۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۸۲۱۶۵
حجت‌الاسلام مصباح:

با شناخت درست معیارهای انقلاب، به اصلح رأی دهیم

با شناخت درست معیارهای انقلاب، به اصلح رأی دهیم
عضو هیأت امنای مؤسسه امام خمینی گفت: دشمن هیچ وقت صلاح ما را در انتخابات نمی‌خواهد و بنابراین باید تلاش کنیم با شناخت دقیق معیارهای انقلاب، انتخاب اصلح را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست مبانی نقش مردم در نظام اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی مصباح یزدی، عضو هیأت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و با حضور جمعی از فرهنگیان و دانشجویان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصباح انتخاب در عرصه اخیر را بر خلاف مبنا و اصول یک انتخاب صحیح دانست و گفت: اینکه شما مشاهده می‌کنید در این مناظرات انتخاباتی، گاهی بداخلاقی‌ها، فریب‌ها و دروغ‌هایی را مطرح می‌کنند که بعضاً در جامعه مورد پذیرش قرار می‌گیرد، دلیلش این است که فرهنگ عمومی جامعه هنوز به‌قدری رشد نکرده تا بتواند اینها را تشخیص بدهد و پذیرای چنین مطالبی نباشد.

وی ادامه داد: گویا کسانی فریب، دغل و دروغ را در این مناظرات خریدار هستند که این گونه مطالب را بیان می‌کنند و گرنه اگر خریدار این دست مطالب در جامعه وجود نداشت به این روش‌ها دست نمی‌زنند. 

عضو هیأت امنای مؤسسه امام خمینی(ره) بیان مطالب نادرست در مناظرات را نشانه ضعف فرهنگ عمومی انتخابات و اجتماعی و سیاسی دانست و گفت: ما نیاز داریم در این زمینه‌ها به بصیرت افزایی بپردازیم؛ چون دشمن دقیقاً مقابل بصیرت افزایی عمل می‌کند.

وی افزود: دشمن در درجه اول تلاش می‌کند به کاهش مشارکت بپردازد که یک نقطه ایده‌آل برای اوست، دشمن اینطور القا می‌کند که نظام پشتوانه مردمی ندارد و مردم این نظام را نمی‌خواهند.

حجت‌الاسلام مصباح در بیان انواع روش‌ها برای کاهش مشارکت گفت: شیطان به انواع مختلف انسان را فریب می دهد مثلا در انتخابات افرادی را به خاطر  کم حوصلگی از شرکت در انتخابات باز می دارد یا  برای متدینین می گوید که اگر به این فرد رأی بدهی فردا مسؤولیت کار او به عهده تو می‌افتد و روز قیامت ما جواب کارهای خودمان را هم نمی‌توانیم بدهیم و برای چه مسؤول کار مردم بشویم.

وی ادامه داد: نتیجه این وسوسه‌ها باعث کاهش مشارکت می‌شود تا دشمن القا کند که نظام از مردم جدا شده، اگر کاهش مشارکت نشد مرحله بعدی این است که سعی می‌کند به کسی رأی بدهی که دیدگاه‌های دشمن را بیشتر تأمین کند؛ یعنی کسی باشد که مبانی دینی و انقلابی نظام اسلامی را به‌طور ضعیف‌تری تأمین کند، کسی که غفلت او بیشتر است و دشمن بتواند به آن امید ببندد تا آرام آرام دشمن بتواند مسیر انقلاب را به وسیله او منحرف کند.

عضو هیأت امنای مؤسسه امام خمینی(ره) موضع گیری‌های دشمن را عاملی برای تشخیص صلاح کشور دانست و اظهار داشت: دشمن هیچگاه صلاح ما را نمی‌خواهد و ما اگر صلاح خودمان را می‌خواهیم دقیقاً باید برخلاف جهت خواسته او عمل کنیم، بنابراین باید مشارکتمان را بالاتر ببریم و دیگران را برای مشارکت دعوت کنیم، اهمیت کار و میزان مسؤولیت مهمی که به گردن ما وجود دارد را تذکر دهیم و تلاش کنیم از کسانی که ممکن است به معیارهای دشمن نزدیک باشند فاصله بگیریم و با شناخت دقیق معیارهای انقلاب، به آن معیارها نزدیک شویم که همان انتخاب اصلح است.

محمد حسین کتابی

ارسال نظرات