۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۸۳۴۷۲
حلقه مفقود فرهنگ (۵)؛

اصلاح زیرساخت فرهنگ اولویت دولت سیزدهم باشد

اصلاح زیرساخت فرهنگ اولویت دولت سیزدهم باشد
حجت الاسلام موسوی گفت: با تصحیح ساختار فرهنگی در جامعه اسلامی می توان مانع از فجایع و فواسد اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی مانند فحشا و بی بند وباری، سرقت، اعتیاد و ... شد.

حجت الاسلام سید محمد علی موسوی درچه ای مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های دولت سیزدهم گفت: در شروع کار هر دولت اولویت هایی وجود دارد از ابعاد مختلف مانند اولویت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... که مهم ترین برنامه دولت برای جامعه رسیدگی به مسائل فرهنگی کشور است.

وی افزود: نظر همه بزرگان، اندیشمندان چه اسلامی و چه غربی اهتمام ورزیدن به فرهنگ می باشد زیرا که با رشد و تکامل فرهنگ، دستگاه آموزش و پرورش در کشور کیفیت خوبی خواهد داشت و اگر آموزش و پرورش رشد یابد فرزندان و نسل جدید رشد می یابد که همه این مسائل بر پایه اصلاح زیرساخت های فرهنگی است.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی از دلایل کاندید شدن آیت الله رئیسی برای انتصاب ریاست قوه مجریه رسیدگی به وضع مردم بود که در قوه مجریه فعالیت و قدرت اجرایی کافی را در اختیار دارند، طبق نظر آیت الله رئیسی پیشگیری بهتر از درمان است که با ریاست قوه مجریه و اصلاح زیرساخت های فرهنگی کشور آمار تلفات و تخلفات مسائل فرهنگی و اجتماعی کاهش می یابد.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما فرهنگ ایرانی اسلامی غنی داریم که بیان این مطلب توسط رهبری یعنی داشتن دو بال پرواز برای رسیدن به نهایت کمال و پویایی.

حجت الاسلام موسوی درچه ای در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در مورد شفافیت سازی مسائل اصلاح زیر ساخت فرهنگی کشور گفت: اصلاح زیر ساخت های فرهنگی متکی به عدم موازی کاری در کار هاست، اگر در بحث فرهنگ یک نهاد متولی یک امری شد نهاد دیگر دخالت در امورات اجرایی نکند و از آنجایی که فرهنگ " مادر " کشور محسوب می شود می تواند از طریق حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات، امور مساجد، وزارت فرهنگ و... به رشد برسد.

وی در پایان اعلام کرد: با تصحیح ساختار فرهنگی در جامعه اسلامی می توان مانع از فجایع و فواسد اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی مانند فحشا و بی بند وباری، سرقت، اعتیاد و ... شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
روحانی داره زمین سوخته تحویل میده
0
0