۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۸۲۶۴۶
فراخوان عضو سازمان حج هندوستان؛

با گردهمایی داوطلبان حج در فضای مجازی پیام حج را به جهانیان خواهیم رساند

با گردهمایی داوطلبان حج در فضای مجازی پیام حج را به جهانیان خواهیم رساند
مولانا نقوی گفت: با توجه به اعمال محدودیت برای انجام فریضه حج از سوی عربستان سعودی، گردهمایی داوطلبان حج به هدف ارسال پیام حج به جهانیان، در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مولانا سید قمرعباس قنبر نقوی سرسوی عضو سازمان حج در ایالت اتراپرادیش هندوستان، از برگزاری دوره های آموزشی حج، همایش ها، سمینارها و ویبنارها در فضای مجازی در موضوعات مختلف حج از جمله فلسفه حج ، روح حج، اهمیت حج، برکت حج، پیغام حج، استطاعت حج، وظایف بعد از حج، فضائل و فوائد حج، ودیگر موضوعات، خبرداد.

وی با بیان این که امسال نیز همانند سال پیش فقط برای ساکنین عربستان سعودی و به تعداد 60 هزار نفر برای انجام فریضه حج مجاز و گزینش شده اند، گفت: مسلمانان جهان بویژه مسلمانان هندوستان از اقدامات غیرمنطقی و مخالف قوانین بهداشت پرهیز کنند، ویروس منحوس کرونا را جدی بگیرند و به توصیه های پزشکان و کادردرمانی با دقت عمل کنند.

عضو سازمان حج هندوستان صحت و سلامتی جان انسان را از ترجیحات دین مبین اسلام، توصیه اکید مراجع تقلید جهان، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای و مرجعیت عظیم عراق آیت الله سید علی سیستانی دانست و ابراز داشت: با استغفار، دعا و توسل به ائمه طاهرین علیه السلام، نجات مسلمانان جهان بویژه شیعیان از ویروس منحوس کرونا را از خداوند متعال بخواهیم و ازطریق ارتباط با علما، روحانیون، اساتید و مفتی ها اعمالی که مساوی ثواب فریضه حج باشد دریافت نماییم و انرا انجام دهیم.

وی با اشاره به این که سازمان حج اقدامات لازم را برای شرکت در فریضه حج برای داوطلبان امسال انجام داده بود و طبق دستور عربستان سعودی داوطلبان را واکسینه هم کرده بود، ابراز داشت: ان شاء الله از دوران مشکلات به سلامتی عبور خواهیم کرد و در سالهای بعد، شاهد صدای رسای  لبّیک اللّهم لبّیک در اطراف خانه خدا خواهیم بود.

این روحانی هندی با تاکید به این که آمادگی معنوی یکی از گزینه های لازم برای انجام فریضه حج است، اظهار داشت: چنانکه پیامبر اسلام(ص) فرمودند که فریضه حج را انجام دهید که حج گناهان شما را می شوید چنانکه آب زلال کثافت های ظاهری را می شوید.

وی حج را محور اتحاد اسلامی و وسیله انتقال پیام مهم رهبران الهی دانست و تاکید کرد: فریضه حج عبادتی است که تشخص های رنگ، نسل، قوم و ملت از بین می رود، سیاه و سفید، هندی و غیر هندی، سرمایه دار و فقیر، همه در یک لباس فقط لبّیک اللّهم لبّیک را بر زبان خود جاری می کنند./988/

ارسال نظرات