۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۸۳۳۰۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی امیدآفرین است

برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی امیدآفرین است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی در جامعه امیدآفرینی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیر کل دادگستری استان با اشاره به جایگاه دستگاه قضا در جامعه اسلامی بر ضرورت برخورد قاطع با مفسدان در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که همگان باید متخلق به اخلاق الهی باشیم و قضاوت ها براساس عدالت باشد، افزود: این مهم باید در دستگاه قضا به صورت برجسته تجلی داشته باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده ها به دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از حجم بالای ورودی پرونده به این دستگاه به وجود انسان های پاکدست برای دعوت و توصیه مردم به اخلاق نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: باید برای کاهش منازعات از ظرفیت ریش سفیدان برای حل و فصل این مسائل استفاده شود که متأسفانه این ریش سفیدی در جامعه اسلامی رنگ باخته و یا اینکه ریش سفیدان محدود شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به پدیده کوه خواری و زمین خواری در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه این پدیده های نوظهور بلای جان انسان ها شده و ظلم به انسان و محیط زیست محسوب می شود.

امام جمعه ساری با بیان این که در برخورد با قانون شکنان باید مصمم بود و بدون هیچ گونه تبعیضی با آنها برخورد شود، گفت: قوه قضائیه و کار قضاوت هم از نظر شرعی و هم از نظر عاقبت کار و هم از نظر موقعیت اجتماعی در جایگاه مهمی قرار دارد و در بیان شرع مقدس اسلام مسؤولیتی که به عهده قاضی گذاشته می شود مهم و حساس است.

وی با بیان این که برقراری عدالت حقیقی یکی از مهم ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دستگاه قضا به عنوان متولی اصلی برقراری عدالت در جامعه رسالت سنگینی در تحقق این وظیفه خطیر بر عهده دارد و باید بدون توجه به حاشیه ها به رسالت حقیقی خود بپردازد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات ارزشمند قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده های کلان اقتصادی در سال های اخیر گفت: تلاش و جدیت قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده اقتصادی بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که آیت الله رئیسی شعار مبارزه با فساد و نه تنها مبارزه با مفسد را انگیزه هجرت خود از قوه قضائیه به قوه مجریه اعلام کردند، بیان داشت: امید است این مهم با گزینش و انتخاب افراد پاک و لایق و نظارت کافی عملی شود./950/

ارسال نظرات