۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۸۲۷۸۶

مرحوم سیدهادی خسروشاهی و انتخابات

مرحوم سیدهادی خسروشاهی و انتخابات
مرحوم سیدهادی خسروشاهی رحمت الله علیه با وجود انتقاداتی که به عملکرد دستگاه‌های نظارتی و اجرایی داشتند اما در همه انتخابات‌های جمهوری اسلامی شرکت کرده و رای دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید محمود خسروشاهی فرزند مرحوم استاد سید هادی خسروشاهی به مناسبت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در یادداشت کوتاهی به دیدگاه این استاد شهیر حوزه علمیه قم در مورد شرکت در انتخابات پرداخته است. مرحوم استاد سید هادی خسروشاهی، پنجشنبه هشتم اسفند ۱۳۹۸ بر اثر بیماری کرونا درگذشت. او از دوران جوانی در عموم جریان‌های فرهنگی و سیاسی ایران حضور داشت. ارتباط او با علمای برجسته و همچنین شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی ایران و جهان اسلام باعث تولید مکتوبات عمده‌ای از جانب زنده‌یاد خسروشاهی (در سه عرصه تاریخ تحلیلی، تاریخ شفاهی و انتشار اسناد) شد. این مکتوبات شناخت مهمی را از آن شخصیت‌ها به نسل فعلی منتقل کرده و مورخان نیز توانستند با بهره‌گیری از آنها به جریان‌شناسی فرهنگ و سیاست در دوره‌های مختلف بپردازند. در ادامه با یادداشت سید محمود خسروشاهی همراه شوید:

«آیت الله سید هادی خسروشاهی رحمت الله علیه با وجود انتقاداتی که به عملکرد دستگاه‌های نظارتی و اجرایی داشتند اما در همه انتخابات‌های جمهوری اسلامی شرکت کرده و رای دادند. ایشان حتی در آخرین روزهای حیات خود و با وجود کسالت و نقد جدی به بعضی رفتارها اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد نیز شرکت کردند.

نگاه و موضع مرحوم والد درباره دسته بندی ها و فضای سیاسی کشور یک نگاه فراجناحی و دلسوزانه بود، ایشان در بخشی از یادداشت کوتاه خود با عنوان (دعوای ما برای کیست) چنین نوشته اند:
آرزو کردم ای کاش روحیه عفو و اغماض و برادری و همدلی از نو بر جامعه ما حکومت کند. و دعواها و هواهای نفسانی، تحت عناوین موهوم، «برای اسلام»، «برای خدا» و در راه «دفاع از ارزش‌ها» و برای «انقلاب» بر ما حاکم نشود

و با عنایت حق تعالی، از این دعواها و عناوین تفرقه‌انگیز: چپ و راست، اصولگرا و محافظه‌کار! اصلاح‌طلب و لیبرال! و امثال اینها، دست برداریم و به برادری و صدق، صفا و مهرورزی واقعی اوائل انقلاب برگردیم! …»

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات