۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۶۸۱۸۴۰
در گفت وگو با عضو خبرگان مطرح شد؛

یله بودن فضای مجازی و مطالبه ای خیرخواهانه از نهادهای متولی

یله بودن فضای مجازی و مطالبه ای خیرخواهانه از نهادهای متولی
نماینده مجلس خبرگان رهبری از عملکرد شورای عالی فضای مجازی در کنترل و نظارت بر فضای مجازی انتقاد و بر لزوم حفظ حرمت افراد تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تذکر امروز رهبر معظم انقلاب و لزوم حفظ حرمت مؤمن از دیدگاه مبانی اسلام، گفت: رعایت حرمت مؤمن اختصاص به فضای مجازی و حقیقی ندارد، بلکه در همه حال باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه حفظ حرمت مؤمن از مهم ترین واجباتی است که در اسلام به آن تأکید و سفارش شده است، اظهار داشت: شاید برخی تصور کنند که رعایت این موضوع در فضای مجازی لازم نباشد، در حالی که هیچ تفاوتی ندارد و حریم مؤمن باید حفظ شده و حرمت آن گرامی داشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به اهمیت مسأله نظارت و کنترل فضای مجازی ابراز کرد: مسأله رها بودن فضای مجازی و عدم کنترل آن یک دغدغه است که امروز بسیاری از دلسوزان انقلاب به آن توجه داشته و حتی رهبری هم نسبت به آن به صورت مکرر تذکر داده اند؛ این فضا در عین حالی که مفید و لازم است نباید رها باشد، بلکه باید بر آن نظارت صورت گیرد.

وی با اشاره به بهره گیری دشمن از فضای مجازی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی تأکید کرد: امروز فضای مجازی در اختیار دشمن قرار دارد و از طریق آن تهدید آفرینی می کند، از این رو مسؤولان و متولیان امر باید این خطر را درک کرده و متناسب با آن اقدام داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از عملکرد شورای عالی فضای مجازی در کنترل و نظارت بر فضای مجازی انتقاد و تصریح کرد: امروز گویا اراده ای نسبت به مسأله کنترل فضای مجازی و حفظ امنیت در آن وجود ندارد؛ این فضا باید مدیریت شود تا دشمن نتواند از طریق آن وارد شده و به نظام ضربه وارد کند؛ امروز باید نظارت جدی بر این فضا صورت گیرد تا شاهد حریم شکنی نباشیم و مطالب بدون سند در آن ارائه نشود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای مجازی مطلق العنان است، بر ضرورت تأمین امنیت جوانان و نوجوانان در این فضای رها شده تأکید و ابراز کرد: مسؤولان شورای عالی فضای مجازی باید سعی کنند اختیار فضای مجازی را به دست گرفته و این اختیار را از بیگانگان سلب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در پایان خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه شاهد هستیم که شورای عالی فضای مجازی علی رغم اهمیت مسأله فضای مجازی بسیار ضعیف عمل می کند و نتوانسته است خواسته های رهبر معظم انقلاب مبنی بر کنترل این فضا و تحقق شبکه ملی اطلاعات را محقق کند و احساس می شود منویات ایشان را دنبال نمی کند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
آفرین به واکنش سریع رسای انقلابی
2
0
ناشناس
Germany
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
ذوق‌مرگی حامیان اصلاحات از شایعه این روزها
1
0
محمدی
Germany
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
رهبری اگه موافق تایید صلاحیت لاریجانی بود به نامه روحانی ترتیب اثر میداد
پس بعضیا سعی نکنن از حرفای امروز رهبر واسه لاریجانی تایید صلاحیت در بیارن!
1
0
ناشناس
Germany
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
من از فرمایشات رهبری چنین برداشتی نکردم که کسی به انتخابات برگردد، البته ممکن است که اشتباه کنم. اگر این اتفاق قرار بود رخ بدهد دیگر رهبری منتظر سخنرانی نمی‌شدند و در سیستم اجرایی دستور می‌دادند. در این فرمایشات بحث ظلم و جبران ظلم مطرح بود.
1
0
ناشناس
Germany
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
اگر با دقت و کامل به سخنان رهبری گوش کنیم ایشان به فضای مجازی و اهالی رسانه که علت ردصلاحیت‌ها را گره به خانواده نامزدها زدند گلایه میکند
اصلا مخاطب رهبر انقلاب شورای نگهبان نیست، بلکه دستگاه‌های نظارتی فجازی‌ هستند که حتی ختم کلام آقا با فضای مجازی‌ست و دستگاه‌های مسئول منظور متولیان فجازی هستند نه شورای نگهبان!
1
0