۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۸۲۹۱۶

علمای مشهد رای خود را به صندوق انداختند

علمای مشهد رای خود را به صندوق انداختند
خراسان رضوی - حضرات آیات مرتضوی شاهرودی، اشرفی شاهرودی، مروارید و مدیر حوزه علمیه خراسان و اساتید سطح عالی حوزه با شرکت در انتخابات رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و استاد سطح عالی حوزه، در انتخابات شرکت کرد و هنگام انداختن رای خویش به صندوق گفت: امید است ان شالله  با حضور مردم شریف ایران این انتخابات موجب یاس دشمنان اسلام از این نظام و مملکت باشد.

آیت الله اشرفی شاهرودی از علمای بزرگ خراسان و استاد سطح عالی حوزه خطاب برخی از فارسی زبانان خارج از کشور که خود را دلسوز مردم می دانند و تحریک به عدم شرکت در انتخابات می کنند گفت: اگر واقعا شما دلسوز کشور هستید، به وطن برگردید و همراهی کنید نه اینکه آب به آسیاب دشمن بریزید و مردم را دلسرد کنید.

استاد سطح عالی حوزه بیان داشت: اینها همان ورشکستگان سیاسی هستند که با اغراض بد و شوم، این تبلیغات را انجام می دهند.

وی افزود: مردم به ویژه جوانان به نواهای ضد انقلاب و ضد ایران گوش نکنند و کشور را از خود بدانند و برای آبادنی آن و مقابله با دشمن، در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

آیت الله اشرفی شاهرودی بیان داشت: امیدواریم منتخب مردم وضع فعلی را با دلسوزی، مدیریت و کار جهادی بهبود بخشد.

وی همچنین با توجه به انتخاب شورای شهر، بر گسترش معنوی در برنامه ریزی های شهر مقدس مشهد با تکیه بر انوار حضرت رضا(ع) تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طبق روایت، هیچ چیز بهتر از راستی و صداقت در کارها نیست، گفت: یکی دیگر از امور امانتداری است و یکی از امانت ها نسبت به آبرو، مال، شخصیت و متعلقات مردم می باشد.


وی افزود: اگر می گوییم خدمتگذار مردم هستیم، واقعا به حال مستضعفان رسیدگی کنیم زیرا برخلاف آن، دور از اخلاق است؛ بدانیم که روز حساب، دقیق و سخت است.

آیت الله مهدی مروارید عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و استاد سطح عالی حوزه بیان داشت: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و عقلی است در شرایط کنونی که تنها مملکتی که  اساسش بر فقه و فقاهت و احکام اسلام است طبیعتا اگر آقایون و خانم ها شرکت نکنند شکست در مقابل اعدا و دشمنانی محسوب می شود که منتظرند بهانه ای برای سو استفاده پیدا کنند.

وی افزود: لذا بسیار اهمیت دارد که شرکت کنند اما انتظار از منتخبین این است که سعی و تلاش خویش را درانجام وظایف شرعی و عقلی داشته باشند که خدای نکرده به خاطر کوتاهی یا کم فکری به مشکل نخوریم.

آیت الله رجبعلی رضازاده عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و استاد سطح عالی حوزه با شرکت در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات لازم است و رئیس جمهور منتخب باید کسی باشد که مشکلات مردم را حل کرده و خدمت کند.


وی ضمن تاکید بر رفع کدورت و نبود اختلاف و لزوم اتحاد بر اساس روایتی از امام صادق(ع) بیان داشت: یکی از مظاهر وحدت شرکت در انتخابات است، ان شالله مردم باشکوه در انتخابات شرکت کنند و مشکلات آنان به لطف خدا حل شود./933

جواد رستمی
ارسال نظرات