۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۶۸۲۸۰۷
انتخابات 1400؛

آغاز فرآیند انتخابات با دستور وزیر کشور

آغاز فرآیند انتخابات با دستور وزیر کشور
از لحظاتی قبل و با دستور وزیر کشور، انتخابات 1400 در سراسر کشور آغاز شد و مردم برای تعیین سرنوشت کشور به پای صندوق های رای می روند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتخابات 1400 از ساعت هفت صبح امروز جمعه 28 خردادماه در سراسر کشور آغاز شد.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد، فرآیند اخذ رای از واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ی ریاست جمهوری، ششمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میاندوره پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری در استان های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران و همچنین اولین میاندوره یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ی «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «میانه»، «آستانه اشرفیه»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «گچساران و باشت» و «بهار و کبودرآهنگ» از ساعت ۷ صبح روز جمعه مورخ ۲۸-۳-۱۴۰۰ آغاز می گردد.

طبق گزارشات دریافتی، کلیه ی شعب اخذ رای انتخابات در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا آماده ی اخذ رای از هموطنان عزیز می باشند.

همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی برای رای دادن، ضروری است.

رای دهندگان هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

گفتنی است، در انتخابات ریاست جمهوری، پس از انصراف علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محسن مهر‌علیزاده، رقابت بین سید ابراهیم رئیسی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی و عبدالناصر همتی در روز جمعه ۲۸ خرداد انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط انتخابات هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

این انتخابات به دلیل شرایط کرونایی تا ساعت ۲۴ ادامه دارد و وزیر کشور این اختیار را دارد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این زمان را تا ساعت ۲ بامداد تمدید کند‌‌.

حسین عجمی
ارسال نظرات