۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۸۳۳۶۹
حلقه مفقود فرهنگ (۳)؛

احیای جریان سبک زندگی اسلامی اولین ماموریت دولت سیزدهم

احیای جریان سبک زندگی اسلامی اولین ماموریت دولت سیزدهم
حجت الاسلام خانزاده گفت: دولت سیزدهم چهار اولویت فرهنگی دارد که اولین و مهم ترین آن احیای جریان سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام حمید خانزاده استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت اسلامی گفت: دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی اسم دولت اسلام و انقلاب را یدک می کشد بنابراین با این وجود توجه دقیق به فرامین رهبری را نیز باید سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی در جهان بوده است نه صرفا یک انقلاب سیاسی، اقتصادی یا صنعتی زیرا انقلاب جمهوری اسلامی ایران یعنی جهش، حرکت و کار فرهنگی کردن که این یکی از مهم ترین وظایف هر دولت جمهوری اسلامی از گذشته تاکنون بوده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه بیان کرد: مراد از فرهنگ مورد بحث فرهنگ اسلامی است نه فرهنگ مطلق یا غیر اسلامی منظور آن فرهنگی که از دل اسلام استخراج و استنباط شده است و اجرای آن به منزله اجرای اسلام می باشد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم چهار اولویت فرهنگی دارد که اولین و مهم ترین آن احیای جریان سبک زندگی اسلامی است که دارای تعیّن و معانی متعددی می باشد و مراد از سبک زندگی فقط عبادات نمی باشد بلکه اعم از عبادات مانند اجتماعات، سیاست، اقتصاد و ... شامل میشود.

حجت الاسلام خانزاده اظهار داشت: اولین وظیفه دولت اسلامی ترویج سبک زندگی اسلامی در تمام عرصه های زندگی مردم از جمله خوراک، پوشاک، طب، معشرت و... می شود که این ترویج سبک زندگی اسلامی از طریق تولید محتوا، فیلم و کتاب و... را شامل می شود که این امور تلاش و زمان بسیاری را از دولت طلب می کند.

وی با توجه به اولویت های مسائل فرهنگی اظهار داشت: دومین موردی که دولت سیزدهم باید مورد بررسی قرار بدهد مسئله فضای مجازی است زیرا افکار و اذهان جامعه از آن تغذیه می کنند که باید با فلیترینگ، تولید محتوا و افزایش فعالان رسانه ای آن را سازمان دهی کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: سومین مورد تولیدات فرهنگی فاخر در زمینه سینما، کتاب و موسیقی می باشد زیرا این موارد مرتبط به خط فکری جوامع بشری است که به وسیله آن می توان جامعه را به پیشرفت و رشد به سوی آن سوق داد.

وی ادامه داد: آخرین مورد از اولویت های فرهنگی دولت اسلامی جریان سازی فرهنگی در مجامع علمی است که اگر افرادی در آموزش و پرورش، موسسات، مجتمع آموزشی و... با توجه به فرهنگ دینی تربیت شوند می توانند جامعه را از این فرهنگ اسلامی لب ریز کنند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات