۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۸۱۹۴۹
آیت الله رئیسی:

اقلام ضروری زندگی مردم تبدیل به کالای لوکس شده است

اقلام ضروری زندگی مردم تبدیل به کالای لوکس شده است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از کالاهای ضروری به کالاهای لوکس تبدیل شده است و خانواده هایی که درآمد آنچنانی ندارند دچار مشکل هستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع هزاران نفری مردم اسلامشهر اظهار داشت: انسانی که با کمک و مدد الهی راه را بشناسد و مسیر را تشخیص دهد خداوند متعال هم به او کمک می کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه تمام امامان ما در مقابل انسان های گرفتار و مشکل دار و کسی که غذا در سفره اش نیست یا کم است و کار ندارد و دغدغه معیشت دارد متاثر می‌شدند، تصریح کرد: امروز شرایط به نحوی است که مردم گرفتار شرایط سخت شده اند و وضعیت زندگی شان و خرید و فروششان و تولیدشان قابل پیش بینی نیست و کسی که در بازار و زندگی پیش بینی و آرامش نداشته باشد و ثبات نداشته باشد گرفتار است.

وی ادامه داد: برخی از کالاهای ضروری به کالاهای لوکس تبدیل شده و گوشت هم به کالای دست نیافتنی تبدیل شده است و خانواده هایی که گرفتارند و درآمد آنچنانی ندارند دچار مشکل هستند و کسب و کار دچار آسیب شده و بازاری و کاسب و تولید کننده ما وضعیت نابسامانی پیدا کردند و این شرایط برای همه قابل فهم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قرار بود فساد و تبعیض نداشته باشیم و فقر را ریشه کن کنیم و آیا آنچه امام فرمودند و رهبر انقلاب تاکید کردند و مردم بارها خواستند حلش در این کشور امکان پذیر نیست؟ اگر نباشد مردم می گویند زمان جنگ و مشکل است ولی اگر امکان حلش باشد صدای مردم بلند می شود.

آیت الله رئیسی با طرح این سوال که چرا مشکلات حل نمی شود و کشور دچار سیاسی بازی و زد و بند شده است گفت: در دو سال حضورم در قوه قضاییه شاهد پرونده هایی هستم که دغدغه های مردم را نسبت به مسائل مختلفی چون فساد و تبعیض روشن می کند و ما اثبات کرده ایم که می شود برخورد کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما گفتیم خط قرمز نداریم و اثبات هم کردیم که خط قرمز هم می تواند نباشد، گفت: کار ویژه ای نکردم و به عنوان یک سرباز نظام و خدمتگزار مردم و طلبه به میدان آمدم و وظیفه ام را انجام دادم و منتی بر کسی ندارم و تازه در میانه راه هستیم و بسیاری از کارها را می شود کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم بارها از سراسر کشور خواسته‌اند که بیاییم و به وضعیت نابسامان سامانی بدهیم و خدمتگزارشان باشیم، اظهار داشت: من مطلقا هوس قدرت ندارم چون جایگاه کنونی من کم نیست و یکی از چند جایگاه مهم کشور است. مگر ممکن است که بگویم جایگاه کنونی من خوب است و اینجا نشسته ام؟ دغدغه نسبت به وضع کارگر و کشاورز چه می‌شود و خانمی که 4بچه دارد و باید یک یا دو تای آنها شغل بگیرند چه می‌شود و وضع مستاجرین چه می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که چرا مسکن به عنوان یک آرزو برای جوانان است، تصریح کرد: آیا کشور زمین و امکانات و تسهیلات کم دارد و این تسهیلات به چه کسی پرداخت شده است؟ چرا جوانی که می خواهد ازدواج کند و صاحب مسکن شود دستیابی به تسهیلات کار سختی است ولی این تسهیلات به چند درصد افراد جامعه پرداخت می‌شود؟

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه امکان رفع این بی عدالتی‌ها که بعد نوبت دستگاه قضایی می شود در قوه مجریه است،‌گفت: اگر نظام بانکی و مالیاتی و نظام واردات صادرات اصلاح شود و نظارت دولت بر کالا و ارز و این ارتباطات افزایش یابد چرا هرروز درکشور شاهد پرونده فساد باشیم.

تولیت سابق آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه سال96 برایم رها کردن آستان قدس رضوی از مشکلات بسیار بود و کسی که در جایگاه تولیت آستان قدس باشد مگر ممکن است که به جای دیگر فکر کند؟ اما انجام وظیفه سربازی ایجاب کرد که به این جایگاه بیایم، تصریح کرد: امروز دغدغه کارگر و کشاورز و مستاجر و خانواده‌های گرفتار معیشت انسان را آرام نمی‌گذارد.

این کاندیدای انتخابات تاکید کرد: هرچند در این مسیر ممکن است به انسان تهمت بزنند و ناسزا بگویند ولی عیبی ندارد. در مسیر انجام وظیفه و مجاهدت و گره گشایی از کار مردم اشکالی ندارد همه این ترکش ها را برای خدا و نجات مردم و رفع گرفتاری آنها تحمل کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه من با همه وجود آمده ام تا در این مسیر مشکل مردم را ان‌شاالله حل کنم،‌ اظهار داشت: تغییر شرایط امکان پذیر است ولی اول اراده مردم را می خواهد و اگر اراده مردم به این طلبه تعلق گرفت من برای رفع مشکلات مردم سر از پا نمی شناسم و شبانه روز با همه امکانات و با کمک گرفتن از همه متخصصین اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و اندیش ورزان و صاحبان خرد و کمک گفتن از جوانان برای رفع مشکلات مردم تلاش خواهم کرد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه جوانهایی که توانستند جنگ را اداره کنند و منطقه را از حضور داعش امن کردند قادر خواهند بود جمهوری اسلامی که به گفته حاج قاسم حرم است را از مشکلات رها کنند، تصریح کرد: دعوت کنید همه در انتخابات حضور پیدا کنند و یقین داشته باشید با اراده شما و خدمتگزاری این طلبه حقیر و مدیریتی که در سطوح مختلف بصورت انقلابی خواهد بود و درد مردم را حس می کنند، مشکلات از سر راه ملت ایران برداشته خواهد شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مشارکت مردم در این انتخابات بسیار مهم است و شما مردم هرجا لازم شده پای کار آمده اید و در جبهه ها و دفاع از حرم در عرصه حاضر شدید و امروز هم یک عرصه بسیار مهم می طلبد مردم حضور گسترده ای کنند و رایی از صندوق بیرون بیاید تا دولت آینده با این پشتوانه عظیم به نفع مردم تغییر ایجاد کند و ما معتقدیم اوضاع به نفع مردم تغییر پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ما هیچگونه بی‌عدالتی را از هیچ‌کس برنمی‌تابیم و آنچه که مردم را به ستوه آورده بی عدالتی است و با کمک مردم پایان رانت و فساد و بی عدالتی را اعلام و به کمک مردم اجرای عدالت را در دستگاه اجرایی کشور آغاز خواهیم کرد./998/

ارسال نظرات