گذر است و آن چیزی که برای انسان می‌ماند آخرت است.

استاد حوزه علمیه افزود: سومین جمله این که وقتی مردم مشغول عیب جویی از دیگران هستند تو به عیوب خودت مشغول باش و یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید اگر بیل زن هستید باغچه خودتان را بیل بزنین، اکنون در فضای مجازی پر از عیب جویی از دیگران و حتی تهمت و دروغ بستن به دیگران است که باید از این موارد پرهیز کنیم.

وی چهارمین جمله را زیباسازی خانه آخرت به جای تزئین خانه‌های دنیوی دانست و گفت: تزیین خانه آخرت به تقویت ایمان و انجام عمل صالح است اما برخی نه فقط زندگی دنیایی بلکه قبر خود در دنیا را هم به قدری مجلل می‌سازند که نشان دهنده تعلق این افراد به دنیا است.

مؤمنی افزود: پنجمین جمله و توصیه پیامبر(ص) به امیرالمؤمنین(ع) این بود که وقتی مردم عمل و عبادت زیاد انجام می دهند تو بکوش که عمل کم ولی خوب و با کیفیت انجام دهی زیرا عمل با حضور قلب و توجه به خدا اگر چه کم باشد اما تأثیرگذار است.

وی گفت: آخرین جمله‌ای که پیامبر(ص) فرمودند این جمله است که وقتی مردم دست نیاز به در خانه مخلوق برده‌اند تو از خدا بخواه و متوسل به خالق‌شو زیرا خدا اصل کار است و اگر چیزی به انسان برسد این خدا است که روزی می‌رساند.

استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر(ص) بعد از این ۶ جمله فرمودند «زمانی می‌آید که کسی که اقرار به حق می‌کند نجات خواهد یافت حتی اگر عملی هم نداشته باشد به این معنی که دفاع و اقرار به حقانیت افراد به نوعی تقویت آن فرد و جریان است و کمترین کاری که انسان حق‌مدار می‌تواند انجام دهد اقرار به حقانیت است».

ارسال نظرات