۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۸۳۳۶۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

افزایش امور معنوی، جامعه را به سوی عدالت خواهی سوق می دهد

افزایش امور معنوی، جامعه را به سوی عدالت خواهی سوق می دهد
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که افزایش امور معنوی، جامعه را به سوی عدالت خواهی سوق می دهد، گفت: این مسیر در نهایت موجب کاهش چشمگیر جرم و تخلف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با بیان این که خنثی کردن توطئه های دشمنان خارج از کشور وظیفه و رسالت مکتب شهید سلیمانی ها است، گفت: این وظیفه در داخل بر عهده نهادهایی نظیر سازمان قضایی نیروهای مسلح است که باید جلوی فساد در داخل مجموعه گرفته شود.

وی با اشاره به این که نیروهای مسلح در کشورمان به دلیل اهمیت و نقش آفرینی که دارند از یک جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند، افزود: وجود نهادی همچون سازمان قضایی نیروهای مسلح نشان دهنده اهمیت بالای مجموعه نیروهای مسلح در کشور است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که دوری از تخلف و فساد از سوی نیروهای مسلح از اهمیت بسیار بالایی در نظام اسلامی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ورودی مؤلفه‌های جرم در این بخش غیر قابل پذیرش و به دور از جایگاه نیروهای مسلح ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که تعهد، ولایت مداری، ایمان قوی و بصیرت از جمله شاخصه های مهم نیروهای مسلح کشورمان است، تصریح کرد: در این بخش به نیروهایی متعهد نیاز داریم که اهل کج روی، جرم و جنایت نباشند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که نیروهای مسلح کشورمان از یک جایگاه خاصی در میان نیروهای نظامی سایر کشورهای جهان برخوردار هستند، بیان داشت: به همین دلیل نیروهای نظامی در نظام اسلامی باید در همه امور متمایز با سایر نیروهای مسلح در جهان باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت فعالیت های فرهنگی و عقیدتی در میان نیروهای مسلح کشورمان تأکید کرد و افزود: باید با انجام برنامه های دینی و فرهنگی، بار ایمانی و ارزشی در میان این نیروها را افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که توقع مردم از نیروهای مسلح کشورمان بسیار زیاد است، تصریح کرد: به همین دلیل کاهشی بودن آمار جرایم در این بخش بسیار ارزشمند و جای خرسندی دارد و این مسأله موجب تقویت اعتماد و اطمینان مردم به نیروهای نظامی کشورمان خواهد شد.

وی با تأکید براین که حتی یک تخلف در این بخش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: برای جلوگیری از جرم باید چشم‌اندازی برای وضعیت بهینه نیروهای مسلح تعریف شده و طبق آن عمل شود.

امام جمعه ساری با بیان این که با افزایش توجه به امور معنوی، جامعه به سوی عدالت خواهی پیش خواهد رفت، بیان داشت: این مسیر در نهایت موجب کاهش چشمگیر جرم و تخلف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باید تمهیدات بیشتری برای حفظ نیروهای مسلح در برابر آسیب های مختلف صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: برخی نیروهای مسلح به دلیل نوع فعالیت و جایگاهی که قرار دارند در معرض آسیب پذیری بیشتری هستند که نیازمند توجه در این بخش است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که امروز امنیت، آسایش و رفاه مردم در بخش های مختلف مرهون تلاش ها و مجاهدت های شبانه روی نیروهای مسلح کشورمان در بخش های مختلف است، تصریح کرد: با رشادت ها و مجاهدت های این نیروهای همیشه در صحنه، دشمن حتی کوچکترین نگاهی نیز به میهن اسلامی ما ندارد./950/

ارسال نظرات