۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۸۱۸۴۴
در گفت وگو با رییس دانشگاه قم مطرح شد؛

مطالبات بر زمین مانده فضای مجازی و گوشی که بدهکار نیست

مطالبات بر زمین مانده فضای مجازی و گوشی که بدهکار نیست
نماینده خبرگان تأکید کرد که رهبری در خفا و در دیدارهای خصوصی با مسؤولان تذکرات بسیاری نسبت فضای مجازی داده اند، اما متولیان امر این دغدغه ها را در عمل اجرا نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب در خصوص رها بودن فضای مجازی و لزوم حفظ حرمت مؤمن در این فضا گفت: متأسفانه از سوی دستگاه های مسؤول هیچگ ونه اقدامی در مورد ساماندهی فضای مجازی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تجربه های موفق روسیه و کره جنوبی در کنترل فضای مجازی، بر ضرورت تلاش برای تحقق شبکه ملی اطلاعات تاکید و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز فضای مجازی در کشور رها شده است و هیچگونه نظارتی بر عملکرد آن وجود ندارد، از همین رو شاهد وجود آسیب های جدی در این عرصه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تأکید کرد: این که می گوییم باید بر این فضا نظارت جدی وجود داشته باشد به معنای فیلترینگ و بستن آن نیست، بلکه بدین معنا است که یک سری محدودیت هایی در آن بنا بر مصالح کشور ایجاد شود تا دشمن نتواند از آن به راحتی علیه نظام استفاده کند.

رییس دانشگاه قم با اشاره به اینکه امروز باید شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و پیام رسان های داخلی تقویت شوند، ابراز کرد: امروز فضای مجازی رها شده است و دشمن در آن همه کاری می تواند بکند؛ ورود به حریم شخصی افراد، جعل اطلاعات، بازی با حیثیت افراد، افشای اطلاعات غلط، سلیقه سازی و منحرف سازی افکار عمومی از جمله آسیب هایی است که امروز در این فضا انجام می شود و نظارتی هم بر آن وجود ندارد.

وی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب درباره سامان بخشیدن به فضای مجازی تصریح کرد: ایشان در خفا و در دیدارهای خصوصی با مسؤولان تذکرات بسیاری نسبت به این موضوع داده اند، اما متولیان امر این دغدغه ها را در عمل اجرا نکرده اند؛ مجلس خبرگان در این زمینه بارها بیانیه و پیشنهاداتی داده، اما توجهی به آن صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز کم توجهی به مطالبات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی را ناشی از خیانت، نفوذ و سهل انگاری دانست و افزود: یکی از آسیب های عدم نظارت بر فضای مجازی همین ورود به حریم خصوصی و افشا کردن اطلاعات است./841/

ارسال نظرات