۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۸۳۳۴۷

نقش پر رنگ حوزه علمیه و نهادهای انقلابی در مسئله فرهنگ

نقش پر رنگ حوزه علمیه و نهادهای انقلابی در مسئله فرهنگ
حجت الاسلام نمازی گفت: امور فرهنگی حل نمی شود مگر با استفاده از افراد انقلابی، همکاری حوزه علمیه و امور روحانیت که بهتر از هرکسی دغدغه برطرف کردن مسائل فرهنگی را دارند.

حجت الاسلام روح الله نمازی مدرس حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت اسلامی گفت: باتوجه به حماسه ۲۸ خرداد ملت شریف ایران و انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم یکی از دغدغه های معقام معظم رهبری، مراجع اعظام تقلید و حوزه های علمیه مسائل فرهنگی می باشد زیرا انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب فرهنگی در دنیا شناخته می شود که فرهنگ دین را به جای فرهنگ طاغوت نهادینه کرد.

وی افزود: برای به سرانجام رساندن فرهنگ واقعی دین اسلام باید تلاش و اقدامات بسیاری اعمال کرد که دولت های پیشین نیز اقداماتی را در راستای فعالیت های فرهنگی انجام دادند اما با توجه به جو مسموم فرهنگی حاکم در جامعه تلاش شبانه روزی، دولت را می طلبد.

حجت الاسلام نمازی بیان کرد: در دولت نهادهای رسمی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، معاونت قرآنی، امور روحانیت و... وجود دارد که از طریق اعزام مبلغان اسلامی به جامعه می توانند دغدغه های فرهنگی کشور را برطرف کنند.

مدرس حوزه علمیه اظهار داشت: مشاوران فرهنگی رئیس جمهور با حفظ وحدت و برنامه ریزی مناسب و وزارت ارشاد با ایجاد و ساخت فیلم و تألیف کتب های دینی و مذهبی می توانند شرایط زمینه فعالیت فرهنگی را در جامعه هموار کنند.

وی با اشاره به سئوال خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع ارائه راه کار مناسب برای حل بحران مسائل فرهنگی کشور گفت: امور فرهنگی حل نمی شود مگر با استفاده از افراد ولایی و انقلابی، همکاری حوزه های علمیه و مشاورت رسمی امور روحانیت که بهتر از هرکسی دغدغه برطرف کردن مسائل فرهنگی را دارند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
.. انتقاد از گردش مواضع
0
0