۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۸۲۱۶۱
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:

رئیس جمهور مردمی و دلسوز، در کشور تأثیر مثبت می گذارد

رئیس جمهور مردمی و دلسوز، در کشور تأثیر مثبت می گذارد
عضو جامعه مدرسین گفت: دشمن با انتشار شبهات تلاش می‌کند مشارکت را کاهش بدهد و تهدید کرده، دست به عملیات میدانی خواهد زد، باید در رفع این شبهات بکوشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آغاز نشست مبانی نقش مردم در نظام اسلامی که با حضور جمعی از فرهنگیان و دانشجویان برگزار شد با اشاره به اهمیت جایگاه ریاست جمهوری در کشور گفت: رهبر انقلاب در شاخصه‌هایشان، اختیارات دستگاه قضایی با اهمیتی که در کشور دارد را در مقابل ریاست جمهوری نزدیک به صفر برشمرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور، فردی مردمی و دلسوز باشد، می‌تواند در کشور اثر مطلوبی را برجای بگذارد؛ چرا که ریاست جمهوری در کشور ما بالاترین موقعیت را دارد و نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی به‌طور کلی انسان را در برابر سرنوشت خود مسؤول دانست و ابراز داشت: مگر یک پدر در یک خانواده می‌‌تواند در سرنوشت اعضای خانواده خود بی‌تفاوت باشد؟ برای همین است که می‌گوییم ما نیز نمی‌توانیم در سرنوشت کشور خود و انتخاب فردی که بتواند در مدیریت کشور تأثیر گذار باشد بی‌تفاوت باشیم.

وی به جریان اصحاب سَبت در قرآن کریم اشاره کرد و توضیح داد: صید ماهی برای یهودیان در روز شنبه ممنوع شده بود و در همین روز بود که ماهی‌ها در ساحل جمع می‌شدند، یهودیان با ایجاد یک بخشی و محصور کردن ساحل، تلاش کردند تا اجازه ندهند ماهیانی که آمده بودند فرار کنند و از طرفی می‌خواستند حیله‌ای بکار ببرند تا به گمان خودشان از این دستور فرار کرده باشند. در میان یهودیان اختلاف پیش آمد و عده‌ای با این کار مخالفت کردند؛ اما عده‌ای هم ساکت ماندند و هیچ نظری در توافق یا تخالف با این ماجرا ندادند؛ اما خداوند متعال هم مخالفان را عذاب کرد و هم کسانی را که دربرابر این تخطی ساکت بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات در بیان امام خمینی(ره) گفت: امام راحل در نظام جمهوری اسلامی، شرکت در انتخابات را گاهی از اوجب واجبات و حتی عدم شرکت در آن را از معاصی کبیره می‌دانستند، حتی رهبر معظم انقلاب طی استفتایی که از ایشان شده بود پاسخ داده بودند که اگر دادن رأی سفید موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران بشود، حرام است.

وی نقش فضای مجازی را در گسترش شبهات انتخاباتی مؤثر دانست و اظهار داشت: دشمن و غرب گراها دارند به شدت در این فضا کار می‌کنند تا با پدیده کاهش مشارکت روبرو باشیم. منافقین نیز اعلام کرده‌اند که اگر مشارکت کاهش بیابد، دست به عملیات‌های گسترده در ایران خواهند زد. توطئه شدیدی در جریان است و همین افرادی که شما می‌بینید مطالبی را در مناظرات بیان می‌کنند چقدر نادرست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی تبلیغ چهره به چهره اطرافیان را مورد توجه قرار داد و گفت: هر ثانیه و هر دقیقه را مغتنم بشمارید و توجه داشته باشید که باید با اطرافیان خود صحبت کنیم و این شبهاتی که در فضای مجازی وجود دارد را برطرف نماییم. با نیامدن به صحنه انتخابات هیچ تغییر مطلوب و مثبتی حاصل نمی‌شود.

در پایان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی به بیان اهمیت شرکت در دو انتخابات شوراها و مجلس خبرگان رهبری پرداخت و حضور عاقلانه و با بصیرت در این دو انتخابات را مورد تأکید قرار داد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات