۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۸۱۷۷۷
مسؤول آموزش‌ مرکز تخصصی شیعه شناسی:

هدف مرکز شیعه شناسی بالا بردن سطح علمی طلاب است

هدف مرکز شیعه شناسی بالا بردن سطح علمی طلاب است
حجت الاسلام منصوری گفت: این مرکز سعی داشته تا با استفاده از اساتید مجرب و نشست‌های پژوهش محور، سطح علمی بالایی را برای دانش پژوهان خود، فراهم کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام منصوری مسؤول آموزش مرکز تخصصی شیعه شناسی با توجه به شروع ثبت نام دوره های شیعه شناسی این مرکز در سال جدید گفت: مرکز شیعه شناسی از سال ۱۳۸۷ تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی کار خود را آغاز کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مرکز در طی ۱۳ سال ۱۳ دوره برگزار کرده که ۶ دوره از طلاب سطح ۴ پذیرش کرده و 9 دوره کوتاه‌ مدت را نیز در کارنامه خود دارد.

مسؤول آموزش مرکز تخصصی شیعه شناسی اظهار داشت: بیست و هشتم اردیبهشت ماه آغاز ثبت نام دوره جدید، مرکز شیعه شناسی است و این ثبت نام تا تاریخ ۲۱ خردادماه، ادامه دارد.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به نحوه ثبت این دوره مرکز شیعه شناسی گفت: ثبت نام این دوره از طریق سایت سنجش حوزه خواهد بود، البته امکان مراجعه حضوری برای ثبت نام کنندگان با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز، وجود دارد.

وی با اشاره به آزمون کتبی و مصاحبه علمی پذیرفته شدگان افزود: کسانی که دارای سطح 3 حوزوی باشند، بدون آزمون کتبی و تنها با مصاحبه علمی پذیرش خواهند شد و منابعی که در مصاحبه پرسیده خواهد شد، در سایت مرکز معرفی شده است.

مسؤول آموزش مرکز تخصصی شیعه شناسی اظهار داشت: برای جذب سطح ۴ از میان ثبت نام کنندگان علاوه بر آزمون کتبی، مصاحبه علمی نیز در نظر گرفته شده و منابع آن نیز، برای ثبت نام کنندگان در سایت مرکز، معرفی شده است.

حجت الاسلام منصوری اظهار داشت: مرکز شیعه شناسی تابع حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی است و سعی کرده با استفاده از برنامه‌های متنوع محیطی علمی و پر نشاط را برای دانش پژوهان خود فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های مرکز شیعه شناسی افزود: این مرکز سعی داشته تا با استفاده از اساتید مجرب و نشست‌های پژوهش محور، سطح علمی بالایی را برای دانش پژوهان خود، فراهم کند.

مسؤول آموزش مرکز تخصصی شیعه شناسی با اشاره به برنامه های تربیتی و تفریحی که برای طلاب این مرکز تدارک شده، اظهار داشت: این مرکز اردوهای علمی و فرهنگی نیز برای بالا بردن روحیه طلاب فراهم کرده است.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به امتیازات این مرکز گفت: ما برای طلابی که پایان نامه خود را تدوین کنند، این امکان را قرار داده ایم، که پایان نامه آنها تبدیل به کتاب شود و با نام خود مؤلف از طرف مرکز به چاپ برسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به خاطر بیماری کرونا سال گذشته کلاس های مرکز شیعه شناسی به صورت مجازی برگزار شد و امسال نیز برنامه های تدارک شده، تابع ستاد مبارزه با کرونا و مرکز مدیریت حوزه های علمیه است و با نظر این دو، کلاس ها یا به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و یا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات