۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۸۳۴۲۸

ضرورت توجه به جوانان و نخبگان جامعه

ضرورت توجه به جوانان و نخبگان جامعه
حاتمیان گفت: دولت جدید باید گوش شنوا داشته باشد تا هر شهروندی در هر موقعیت و منصبی که دارد بتواند صدا، انتقاد و پیشنهادات خود را به گوش مسئولین کشور برساند.

عبدالله حاتمیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: بزرگترین انتظار فرهنگی و اجتماعی دولت سیزدهم شنیده شدن صدای مردم اعم از فعالان فرهنگی، نخبگان و حتی خانواده هاست.

وی افزود: دولت جدید باید گوش شنوا داشته باشد تا هر شهروندی در هر موقعیت و منصبی که دارد بتواند صدا، انتقاد و پیشنهادات خود را به گوش مسئولین کشور برساند نه اینکه اگر انتقادی شود یا تفاوت سلیقه ای وجود داشته باشد حذف و نادید گرفته شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مسئولین حفظ و رشد کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را مد نظر قرار داده باشند در ابتدا باید صدای مخالف را بشنوند زیرا همیشه دوست و همسایه نکات ضعف و آسیب پذیر را گوش زد نمی کند.

وی بیان کرد: بیوت مراجع عظام تقلید در مسایل پاسخ گویی به سئوالات شرعی همیشه به روی عموم جامعه باز است و پذیرای مردم می باشند و با ایجاد سامانه ارتباط گسترده ای با جامعه درونی و جوامع خارجی دارند که یکی از وظایف دولت جدید همانند مراجع عظام تقلید داشتن ارتباط گسترده با جامعه در جهت پذیرش سخنان آنان است.

حاتمیان ابراز داشت: در دولت فعلی نبود این ارتباط گسترده با مردم کاملا به چشم می خورد که دولت جدید نباید اشتباه دولت قبل را تکرار کند و گوشه گیر شود زیرا عدم ارتباط گسترده با جامعه موجب نادید گرفته شدن نیاز مردم و کشور می شود.

وی در پاسخ سئوال خبرنگار فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع راه کار مناسب برای تحول فضای فرهنگی کشور گفت: راه اول ارتباط و بازگرداندن نخبگان است که می تواند یک قدم بزرگ برای پیشرفت کشور باشد که رئیس جمهور و مسئولین مربوطه باید تمام تلاش و سعی خود را در راستای این موضوع بکار ببرند.

وی ادامه داد: راه دوم ترویج فرهنگ کشور به جوامع بشری است و کشور ما بهتر از هر کشوری می تواند اقدام به ترویج عقاید و فرهنگ خود کند که راه آن داشتن گوش شنوا است.

سینا ریاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
دولت منتخب از تمام ظرفیت‌های کارشناسی دستگاه‌های اجرایی بهره ببرد.
0
0