۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۶۸۲۹۳۸

مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم پاکستان در انتخابات

مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم پاکستان در انتخابات
ایرانیان مقیم پاکستان با حضور در شعب اخذ رای مشارکت خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ایرانیان مقیم پاکستان با حضور در شعب اخذ رای برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشورشان به پای صندوق‌ها رفتند.

بر همین اساس شعبه‌های اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر‌های اسلام آباد پایتخت پاکستان، کراچی پرجمعیت‌ترین شهر این کشور همچنین در شهر‌های لاهور و کویته آغاز شده است، این در حالی است که ایرانیان مقیم شهر‌های ایالت خیبرپختونخوا پاکستان برای اخذ رای مسافت ۲۰۰ کیلومتری تا پایتخت را طی کرده و در انتخابات شرکت می‌کنند.

مسوولان نهاد‌های مختلف ایرانی، اعضای خانواده‌های آن‌ها، معلمان، فرهنگیان، تجار، دانشجویان و بسیاری دیگر از شهروندان ایرانی مقیم شهر‌های مختلف پاکستان از جمله افرادی هستند که برای انتخاب نامزد مورد نظر، رای خود را به صندوق‌ها انداختند.

همچنین حضور تعدادی از رای اولی‌ها پای صندوق‌های رای و شور و اشتیاق آن‌ها برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشورشان از دیگر صحنه‌های قابل توجه رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در پاکستان بود.

یادآوری می‌شود باوجود شرایط کرونایی، مشارکت فعال و حداکثری ایرانیان مقیم پاکستان در انتخابات سال ۱۴۰۰ و حضور آنان پای صندوق‌های رای با رعایت تمام تدابیر بهداشتی بیانگر عشق و علاقه آنان به هویت ایرانی و اهمیت بخشی به حق تعیین سرنوشتشان است.

بنا به اعلام اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت روند اخذ رای تا ساعت ۱۸ به وقت محلی در هر چهار شعب اخذ رای ادامه خواهد یافت./۹۸۸/

ارسال نظرات