۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۶۸۲۹۳۷

سازمان همکاری اسلامی ۵۰۰ دانشجوی فلسطینی را بورسیه می‌کند

سازمان همکاری اسلامی ۵۰۰ دانشجوی فلسطینی را بورسیه می‌کند
سازمان همکاری اسلامی قصد دارد برای سال تحصیلی آینده ۵۰۰ دانشجوی فلسطینی را برای تحصیل در دانشگاه‌های پاکستان بورسیه کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اقبال چودری، هماهنگ کننده کل کمیته همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی، اعلام کرد: این سازمان طی دو سال آینده ۵۰۰ بورس تحصیلی به دانشجویان فلسطینی ارائه خواهد کرد.

COMSTECH، کمیته همکاری علمی و فناوری وابسته به سازمان همکاری اسلامی است که از سوی ۵۷ کشور عضو OIC در اجلاس مکه در سال ۱۹۸۱ راه اندازی شد. یکی از اهداف اصلی آن افزایش توانایی کشورهای عضو در زمینه علم و فناوری است.

این بورسیه‌های تحصیلی جدید، جدا از ۱۰۰ بورسیه سالانه دولت پاکستان است. COMSTECH این برنامه جدید را برای بورس‌های پژوهشی، آموزش تکنسین و کمک هزینه‌های کارگاهی برای همه رشته‌ها راه اندازی کرده است.

مرتضی نور، مشاور رسانه‌ای این کمیته گفت: این ۵۰۰ بورسیه تحصیلی بودجه‌ای است که با همکاری مجمع دانشگا‌ه‌های بخش خصوصی پاکستان به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می‌شود .

وی افزود: این طرح از سوی ۲۴ دانشگاه خصوصی و ۱۴ دانشگاه دولتی در پاکستان پشتیبانی می‌شود و قرار است تا پایان ماه جاری آغاز شود؛ این بورس در سال تحصیلی آینده که از سپتامبر سال جاری آغاز می‌شود، در اکثر دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد.

وی توضیح داد: هزینه هر بورس تحصیلی به طور متوسط ​​در حدود ۱۰۰ هزار روپیه (۱۳،۶۰۰ دلار) خواهد بود؛ این مبلغ با توجه به رشته و اینکه آیا دانشجو قصد دارد در یک دانشگاه خصوصی یا دانشگاه دولتی شرکت کند، می‌تواند افزایش یابد.

نور گفت: COMSTECH ابتکار عمل برای حمایت از فلسطینیان را پس از سالها خشونت و نابودی زیرساخت‌های آموزشی و اقتصادی فلسطین در دست گرفته است.

وی افزود: آموزش عالی وظیفه ماست و ما می‌خواهیم در بهترین دانشگاه‌های پاکستان آموزش مدرن را به دانشجویان فلسطینی ارائه دهیم؛ ما هزینه‌های مسافرت دانشجویان، خوابگاه، و سایر هزینه‌ها را پوشش خواهیم داد؛ برای دریافت این بورس تحصیلی، دانشجویان باید پناهنده یا ساکن فلسطین باشند؛ دانشجویان باید معیارهای صلاحیت دانشگاه را برای رشته مربوطه خود نیز داشته باشند

وی ادامه داد: ما همچنین سفارت فلسطین در اسلام‌آباد را در روند گزینش دانشجویان مشارکت خواهیم داد تا ملیت این دانشجویان را تأیید کنیم.

احمد ربیعی، سفیر فلسطین در پاکستان از این کشور به دلیل صدور اجازه تحصیل دانشجویان فلسطینی در مؤسسات پاکستان قدردانی کرد و افزود: بورس تحصیلی جدید برای دانشجویان فلسطینی بسیار مفید خواهد بود./۹۸۸/

منبع: عرب نیوز

ارسال نظرات