۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۸۳۳۲۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مشارکت مردم در انتخابات نوید بخش آینده روشن در گام دوم انقلاب است

مشارکت مردم در انتخابات نوید بخش آینده روشن در گام دوم انقلاب است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: مشارکت مردم در انتخابات نقطه عطفی در سیر تحولی و تکوینی انقلاب اسلامی و نوید بخش آینده‌ای روشن در دهه پنجم و گام دوم انقلاب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با اشاره به پنجم تیرماه سالگرد رحلت آیت الله مدنی، با گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی، گفت: آیت الله مدنی کاشانی به عنوان شخصیتی دشمن شناس و دشمن ستیز بود.

وی روحیه خدمت به مردم و احساس مسؤولیت نسبت به دشمنان دین را از جمله ویژگی‌های برجسته این عالم جلیل القدر و چهره انقلابی دانست و افزود: عالمان و پیشوایان این افتخار را دارند که به پیروی از امامان معصوم (ع) خدمتگزار مردم هستند.

آیت الله سلیمانی گفت: این عالم ربانی شاگردان زیادی برای تبلیغ دین اسلام تربیت کرد و نظریه ولایت فقیه، کتاب‌های فقهی و اصولی و آثار دیگر او همواره در جامعه پویا و زنده خواهند ماند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیرماه سالگرد شهادت آیت الله بهشتی ابراز کرد: شهید مظلوم بهشتی به مانند جد بزرگوارش امیرمومنان (ع) در برابر جریان لیبرالیسم و حمایت جبهه غربگرا و پشتیبانی جبهه شرق گرا که فضای سختی را برای شهید بهشتی به وجود آورده بودند جانانه ایستاد و به شهادت رسید.

مردم ایران با حضور حماسی خود در انتخابات بینی دشمن را به خاک مالید
آیت الله سلیمانی در ادامه با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا و نکات مثبت و منفی این انتخابات، گفت: خلق صحنه‌های شورانگیز از سوی مردم آگاه ایران مقابله با توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عربی منطقه بود، چرا که آن‌ها به دنبال شکاف بین مردم و نظام بودند، اما مردم زمان شناس و دلداده به آرمان‌های انقلاب و وفادار به امام امت و رهبری و شهدا با حضور حماسی خود در انتخابات بینی دشمن را به خاک مالیدند و دل دوستان نظام را شاد کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات گذشته نقطه عطفی در سیر تحولی و تکوینی انقلاب اسلامی و نوید بخش آینده‌ای روشن در دهه پنجم و گام دوم انقلاب است، چرا که حضور در پای صندوق آرا با شور شعف و با امید به آینده آمیخته شده بود.

آیت الله سلیمانی برگزاری انتخابات در ایران آن هم در زمان فراگیری شیوع کرونا که انتخابات را در بسیاری کشور‌ها به تعویق انداخت را یاد آور شد و گفت: براساس آمار ارائه شده بیش از ۱۰ میلیون بیمار و سالمند به دلیل نگرانی از کرونا نتوانستند در انتخابات ایران شرکت کنند بنابراین حضور مردم در انتخابانت ارزشمند است و رای مردم را نباید از درجه اعتبار ساقط و یا مخدوش کرد.

وی افزود: با وجود القای یاس و ناامیدی از سوی دشمنان نظام، نارضایتی مردم به دلیل مشکلات معیشتی و تورم و گرانی، عدم باور مردم به مناظره‌های کاندیدا‌ها وعده‌ها و برنامه‌های آنها، هماهنگی برخی از نیروی‌های داخلی با دشمنان برای تحریم انتخابات و جریان ائتلافی تحریم خاموش انتخابات، اما مردم ایران با حضور خود در انتخابات حماسه‌ای دیگر آفریدند به طوریکه رهبری در پیام تشکر خود از مردم واژه‌های حماسه و شورانگیز استفاده کرد.

به گفته وی با وجود اعلام رئیس جمهور منتخب بعنوان کاندیدای مستقل و بدون وابستگی به جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و با وجود اعلام عدم نامزد اصلاح طلبان در انتخابات تا با این این شیوه مردم را به عدم مشارکت دعوت کردند و همچنین فاصله گرفتن برخی اصولگرایان ازمشارکت، اما مردم با حضور خود در انتخابات حماسه آفریدند.

آرای باطله درانتخابات خطر بزرگی برای کشور است
وی همچنین تعداد آرای باطله در این دوره انتخابات را خطر بزرگی برای کشور دانست و با اشاره به اینکه نباید از کنار تعداد آرای باطله که رتبه دوم آرا به خود اختصاص داد به سادگی عبور کرد و نسبت به آن بی تفاوت نبود، اظهار داشت: رتبه دوم آرای باطله از موضوعاتی است که توجه مراکز علمی، دانشگاهی، حوزوی، محافل سیاسی و رسانه‌های داخلی و خارجی را به خود جلب کرد، از این رو مسؤولان برای آرای باطله انتخابات امسال که از رقبای انتخاباتی سبقت گرفت باید تدبیرو چاره اندیشی کنند تا درانتخابات آینده آرای باطله رتبه نخست را کسب نکند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه دردور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ میلیون از واجدین شرایط رای و در این دوره ۲۹ میلیون نفر از واجدین شرایط رای درپای صندوق‌های رای حاضر نشدند، گفت: از کنار این موضوع نباید به سادگی عبور کرد و علت عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای باید بررسی شود تا مانند این دوره دو روز مانده به انتخابات رهبری هزینه نشود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور منتخب بتواند امید و نشاط و شادمانی و مطالبات مردم را با درایت به ویژه مشکل معیشت مردم را پاسخگو باشد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات