۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۸۲۶۲۱
نماینده، ولی فقیه در خوزستان مطرح کرد؛

لزوم تشکیل مساجد در تراز انقلاب اسلامی

لزوم تشکیل مساجد در تراز انقلاب اسلامی
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: اگر بتوانیم مساجدی در تراز انقلاب اسلامی با محوریت فعالیت امام محله در محلات ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش تجلیل از کانون‌های مساجد برتر و رابطان شهرستان ها، بامداد امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در سالن جلسات اداره کل ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این همایش مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان از فعالیت هزار و صد کانون فرهنگی و هنری در سطح استان خبرداد و بیان داشت: قریب به ۸۵ هزار و ۹۵۴ عضو در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است و تاکنون ۶۰۰ مجوز به کانون‌ها اعطاء شده ضمن اینکه ۵۰۰ مجوز دیگر باقی مانده که در صورت ثبت، این عدد به رقمی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

حجت الاسلام همت پور عنوان داشت: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مستقر در شهر‌ها ۵۸۶ و کانون‌های روستایی  ۴۵۷  عدد می‌رسد.

سپس نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر توجه به سیره اهل بیت در زندگی شخصی فرد بیان داشت: اگر سیره اهل بیت در زندگی شخصی لحاظ شود؛ مشکلات ما حل خواهد شد.

امام جمعه اهواز در خصوص انتخاب نامزد‌های انتخاباتی از سوی شورای نگهبان ابراز داشت: شورای نگهبان باید بتواند افرادی که حداقل شرایط را کسب کرده و احراز صلاحیت شده اند را در صورت مشاهده خلاف ابطال کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به ویژگی‌های فرد کریم عنوان داشت: حسن خلق، کظم غیظ به معنای کنترل خشم و عدم تصمیم گیری در هنگام غضب و چشم پوشی از خطای دیگران از ویژگی‌های مهم فرد کریم است.

وی افزود: گناه فردی که در مقابل همه خط قرمز‌های نظام برای دستیابی به رأی می‌ایستد؛ قابل اغماض و چشم پوشی نیست.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با اشاره به لزوم تشکیل مساجد تراز انقلاب اسلامی عنوان داشت: اگر بتوانیم مساجد را در تراز انقلاب اسلامی با محوریت فعالیت امام محله در محلات ایجاد کنیم؛ بسیاری از مشکلات حل خواهد شد که برای این امر حدود ۸۰ سرفصل وجود دارد.

امام جمعه اهواز انتخابات پیش رو را سرنوشت ساز دانست و تصریح کرد: دلیل عدم مشارکت  و دلسردی مردم نسبت به انتخابات عملکرد ضعیف برخی مسؤولان می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه به کارنامه عملی کاندید‌ها نگاه کنید ابراز داشت: برای اعطاء نمره به کارنامه عملی کاندید‌ها باید به فعالیت آن‌ها در کسوت‌های گذشته نگاه کرد؛ در حقیقت سابقه نامزد‌ها بهترین ملاک برای انتخاب فرد اصلح است.

وی با تأکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات گفت: حضور حداکثری به اندازه نتیجه آرا برای جریان انقلابی مهم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان صحبت‌های خود بیان داشت: در ۴۸ ساعت آینده دشمن همه توان خود را به میدان می‌آورد تا چهره‌های انقلابی را تخریب کنند و از سوی دیگر چهره‌های خاکستری با رأی خاموش را به نفع خود شعله ور کنند؛ بنابراین ما در جریان انقلاب باید هوشیار باشیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات