۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۸۳۴۵۲
حجت الاسلام والمسلمین طائب در گفت و گو با رسا:

اگر حواسمان نباشد روزی حاج قاسم جلاد و داعش شهید خواهد شد

اگر حواسمان نباشد روزی حاج قاسم جلاد و داعش شهید خواهد شد
رئیس قرارگاه عمار گفت: شبهه جلاد و شهید دهه شصت، داستان امیرالمومنین در زمان صدر اسلام است و همچنین داستان حاج قاسم در سی سال بعد خواهد بود که تکرار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در رابطه با وقایع دهه 60 و هجوم منافقین به مردم، با اشاره به پیشینه تاریخی این جریانات گفت: آنچه امروز اتفاق افتاده است دقیقاً همان چیزی است که در صدر اسلام علیه امیرالمومنین علیه السلام رخ داد؛ به این معنا که در جنگ‌هایی که علیه اسلام و پیامبر وجود داشت و مشرکین حمله می کردند، عده‌ای از خویشان مشرکین در سپاه اسلام بودند و طبیعتاً امیرالمومنین برای دفاع از اسلام سینه سپر می‌کرد و مشرکین را نابود می‌کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان همه برای امیرالمومنین فریاد شادی سر می‌دادند و ایشان را ناجی می‌دانستند؛ از این قضیه سالیانی گذشت و مدینه امن شد و بعد از گذشت سالیان سال، کسانی از سپاه مشرکین که در جنگ‌ها علیه پیغمبر حضور داشتند ایمان آورده و یا منافق گونه وارد سپاه اسلام شدند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: حال این جریان در مدینه شروع به جو سازی می‌کند و می‌گوید اگر علی علیه السلام آن زمان مشترکین را نمی‌کشت، آنها هم امروز مانند کسانی که توبه کرده و بازگشتند اسلام می‌آوردند و علی باعث شد تعدادی ایمان نیاورند؛ در حقیقت سعی داشتند امیرالمومنین را یک متهم جلوه دهند.

وی به مسائل امروز پرداخت و اظهار داشت: وقتی انقلاب پیروز شد، فیدل کاسترو همان سال اول به ایران آمد و در دیداری که با امام داشت عرض کرد وقتی ما علیه آمریکا انقلاب کردیم، آمریکایی‌ها دست از سر ما بر نداشتند و ترورهایی را علیه شخصیت‌ها و مردم ما انجام دادند و این بلا را بر سر شما نیز خواهند آورد که هیچ راه فراری جز ایستادگی در مقابل آنها نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب تصریح کرد: منافقین داخلی در ابتدا خود را مسلمان و انقلابی جلوه می‌دادند ولی بعدا معلوم شد که با صدام همکاری دارند و علیه ایران دست به عملیات زدند؛ آنها در حقیقت آمده بودند که انقلاب را جارو کنند و ۱۷ هزار شهروند را به قتل رساندند.

وی خاطرنشان کرد: بوش حرفی زد و آن این بود که هر کسی با ما است که با ما است و اگر با ما نیست، پس بر علیه ما است؛ منافقین نیز اینگونه می‌اندیشیدند و کسانی که سکوت می‌کردند و اصلا حرف نمی‌زدند هم از دشمن محسوب می‌شدند و به همین خاطر بود که مردم عادی باید کشته می‌شدند.

رئیس قرارگاه عمار تأکید کرد: اگر ما حواسمان نباشد، ۳۰ سال دیگر این حرف را برای حاج قاسم نیز می‌زنند و بازماندگان داعش در شهرها وارد می‌شوند و احتمال دارد این سخن در بین مردم رایج شود که اگر حاج قاسم داعشی‌ها را نمی‌کشت، امروز همه آنها یک شهروند متمدن می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: داستان امروز و دهه شصت داستان امیرالمومنین در زمان صدر اسلام است و همچنین داستان حاج قاسم در سی سال بعد است که تکرار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین طائب در پایان متذکر شد: این نکته را هم باید یادآوری کنم که اعدام‌ها دفاعی بود نه هجومی؛ همیشه از مهاجم سؤال می‌شود که چرا حمله کردی و از مدافع سؤال نمی‌شود چرا از کشور خود دفاع کردی، برخی سؤال را در دهه شصت بر روی مدافع می‌برند که شما به چه حقی از خودتان دفاع کردید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
بسیار تحلیل خوبی کردید ممنون
2
0
ناشناس
Germany
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
مشترکین نه
مشرکین
1
0