۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۶۸۱۷۹۴
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشریح کرد؛

برگزاری ۲۷۳ برنامه فرهنگی در سالروز ارتحال امام خمینی

برگزاری ۲۷۳ برنامه فرهنگی در سالروز ارتحال امام خمینی
ابراهیمی‌ترکمان برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سی‌ودومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در خارج از کشور را تشریح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فرارسیدن سی‌ودومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اين سازمان همچون سنوات پيش به عنوان متولي برنامه‌هاي بين‌المللي بزرگداشت رهبر فقيد انقلاب، همزمان با 14 خرداد برنامه‌هاي مختلفي را در بيش از 80 نمايندگي فرهنگي خارج از كشور برگزار مي‌كند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدا با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام راحل گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود فرمودند: «بزرگداشت امام خمینی(ره) براي ما، جنبه اعتقادي، ايماني، انقلابي، عاطفي و ملي دارد»، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور متعهد است تا زمینه تحقق این مهم را در اقصی نقاط جهان فراهم سازد.

ابراهیمی‌ترکمان در ادامه با اشاره به بزرگداشت سی‌ودومین سالگرد ارتحال امام(ره) در عرصه بین‌الملل گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچون سال‌های گذشته، بر انجام وظيفه خويش در تبیین اندیشه‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان اهتمام دارد و با بکارگیری شیوه‌های تأثیرگذار فرهنگی‌ و با بهره‌گیری از ابزارهای نوین رسانه‌ای و ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی، به تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، سیره عملی و نظری ایشان، معنویت و دین در اندیشه حضرت امام (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی می‌پردازد.

وی به برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سی‌ودومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: هرچند كه تداوم شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، برگزاري مراسم را با محدوديت مواجه كرده است ليكن همكاران ما در رايزني‌هاي فرهنگي از ظرفيت فضاي مجازي براي برپايي مراسم و ترويج آثار و انديشه‌هاي امام خميني(ره) استفاده خواهند كرد.

پيشبرد برنامه‌های فرهنگی ايران در خارج از كشور با بهره‌مندي از فضاي مجازي

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر پيشبرد برنامه‌های فرهنگی ايران در خارج از كشور با بهره‌مندي از فضاي مجازي گفت: امروز توجه به شبکه‎‌های اجتماعی و رسانه‎‌ها در فضای مجازی، در اولویت فعالیت‎های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور قرار دارد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: 273 عنوان برنامه فرهنگی با محوریت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از سوی نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان پیش‌بینی شده است که در روزهای آتی اجرا مي‌شوند.

وي در ادامه، برپايي 18 وبينار با موضوعات مختلف با شركت شخصيت‌هاي فرهنگي داخلي و خارجي در مسكو، اسلام آباد، کراچی، كلمبو، دهلی‌نو، بمبئی، داكا، بيشكك، نخجوان، بيروت، باکو، برلين، مسقط، نايروبي، آنکارا، كوالالامپور، بغداد و پرتوريا، نشست علمی تحولات روابط ایران و ارمنستان در پرتو افکار و آراء امام خمینی(ره) در آکادمی علوم ارمنستان، برگزاري 5 نمايشگاه مجازي توسط نمایندگی‌هاي فرهنگی الجزایر، آفریقای جنوبی، بمبئی، صربستان و اندونزی و توليد و انتشار پادكست در نمايندگي فرهنگي يونان و نخجوان را از جمله برنامه‌هاي این سازمان در سالگرد ارتحال امام(ره) برشمرد.

ابراهيمي‌ترکمان افزود: نشر پيام‌هاي امام خميني(ره) با استفاده از ابزارهايي مانند موشن‌گرافیك، پوستر و اینفوگرافیك به 14زبان در فضای مجازی با موضوعات سیره امام راحل، استکبار ستیزی و انقلاب اسلامی جزو فعاليت‌ نمايندگي‌هاي فرهنگي در خارج از كشور طي اين ايام است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فعالیت‌های انتشارات بین‌المللی الهدی به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)، گفت: اين مؤسسه با انتشار دو ويژه‌نامه المحجوبه به زبان انگليسي و الوحده به زبان عربي، مقالات نويسندگان و تحلیل‌گران دینی و سیاسی جهان در خصوص بنيانگذار انقلاب اسلامي را منعكس مي‌كند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنين ترجمه و انتشار کتاب‌ «انسجام اسلامی در اندیشه فراملی امام خمینی(ره)» به زبان تامیلی، كتاب «امام خميني(ره) باقلام عراقيه» حاوی یادداشت 19 شخصیت سیاسی، فرهنگی و علمی عراق پیرامون شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به زبان عربي، كتاب‌ «نامه‌های حضرت امام خمینی(ره) به حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی» به زبان انگليسي، کتاب «انسجام اسلامی در اندیشه فراملی امام خمینی(ره)» به زبان انگلیسی و كتاب «حدیث بیداری: نگاهی به زندگینامه امام خمینی(ره)» به زبان عربي را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان در خارج از كشور ذكر كرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخنانش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (قدس)، فرارسیدن سالروز قیام 15 خرداد را تسلیت و تعزیت گفت./۹۸۸/

ارسال نظرات