۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۸۱۸۳۹

با درایت و دوراندیشی در انتخابات وارد شویم

با درایت و دوراندیشی در انتخابات وارد شویم
حجت الاسلام کارگر گفت: برای یک بار با یک درایت و دوراندیشی در صحنه انتخابات حاضر شویم و تصمیم بگیریم که چهار سال آینده می خواهیم در کجا باشیم.

حجت الاسلام رحیم کارگر عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اخلاق مناظره گفت: مناظرات نباید تبدیل به فضای هیاهو و جنجالی شود، مناظرات باید حول دو محور کارنامه و برنامه باشد، اینکه نامزدها کارنامه فعالیت هایشان در طول این چهل و چند سال از انقلاب چه بوده و چه هست و چه برنامه ای  برای آینده دارند.

وی با بیان اینکه امروز، روز پیروزی صداقت بر تزویر است، افزود: اگر فضای مناظرات به تهمت و ناروا زدن ختم شود قطعاً غیرشرعی است، حلقه گمشده مناظرات ما بصیرت اخلاقی و داشتن یک روشن بینی است که برخواسته از تزکیه و تربیت نفس است، امروز، روز پیروزی صداقت برتزویر، پیروزی درایت بر دروغ و فریب و پیروزی مستضعفان بر اشرافیت است.

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به حق یا تکلیف بودن انتخابات گفت: انتخابات یک مسیر و راه روشن برای یک زندگی خوب است، اگر دیگران برای ما انتخاب کنند آینده ما را آنها در دست می گیرند، تاثیر انتخاباتی که ما داریم و رفتارهایی که در موقع انتخاب درست یا غلط داریم، مستقیماً به زندگی خود ما برمی گردد به همین خاطر اصولاً  بحث در رابطه با اینکه انتخابات حق است یا تکلیف، برویم یا نرویم درست نیست و ما باید همیشه به این فکر کنیم که چگونه می توانیم بهترین مسیر و راه را برای داشتن یک آینده خوب انتخاب کنیم.

حجت الاسلام کارگر ابراز داشت: الان موقع پاسخگویی کسانی است که برای ما انتخاب غلط کرده اند، ما هرچه ضربه دیده ایم از انتخاب های غلط  و نادرست بوده، گرفتاری های ما به علت انتخاب هیجانی و بدور از تعقل بوده، توصیه من به همۀ کسانی که صحبت های بنده را مطالعه می کنند این است که یک بار برای همیشه تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم، باید در یک سیاست ورزی فاضلانه قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه انتخاب ما باید براساس سیاست فضیلت و خیر و سلامت نفس و روح و عقل صورت گیرد، اظهار داشت: انتخابات بهترین زمان برای نشان دادن این موضوع است که ما به عنوان یک انسان آگاه و عاقل و متفکر و دردمند و متشرع می توانیم رفتارهای درست و انتخاب های درستی داشته باشیم، باید فضا را چنین ترسیم کنیم و مجال را برای کسانی که به دنبال ضربه زدن می باشند ببندیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به عصر ظهور اذعان کرد: دشمنان داخلی و خارجی با یک برنامه حساب شده در فضای حقیقی و مجازی به دنبال دور کردن مردم از صحنه انتخابات می باشند و در واقع دشمنان به دنبال عقب انداختن ظهور هستند چرا که؛ اگر دولت اسلامی بر سرکار بیاید با عملکرد مثبت خود تا حد ممکن موانع ظهور را از سر راه بر می دارد، یقین بدانید انتخاب های گذشته ما تاثیر غیر مستقیم بر میزان تاخیر یا تعجیل ظهور امام زمان داشته و ایجاد خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به حضور حداکثری در صحنه انتخابات خاطر‌نشان کرد: برای یک بار با یک درایت و دوراندیشی در صحنه انتخابات حاضر شویم و تصمیم بگیریم که چهار سال آینده می خواهیم در کجا باشیم، نباید به سمتی برویم که مشارکت حداکثری را به مشروعیت نظام ربط بدهیم، آیا در انتخاب چهار سال گذشته که حضور حداکثری هم داشتیم جز لطمه نتیجه ای داشت؟ کشور ده ها سال عقب افتاد، انتخاب باید درست و آگاهانه باشد.

حجت الاسلام کارگر در پایان با اشاره به انتخاب آگاهانه و عاقلانه گفت: اگر انتخاب آگاهانه ما با مشارکت بالا باشد موثر و مفید خواهد بود، رسانه ها باید بر موضوع انتخاب آگاهانه و عاقلانه و آینده ساز تمرکز کنند و عدم شرکت عده ای را با ضدیت با نظام قرار ندهند، امروز اگر افرادی در انتخابات شرکت نکنند به علت  بی کفایتی، نالایقی و ضعف مدیریتی کسانی بوده که قبلاً انتخاب کردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
این مردم چیزی که ندارند درایت است
0
1
سیفیان زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
حضور حداکثری در صحنه انتخابات الاماتی دارد. من جمله آن دوری از افراط و تفریط است. سیفیان زاده
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
جناب آقای مهرعلیزاده هرکسی اندک مطالعه تاریخی داشته باشد میفهمد این بیانات شما اگر از سر نادانی نباشد از سر سیاسی کاری است لطفا با شعور مردم آذربایجان بازی نکنید حتی اگر خودتان آذری باشید که البته فرمودید ترک هستید نه آذری!!!
0
0